خرید مادربرد فروش بهترین انواع مادربورد + لیست قیمت بروز | asusmag

نوع مادربرد نصب شده در رایانه شخصی تأثیر بسیار خوبی در سرعت سیستم و قابلیت های توسعه سیستم کامپیوتر دارد. سلام، بله معمولا اکثر پردازنده‌ها یه گرافیک کوچیک هم روی خودشون دارند که در صورت نبود کارت گرافیک جداگانه، سیستم از اون گرافیک استفاده میکنه، اما همونطوری که خودتون هم گفتید این گرافیک در اجرای بازی‌های سنگین ضعیف عمل میکنه، چون قدرتش چندان زیاد نیست. سلام باید دقیقا بررسی کنید، اگر احتمال میدید مشکل سخت‌افزاری باشه یکبار کیس مجله خبری محصولات ایسوس رو باز کنید و اتصال کابل‌های هارد به مادربرد رو بررسی کنید و اگر مشکل همچنان پابرجا بود، با یک هارد و کابل دیگه تست کنید. سلام، باید مدل مادربردتون رو پیدا کنید و داخل سایتش چک کنید که با چه نوع از پردازنده‌هایی سازگاری داره. تعدادی از اصلی ترین اسلات‌ها را با هم مرور کردیم، بسته به نوع رایانه و مادربرد این بخش‌ها میتوانند در تعداد و اشکال یا رنگ های متفاوتی باشند اما ما سعی کردیم آن‌ها را در عمومی‌ترین حالت برای شما معرفی کنیم.

نکاتی برای خرید مادربرد

با سرعت باس بسیار بالاتری نسبت به باقی انواع سوکت ها (1600 مگا هرتز)، این دسته از مادربرد ها جزو مادربرد های نسل جدید و سری جدید می باشند که در سال 2004 به بازار معرفی شدند. پردازنده هایی مثل Pentium D ، Celeron و Core 2 Duo همگی از سوکت 775 پشتیبانی می کنند. ارزان‌ترین مادربوردی که مشخصات مد نظر شما رو داره، مادربورد ایسوس مدل PRIME H610M-K D4 هست.

فاکتور فرم مادربرد

وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود.شرکت های آی . بی .ام و اپل با ایجاد تغییرات اساسی، بردهائی را طراحی نمودند که امکان اضافه کرد پتانسیل های دلخواه و جدید در هر زمان میسر بوده و تولید کنندگان متعدد بتوانند محصولات خود را بر اساس استانداردهای فوق طراحی و به بازار عرضه نمایند. اگر کیس کامپیوتر خود را باز کرده و نگاهی به داخل آن بیاندازید، یک قطعه الکترونیکی بزرگ را مشاهده می­کنید که بقیه قطعات سخت افزاری را به یکدیگر متصل کرده است. این قطعه بزرگ،که اصلی­ ترین بورد کامپیوتر نیز هست مادربورد نام دارد. ۱۰ تولیدکنندۀ بزرگ مادربرد کامپیوتر در جهان در سال ۲۰۲۰ پیشرو در مسیر رشد هستند. ایسوس بزرگ‌ترین تولیدکنندۀ مادربرد در جهان است که بیش از ۱۳٪ از سهم درآمد را در بازار جهانی مادربرد به خود اختصاص داده است.

  • توصیه می شود که مادربردی با حداقل چهار اسلات رم تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید کامپیوتر خود را ارتقا دهید.
  • در یک کلام، توانایی‌های یک مادربرد E-ATX خیلی زیاده و در عین حال قیمت بالایی هم داره.
  • این اسلات برای اتصال کارت گرافیک مورد استفاده قرار میگیرد، در برخی از بردها پردازنده گرافیکی به همراه مادربرد وجود دارد، به همین دلیل ممکن است این اسلات را بر روی آن‌ها نبینید.
  • بخش مرکزی و کنترلر اصلی مادربرد است و با معرفی هر سوکت، چندین چیپست برای آن تعریف می‌شود.
  • سلام، خیلی خوشحالم که این آموزش برای شما مفید بوده و ممنون که نظرتون رو باهامون به اشتراک گذاشتید.

این تخته بزرگ الکترونیکی علاوه بر قطعاتی که گفته‌شد،دارای قطعات الکترونیکی دیگری نیز هست. قطعاتی مانند خازن، ترانزیستور، انواع مقاومت‌ها و دیود، آی‌سی و ورودی‌های دیگری، روی این برد پیاده‌سازی شده‌است. با هدف ارائه اخبار و بررسی های تخصصی در حوزه شبکه و فناوری در سال 1397 شکل گرفت و تیم تحریریه نت ران، صداقت در نحوه بیان مطالب را سرلوحه کار خود قرار داده اند. به‌عنوان یکی از مادربرد های مدرن بازار شناخته میشن و سرعتی برابر 3200 مگاهرتز دارن و به‌صورت کامل با پردازنده‌های AMD Athlon II و AMD Phenom II کار می‌کنن.

مادربرد های Micro-ATX

این پورت تقریبا منسوخ شده ‌است و با این حال، اکثر تولیدکنندگان مادربرد هنوز روی استفاده از آن اصرار دارند. انتخاب مادربرد ، یکی از تصمیمات مهم در زمان تهیه و یا ارتقاء یک کامپیوتر است .انتخاب فوق ، علاوه بر تاثیر مستقیم بر عملکرد فعلی سیستم ، بیانگر انعطاف سیستم در زمان ارتقاء نیز می باشد . قابلیت های فعلی یک کامپیوتر و پتانسیل های ارتقاء آن در آینده ، جملگی به نوع مادربرد انتخابی بستگی خواهد داشت . امروزه بر روی مادربردها ، پورت های پیشرفته ای نظیر FireWare IEEE 1394و یا USB 2.0 و حتی کارت های ( تراشه ) صدای شش کاناله و کنترل های RAID وجود داشته که می توان از آنان در زمان ارتقاء سیستم و بدون نیاز به نصب امکانات جانبی دیگر ، استفاده بعمل آورد. و… را مهیا می­کند.این ارتباط از طریق مدارهایی که از نظر باریکی به موی سر انسان شبیه هستند برقرار می­شود. همچنین مادربرد به عنوان واسطی میان این قطعات سخت افزاری و منبع تغذیه عمل کرده و انرژی الکتریکی مورد نیاز آن­ها را تامین می­کند.

http://738sms.ir