گزارش درآمد سه ماهه اول AMD پس از ناکامی در بازار پس از فروش کاهش یافت

گزارش درآمد سه ماهه اول AMD پس از ناکامی در بازار پس از فروش کاهش یافت

این توصیه سرمایه گذاری نیست. نویسنده در هیچ یک از سهام ذکر شده هیچ سمتی ندارد. Wccftech.com یک خط مشی اخلاقی و افشای اطلاعات دارد.

مانند رقیب بزرگتر اینتل، سهام طراح تراشه AMD در معاملات پس از فروش پس از اینکه این شرکت موفق شد درآمد تحلیلگران و برآورد EPS در سه ماهه اول را با یک خط مویی شکست دهد و پیش بینی های تحلیلگران برای درآمد سه ماهه جاری را برآورده کرد، سقوط کرد. در سه ماهه اول سال 2024، AMD 5.47 میلیارد دلار درآمد و 62 سنت درآمد تعدیل شده به ازای هر سهم به دست آورد که تقریباً با برآوردهای تحلیلگران 5.46 میلیارد و 61 سنت مطابقت داشت. راهنمای فروش 5.7 میلیارد دلاری آن در سه ماهه دوم نیز برآوردهای تحلیلگران را برآورده کرد و به سرمایه گذاران اشاره کرد که در حال حاضر، این شرکت رشد کمی داشته است، به خصوص زمانی که صحبت از صنعت هوش مصنوعی به طور قابل توجهی می شود.

AMD موقعیت یابی سبد محصولات را برای موارد استفاده از هوش مصنوعی حفظ می کند

برخلاف رقبای بزرگتر خود اینتل و انویدیا، AMD این مزیت منحصر به فرد را دارد که می تواند CPU و GPU را برای موارد استفاده از هوش مصنوعی ارائه دهد. این شرکت محصولات خود را به این صورت قرار داده است، و با اسناد مرتبطی که همراه با هر نسخه مالی منتشر می شود، روند امروز را حفظ کرده است و همچنین بر ماهیت “پایان به انتها” سبد محصولات AMD تاکید می کند.

از نظر مالی، سه ماهه اول این شرکت رشد دو رقمی بالایی را در مرکز داده و بخش‌های تجاری محاسبات مشتری نشان داد. اینها محصولاتی را در نظر می گیرند که برای کارکردهایی مانند رایانش ابری به مشاغل و برای نیازهای CPU به مصرف کنندگان فروخته می شوند. مرکز داده و بخش مشتری AMD به ترتیب رشد سالانه 80% و 85% را نشان دادند که این توسعه برای بخش مشتری که در سه ماهه سال گذشته زیان عملیاتی را به ثبت رسانده بود مهم است.

با این حال، بخش بازی AMD، که فروش GPU آن را به حساب می آورد، در سه ماهه مارس عملکرد خوبی نداشت. فروش سالانه 48 درصد کاهش یافت و شرکت این افت را به “1” نسبت دادower نیمه سفارشی عمدتاً به دلیل درآمد کمتر و فروش پردازنده گرافیکی Radeon است.”

در بخش مرکز داده، AMD، مانند سایرین، مشتاق بود تا محصولات خود را برای موارد استفاده از هوش مصنوعی ذکر کند. به اشتراک گذاشته شده است که فروش شتابدهنده MI300 از سه ماهه چهارم 2023 از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرده است، و پردازنده های AMD اکنون برنامه های ابری را که توسط نام های بزرگ فناوری بلیط مانند گوگل، آمازون و اوراکل اجرا می شوند، نیرو می دهند.

کاهش درآمد سالانه 48 درصدی بخش بازی منجر به افت سالانه 52 درصدی درآمد عملیاتی شد و AMD این کاهش را به فروش پایین‌تر کنسول‌های بازی و پردازنده‌های گرافیکی Radeon آن نسبت داد. در حالی که محصولات پردازنده‌های گرافیکی AMD به دلیل موارد استفاده از هوش مصنوعی چندان شناخته شده نیستند، سهام NVIDIA در بازار پس از فروش در بازاری پریشان که مشتاق است نام‌های بزرگ و کوچک را با کوچکترین نشانه‌ای از ضعف هوش مصنوعی کنار بگذارد، ۲ درصد کاهش یافت.

سهام AMD نیز روند نزولی خود را حفظ کرد و در حالی که در ابتدا برخی از ضررهای خود را به 3 درصد رساندند، با شروع فراخوان سود، افت ادامه یافت. در زمان انتشار، سهام 7.19 درصد کاهش یافت زیرا تقریباً تمام سودهای حاصل از شروع سال را معکوس کرد. سهام AMD در اولین روز معاملاتی سال 2024 روی 138 دلار بسته شده بود و تا پایان هفته اول 2024 به 146 دلار رسیده بود. افت 7.19 درصدی در ساعات پس از بازار امروز، پس از بهبودی از افت قبلی، معاملات سهام را به 147 دلار رساند. به 144.90 دلار.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/amd-dips-in-aftermarket-after-lackluster-first-quarter-earnings-report/