هارد دیسک اینترنال Archives صفحه 3 از 5 مرکز کامپیوتر پارسیان PCC CENTER | asusmag

هارد دیسک ها از یک نوار گردان پوشیده شده توسط لایه مواد مغناطیسی برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. یک هارد دیسک داخلی دارای اجزای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها وظایف خاص خودشان را دارند و با کنار هم قرار گرفتن داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . حال قسمت کنترل کننده مرکزی وظیفه دارد تا بازوی مکانیکی هد را به قسمت های مختلف دیسک هدایت کند . زیرا امکان دارد داده های یک فایل در مکان های مختلفی بر روی دیسک ها ذخیره شوند ، بنابراین بازوی مکانیکی ممکن است بین قسمت های مختلف پلاتر جابجا شود. حال قسمت هد وظیفه دارد تا با توجه به دستور داده شده (خواندن یا نوشتن داده) کار خود را بر روی سکتور فیزیکی مورد نظر انجام دهد .

  • این قطعه‌ ی سخت‌افزاری علاوه‌ بر صفحه‌ های مذکور حاوی هدهای خواندن/نوشتن و یک موتوری است که همه این اجزا در محفظه‌ای جاگذاری شده تا از آلودگی‌ های خارجی در امان باشد.
  • تعویض هارد و قرار دادن SSD و یا NVMe به جای هارد معمولی، هزینه‌ برروی دست شما می‌گذارد.
  • هارد دیسک ها در انواع مختلف و اندازه های گوناگون به بازار عرضه می شوند ظرفیت هارد نیز از موارد حائز اهمیت در هنگام خرید آن قطعه می باشد.
  • یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت خواندن / نوشتن هارد دیسک، سرعت چرخش صفحات درون آن است.
  • وظیفه ی این قسمت خواندن اطلاعات روی هارد دیسک می باشد که به صورت ۰ و ۱ به روی Platter قرار دارد.
  • عموما این نوع هارد برای ذخیره سیستم‌عامل و نرم‌افزارها استفاده نمی‌شود بلکه بیشتر کاربرد آرشیوی و ذخیره فایل‌های کم‌ استفاده‌تر دارند.

یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت خواندن / نوشتن هارد دیسک، سرعت چرخش صفحات درون آن است. هرچه سرعت چرخش هارد بیشتر باشد، تاخیر دسترسی به داده ها نیز کمتر می شود چون چرخیدن صفحات است که سکتور داده ها را زیر هد خواندن/نوشتن قرار می دهد. به عبارت ساده تر، همان هاردهایی که در داخل کیس کامپیوتر استفاده می کنیم، اغلب از نوع ۳.۵ اینچی هستند.

حافظه اس اس دی سامسونگ مدل EVO 870 ظرفیت 500 گیگابایت

بسیاری از افراد بین حافظه بافر و حافشه کش تفاوتی قائل نبوده و یا هر دوی آنها را یکی می‌دانند. در حالیکه حافطه کش برای افزایش سرعت و حافظه بافر برای هماهنگی سرعت بین قطعات سخت افزاری استفاده می‌شود. حافظه بافر، یک حافظه برای ایجاد ارتباط بین دو قطعه یا دو سخت‌افزار است.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Green WD5000AVCS ظرفیت 500 گیگابایت

اما هاردهای SSD دیگر این مشکل را ندارند و طول عمر بیشتری نیز دارند. خرید هارد دیسک اینترنال با قیمت منصفانه و در برندهای مختلف و محبوب در تیا آی تی عرضه مجله خبری محصولات ایسوس می گردد. در ادامه توضیحات مختصری درباره اینکه هارد چیست و انواع آن و اجزای مختلف هارد و فاکتورهای مهم در برآورد قیمت هارد دیسک اینترنال را آورده ایم.

هارد دیسک داخلی

همچنین هاردهای ضد آب نیز بسته به مدل آن‌ها عموما تنها در حالت بسته شدن خوب درگاه USB ضد آب هستند. هاردهای لپ‌‌تاپ فرم‌فکتور ۲.۵ اینچی دارند در صورتی که هارد‌های کامپیوتر دسکتاپ عموما ۳.۵ میلی‌متری هستند. با توجه به قیمت بالای اس‌اس‌دی برای ذخیره‌ اطلاعات با حجم بالا و آرشیو کردن مناسب نیست. بسیار بالاتر از هارددیسک است و دسترسی سریع‌تر به داده، حساسیت کمتر، دوام بیشتر و مصرف پایین برق را به همراه دارند. منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.

http://738sms.ir