لیست قیمت مادربورد، ۱۸ بهمن ترب | asusmag

درصورتی‌که از کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌ استفاده می‌کنید، در مادربرد شما یک باتری داخلی تعبیه‌شده است. به همراه دستگاه های اضافه ای چون کارت های تلویزیون ، کارت گرافیک و … این مادربرد مانند سایر مادربردها از یک باتری CR2032 برای تغذیه مدار زمان‌بندی استفاده می‌کند و اطلاعات و زمان را برای مادربرد نگه‌داری می‌کند. البته نیرو و توان باتری همیشگی نیست و به محض پایان یافتن، مادربرد به‌طور پیش‌فرض به زمان شروع/تاریخ در حافظه‌ی فلش دسترسی پیدا می‌کند.

آموزش مراحل پاکسازی رایانه

به عنوان پنل خروجی مادربرد در نظر گرفته می‌شود و شامل پورت‌های USB، کانکتورهای صوتی، پورت LAN و سایر خروجی‌های سیستم می‌شود و از نظر جایگاه در قسمت پشت کیس قرار می‌گیرد. شرکت‌های مختلفی در زمینۀ تولید مادربرد فعالیت دارند که از مهم‌ترین و نام‌آشناترین آنها می‌توان به برند ASUS، برند MSI و GIGABYTE اشاره کرد. در کنار این سه شرکت بزرگ، برندهای دیگری مانند Asrock، EVGA، BIOSTAR و INTEL نیز در زمینۀ تولید این محصول فعالیت دارند.

http://738sms.ir

این تراشه سوکت اترنت‌قرمز را که در مجموعه‌ی I/O وجود داشت، مدیریت می‌کند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید فلزی نقره‌ای استادیومی شکل، نوعی نوسان‌ساز کریستالی کوارتز است که سیگنال زمان‌بندی فرکانس پایینی را فراهم می‌کنم تا تراشه‌ی شبکه بتواند همگام‌سازی شود. مانند بسیاری از تراشه‌ها، بسته به آنچه در زمان واحد به مادربرد متصل شده است، این تراشه تمام اتصالات مختلف از مجموعه‌ای از پورت‌های مجله خبری محصولات ایسوس مانند PCI Express ،USB ،SATA یا شبکه را با استفاده از پهنای باند دردسترس کنترل می‌کند. بدین ترتیب محدودیت‌هایی در استفاده‌ی هم‌زمان از تمامی درگاه‌های مادربرد وجود دارد. در ترکیبی که پردازنده/مادربرد از تراشه‌های DDR3 SDRAM (نرخ داده‌های دوبرابر نسخه‌ی ۳، حافظه دستیابی تصادفی پویا هم‌زمان) استفاده می‌کند، هر سوکت یک SIMM یا DIMM نگه می دارد؛ قسمت “IMM” مخفف ماژول حافظه Inline است.

  • جالب اینجا است که هر دو تولید‌کننده‌ی CPU استفاده از نام SB را متوقف کرده‌اند و به آن لقب تراشه (نام اطلاقی اینتل PCH، مرکز کنترل پلتفرم است) می‌دهند؛ حتی اگر تراشه‌‌ای واحد باشد.
  • باید در نظر داشت که انتخاب مادربرد و سی پی یو به صورت مکمل انجام می‌شود یعنی با انتخاب هریک از آنها، تکلیف قطعۀ دوم نیز مشخص می‌شود.
  • به همراه دستگاه های اضافه ای چون کارت های تلویزیون ، کارت گرافیک و …
  • ظاهر کلی مادربرد های AT بدین شرح است که سوکت پردازنده آنها در یک سمت از بورد و به دور از اسلات های گرافیک و رم می باشد و بطور معمول از فن و هیت سینک های قدیمی نیز استفاده می کنند.

در هنگام راه‌اندازی سیستم، این حافظه اطلاعات لازم را دربارهٔ کامپیوتر به سیستم می‌دهد تا تمامی اجزای سخت‌افزاری به درستی شناخته و هماهنگ شوند. شاید کار این باتری را کوچک بدانید اما همین باتری کوچک به شما در داشتن درست زمان و تاریخ و عملیات‌های وابسته به زمان کمک بزرگی می‌کند. این اسلات‌ها اغلب برای اتصال کارت‌های صدا، مودم، تلویزیون، شبکه و… مورد استفاده قرار می‌گیرند.البته تعداد آن‌ها در مادربردهای مختلف متفاوت است. یکی از بهترین قابلیت‌های یک مادربرد ATX اسلات‌های PCI زیاد اونه. به علاوه، این مادربرد حداقل 4 اسلات رم DIMM داره و میتونه تا حد زیادی از حافظه‌ی رم پشتیبانی کنه. بسته به مدل و تولیدکننده‌ی مادربرد، ممکنه از تراشه‌ی آنلاک‌شده هم استفاده شده باشه.

اسلات کارت گرافیک (AGP یا PCI Expres)

این امر مستلزم مطالعه دقیق مشخصات مادربرد کامپیوتر است تا اطمینان حاصل شود که می تواند تمام فضای ذخیره سازی که ممکن است روزی به آن نیاز داشته باشید را به هم متصل کند. در زیر تعدادی از فرم فاکتورهای محبوب و رایج ترین مشخصات آنها آورده شده که پیش از خرید مادربرد باید به آن ها توجه کنید. این فرم فاکتورها هم در قیمت مادربرد خریداری شده تاثیر گذار هستند.