پاور کامپیوتر Archives مرکز کامپیوتر پارسیان PCC CENTER | asusmag

پاور کامپیوتر یا منبع تغذیه کامپیوتر، قطعه ای از یک کامپیوتر است که جریان برق AC را دریافت نموده و آن را به جریان DC با ولتاژهای مورد نیاز مادربرد و دیگر قطعات داخلی کامپیوتر تبدیل می کند.. منبع تغذیه کامپیوتر درون کیس کامپیوتر تعبیه شده و دارای فن خنک کننده است که توسط آن، دمای قطعه کنترل می گردد. از میان پاورهای کامپیوتر شناخته شده در میان کاربران می توان به مواردی مانند پاور گرین، کولر مستر، تسکو، پاور ایسوس، ترمالتیک، انتک، ریدمکس و پاور گیگابایت اشاره نمود. در سایت آتی بازار که معرفی کننده بزرگ فروشندگان فعال در زمینه قطعات کامپیوتر و سایر کالاهای دیجیتال می باشد، می توانید قیمت روز انواع منبع تغذیه کامپیوتر و اطلاعات فنی آنها را مشاهده نمایید. طراحی خاص و جذاب به همراه قابلیت نورپردازی زیبای ARGB، ثبات بسیار بالا ولتاژهای خروجی، کیفیت بالای ساخت و قطعات به‌کار‌رفته و گارانتی طولانی‌مدت و معتبر از مهم‌ترین ویژگی‌های سری پاورهای گیمینگ HP EVO شرکت می‌باشند.

  • این گونه می توانید پاوری را انتخاب کنید که حداقل 10 درصد و حداکثر 20 درصد بالاتر از توان مصرفی سیستم قدرت دارد.
  • بعضی برای وصل شدن به مادربرد طراحی شده اند اما بعضی دیگر کانکتورهایی دارند که در هارد دیسک ها، فن ها، فلاپی درایوها، کارت های ویدئویی و…
  • در پاور های جدید از فن های کم صدا و هوشمند که می توانند حجم بیشتری از هوا را جابجا کنند استفاده شده است که این ویژگی تاثیر زیادی در قیمت پاور دارد.
  • کانکتور برق هارد دارای ساتا دارای 15 پین است که در واقع در 5 رشته سیم خلاصه می شود.
  • به دلیل موقعیت منحصر به فرد پاور کامپیوتر در چیدمان رایانه شخصی، اطمینان از اینکه دارای حفاظت داخلی است می تواند به ایمن نگه داشتن بقیه سخت افزارهای سیستم شما نیز کمک کند.
  • در واقع تفاوت زیادی میان پاور معمولی و پاور گیمینگ وجود ندارد؛ اما بهتر است بدانید پاور گیمینگ به گونه ای طراحی شده تا برق بیشتری دریافت و به جریان بیاندازد و جریان برق را بیشتر به سمت سخت افزار هایی مانند کارت گرافیک یا مادربرد انتقال دهد.

یک منبع تغذیه خوب باید دارای قابلیت محافظت باشد، نه فقط برای محافظت از خود پاور پی سی، بلکه برای ایمن نگه داشتن سیستم شما در صورت بروز اتفاقی غیرمنتظره، مانند افزایش جریان ناگهانی برق. هنگام انتخاب و خرید منبع تغذیه جدید، یکی از رایج ترین سوالاتی که پرسیده می شود این است که “چند وات کافی است؟” همانطور که اغلب در دنیای سخت افزار رایانه شخصی اتفاق می افتد، پاسخ بسته به نیازهای منحصر به فرد سیستم شما بسیار متفاوت است. پیشرفت های اخیر مادربرد و چیپست به کاربر این امکان را می دهد که از طریق BIOS و یک برنامه کاربردی ویندوز که توسط سازنده مادربرد ارائه شده است، بر چرخش فن منبع تغذیه نظارت کند. طراحی‌های جدید، کنترل فن را ارائه می‌کنند به طوری که فن تنها با سرعت مورد نیاز بسته به نیازهای خنک‌کننده کار می‌کند. پس جای تعجب نیست که اکثر سیستم ها پس از خرید دارای منبع تغذیه هستند. در نتیجه تعداد ریل بیشتر به معنی سیستم محافظتی بیشتر و احتمالا ایمنی بیشتر کامپیوتر.

پاور سیلوراستون ۷۵۰ وات مدل Essential SST-ET750-G

در پاور های جدید از فن های کم صدا و هوشمند که می توانند حجم بیشتری از هوا را جابجا کنند استفاده شده است که این ویژگی تاثیر زیادی در قیمت پاور دارد. در این مطلب از اگزو به تعریف پاور، انواع مختلف آن، نحوۀ عملکرد و قیمت پاور گیمینگ می‌پردازیم. وظیفه پاور تبدیل جریان برق متناوب AC به جریان مستقیم DC است که اجزای کامپیوتر به آن نیاز دارند. باید بدانید که پاور می‌تواند هم در قسمت بالای کیس و هم در قسمت پایین کیس قرار بگیرد.

قیمت خرید آنلاین پاور کامپیوتر در فروشگاه شاپ ام آی تی

در حال حاضر بیشترین مشتریان پاور غیر ماژولار، شرکت‌ها، ادارات دولتی و مراکز گیمینگ هستند. درصد بالایی از این سیستم‌ها برای کارهای روزمه سبک استفاده می‌شوند و به نسبت سیستم‌های گیمینگ نیاز به ولتاژ ورودی کمی دارند. به طور معمول کامپیوترهای گیمینگ به دلیل پردازش بالا نیازمند پاور مناسب و قدرتمند هستند تا توانایی تامین ولتاژ مورد نیاز هر قطعه را داشته باشد. پاور و منبع تغذیه کامپیوتر، از قطعات بسیار مهم و حیاتی ای است که در ساخت آن باید از متریال با کیفیت و مبدل انرژی مناسب استفاده کنند. بنا براین مجله خبری محصولات ایسوس قطعه ارزان قیمتی به حساب نمی آید، با این حال برند ها و تولید کننده های مختلفی در سراسر جهان وجود دارند و به همین علت است که شما می توانید پاور کامپیوتر مورد نظر خود را از هر رنج قیمتی انتخاب کنید. با بالا رفتن قیمت در پاور کامپیوتر، کیفیت قطعات استفاده شده و قدرت انتقال یا خروجی برق آن بر حسب وات افزایش می یابد.

PSU: Green GP1200B-OCDG Platinum

کیس ها به وسیله کابلی به پریز برق متصل شده و نیروی مورد استفاده برای روشن شدن و کارکردن را به وسیله این کابل دریافت می کنند. کیس ها هم مانند دیگر وسایل الکترونیکی نیاز به سخت افزاری به نام پاور داردند. وظیفه این قطعه فراهم کردن برق مورد نیاز سخت افزارهای داخل کیس و نصب شده بر روی مادربرد است. این قطعه برق مورد نیاز را به هر قطعه سخت افزاری می رساند تا در زمان لازم آن قطعه بتواند کار کند. گاهی این انرژی به طور مستقیم به دستگاه شما متصل می شود و گاه از انرژی که در باتری ذخیره شده است استفاده می کند. برخی از وسایل الکترونیکی مانند لب تاپ های امروزی می توانند از هر دو این روش ها استفاده کنند.

http://738sms.ir