منبع تغذیه؛ قیمت انواع پاور کامپیوتر پلازا دیجیتال | asusmag

برای مثال با اورکلاک، افزایش فرکانس و برخی تغییرات، این توان حرارتی فورا شکسته شده و توان یا واتی که از PSU کشیده می شود، به علت درنظر گرفته نشدن پیک مصرف بالاتر از چیزی است که کمپانی سازنده اعلام کرده است. پس این شما هستید که باید با محاسبه دقیق، منبع تغذیه مناسب را برای سیستم خود انتخاب کنید. در توان واقعی پاور بدون اینکه فشاری را متحمل شود به تامین انرژی می پردازد اما در توان حداکثر این فرایند حدود یک دقیقه طول می کشد. در واقع پاور کامپیوتر شما تحمل بیشتر از توان حداکثر را نخواهد داشت. برای همین موضوع است که همواره توصیه می شود موقع خرید این قطعه به میزان توان واقعی که همان قدرت اصلی قطعه است، توجه کنید. همواره باید نکاتی را در خرید پاور کامپیوتر در نظر بگیریم که در این اینجا مختصر به آن میپردازیم اما اگر به دنبال راهنمای خرید پاور کامپیوتر هستین میتوانید مقاله ما را مطالعه نمایید.

  • پاور کیس یا منبع تغذیه یک کامپیوتر از چندین جزء داخلی مانند سیم پیچ‌ها، خازن‌ها و بردهای مدار الکترونیکی، برای تنظیم جریان تشکیل شده است.
  • همواره باید نکاتی را در خرید پاور کامپیوتر در نظر بگیریم که در این اینجا مختصر به آن میپردازیم اما اگر به دنبال راهنمای خرید پاور کامپیوتر هستین میتوانید مقاله ما را مطالعه نمایید.
  • یک پیشرفت جالب توجه در بازار فروش پاور کامپیوتر، پوشش سفارشی کابل منبع تغذیه است.
  • منبع تغذیه از پشت بسیاری از سیستم ها قابل مشاهده است زیرا حاوی کابل پاور کامپیوتر و فن خنک کننده است.

برای محاسبه دقیق حداقل توان مورد نیاز خود می‌توانید از ماشین حساب‌های رایگانی چونکولر مستریا نسخه فارسی آن یعنیگریناستفاده کنید، تا با استفاده از آن منبع تغذیه مناسب خود را انتخاب کنید. به کمک پاورهای ماژولار شما می توانید هر تعداد کابل که لازم دارید را متصل نمایید و از شلوغ شدن داخل کیس جلوگیری کنید. به طور کلی پاور ها به سه دسته ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار دسته بندی می شوند. ویژگی پاورهای ماژولار و غیر ماژولار که از نامشان مشخص است، اما در پاورهای نیمه ماژولار کابل های مادربرد و CPU که در بین همه سیستم ها مشترک است متصل وجدانشدنی بوده و سایر کابل ها قابلیت نصب و جدا شدن دارند.

پاور کامپیوتر غیر ماژولار

اما در پاورهای حرفه‌ای و گران قیمت‌تر که از استاندارد کابل کشی فول ماژولار بهره می‌برند، هیچ کابلی توسط کمپانی روی منبع تغذیه نصب نشده است. در این مدل‌ها تمامی کابل‌ها توسط کاربر قابل نصب یا جداسازی خواهند بود. به این صورت از شلوغی درون کیس جلوگیری شده و علاوه بر زیبایی در اسمبل کیس، به خنک سازی بهتر فضای داخلی و قطعات موجود در کیس نیز کمک می‌کند. البته لازم به ذکر است مجله خبری محصولات ایسوس که نصب این دسته از پاورها نیازمند دانش و تجربه بوده و تنها به کاربران جرفه‌ای پیشنهاد می‌شود. مثلا منبع تغذیه باتوان ۵۸۰ وات دارای توان حداکثر ۷۳۰ وات است و توانایی تحمل بیش از این ندارد. از این رو و با توجه به در نظر داشتن امکان آپگرید سخت افزاری در آینده استاندارد نانوشته‌ای وجود دارد که می‌گوید قدرت پاور باید به میزان مشخصی از نیاز روی کاغذ کامپیوتر بیشتر باشد.

پاور منبع تغذیه کامپیوتر سرور ماینر گرین ترمالتیک

بنابراین برای خرید پاور نیز باید تحقیق کرد و دقت به خرج داد تا از کارایی و کیفیت آن اطمینان حاصل شود. پارسیان کامپیوتر مرکز فروش محصولات آی تی و اعلام قیمت کالای دیجیتال به مصرف کنندگان با بیشتر از 20 سال سابقه در این حوزه می باشد. بر همین اساس پاور ها به 3 دسته ماژولار، غیر ماژولار و نیمه ماژولار دسته بندی می شوند. این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که با منحرف کردن نوسانات احتمالی آسیب‌رسان برق از اجزای ارزشمند سیستم شما، لایه دیگری از محافظت را به سیستم شما اضافه کنند.

هر کاربری که قصد خرید و اسمبل کردن یک سیستم معمولی یا گیمینگ را داشته باشد، باید خرید پاور مناسب را در اولویت خود قرار دهد، چرا که پاور یا منبع تغذیه از قطعات حیاتی و مهم کامپیوتر است که باید در خرید آن بسیار دقت کرد. اما عمده هزینه ای که برای خرید یک پاور پرداخت می کنید، بابت کیفیت قطعات به کار رفته در پاور می باشند که عمر پاور را تعریف می کنند. خرید از برند های معتبر موجود در بازار یکی از راه های مطمعن خرید پاور مناسب می باشد. همچنین می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی اقدام به مقایسه و خرید پاور مورد نظر خود کنید. هنگام در نظر گرفتن منبع تغذیه ای با وات بالاتر این را در نظر داشته باشید، منبع تغذیه 750 وات به طور پیش فرض 750 وات مصرف نمی کند. اگر سیستم شما 500 وات مصرف می کند، منبع تغذیه شما بدون در نظر گرفتن حداکثر توان خروجی، 500 وات را تامین می کند.

http://738sms.ir