قیمت خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر 18 بهمن | asusmag

حال که اهمیت این قطعه و کار کوچک اما مهمی که انجام می دهد را فهمیدید، با ویژگی های مهمی که باید در هنگام خرید پاور به آن توجه کنید؛ آشنا می شوید. اولین نکته ای که در خرید پاور خوب باید به آن توجه کنید ولتاژ ورودی به پاور است. این ولتاژ میزان حداکثر ولتاژی است که این قطعه باید از درگاه ورودی خود یعنی پریز برقی که به آن متصل است، دریافت کند گفته می شود.

  • درگذشته به هنگام خرید پاور نیاز بود تا به محدوده کارکرد و همخوانی پاور با برق شهری دقت شود اما امروزه پاورها به‌صورت اتوماتیک خود را با برق شهری هماهنگ می‌کنند درنتیجه خرید راحت‌تر شده است.
  • اگر مادربرد را پشت و رو کنیم اتصالاتی می بینیم که شبیه به اتصالات مادربرد هستند و این اتصالات به گونه ای طراحی شده اند که جریان برق زیادی را به راحتی در آن ها به جریان بیندازد.
  • حداقل‌های یک پاور مناسب، توان صدا وات بالاتر از نیاز کامپیوتر و بهره گیری از استاندارد 80PLUS برنزی است.

اهمیت این قطعه برای سیستم به حدی زیاد است که اگر مشکلی در تامین برق از سوی این قطعه پیش آید احتمال سوختن قطعات داخل کیس وجود دارد. در حال حاضر بهترین برند‌های پاور که در بازار ایران حضور دارند، گرین، کورسیر، ایسوس و کولر مستر هستند. فروشگاه اینترنتی تاپ رایان مجموعه‌ای از بهترین پاورها را انتخاب و برای فروش عرضه می‌کند.

Green GP330A-ESD Semi Modular Computer Power Supply

از آنجا که این قطعه در کامپیوتر شما نقش بسیار مهمی را ایفا می کند، باید مدل مناسبی را از برند خوب و قابل اعتمادی تهیه کنید تا نتیجه مطلوبی را در پی داشته باشد. از جمله این برند ها مجله خبری محصولات ایسوس کولر مستر ، دیپ کول ، ترمالتیک و کمپانی ایرانی گرین هستند. این برندها، محصولاتی خوب و با کیفیتی تولید می کنند که می توانید در فروشگاه بروزکالا از تمامی این محصولات دیدن فرمایید.

هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید

داشتن پاور نامناسب مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند پس به این موضوع حتما دقت کنید. رسانه مهارتی نماتک به شما کمک می‌کند تا به راحتی مهارت‌های کاربردی در حوزه صنعت را بیاموزید و گامی موثر در پیشرفت صنعت کشور بردارید. گاهی نیز کابل ها برای کیس شما آن قدر بلند هستند که باعث ایجاد فضایی درهم می شوند. برای مثال برچسب 80PLUS یعنی این پاور ۸۰ درصد توان را به صورت مفید تحویل می دهد و ۲۰ درصد را تلف می کند. طبق این فاکتور ، استاندارد محصولات را بررسی کرده و در شش رده (سفید، برنز، نقره، طلا، پلاتینیوم و تیتانیوم) به آن‌ها گواهی اعطا می‌کنند.

پاور کامپیوتر کورسیر

این بدان معنی است که در صورت نیاز سیستم شما توانایی ارائه قدرت بیشتری را دارد. واحد منبع تغذیه یا Power Supply Unit بخشی از تجهیزات سخت افزاری کامپیوتر و کیس می باشد که وظیفه تامین برق و انرژی مورد نیاز دیگر بخش های کامپیوتر را بر عهده دارد. واحد منبع تغذیه یا به اصطلاح پاور، جریان متناوب ورودی را به جریان مستقیم خروجی تبدیل می کند.

http://738sms.ir