پاور مشخصات، خرید و قیمت پاور کامپیوتر فروش ویژه مقداد آی تی | asusmag

مجله خبری محصولات ایسوس گرین GP600B-HP EVO مشخصاً برای گیمرهای سخت‌گیری ساخته شده که نیاز به یک پاور حرفه‌ای با تمام ویژگی‌های یک پاور گیمینگ مدرن را دارند. منبع تغذیه گرین مدل GP600B-HP EVO از نوع نیمه ماژولار بوده و توان خروجی برابر 600 وات ارائه می‌دهد. این پاور گیمینگ دارای گواهینامه استاندارد 80PLUS طلایی بوده و راندمان حداکثر آن 93 درصد می‌باشد. پشتیبانی از تعداد مناسب کابل که نشان می‌دهد به چه تعداد قطعه می‌توان برق‌رسانی کرد. توان واقعی، ماژول یا غیرماژول بودن آن و ابعاد اهمیت زیادی دارند.چرا ابعاد پاور اهمیت زیادی دارد؟ابعاد پاور باید به گونه‌ای باشد که با کیس سازگار باشد، همچنین ابعاد پاور میزان فضای فیزیکی را برای اتصال کابل‌ها تعیین می‌کند. در منبع تغذیه نیمه ماژولار کابل‌های اصلی مانند کانکتور 24 پین مادربرد، کابل 8 پین CPU و کانکتور برق PCIe که به GPU متصل می‌شود قابلیت جداسازی ندارند.

  • اولین نکته ای که در خرید پاور خوب باید به آن توجه کنید ولتاژ ورودی به پاور است.
  • البته لازم به ذکر است که نصب این دسته از پاورها نیازمند دانش و تجربه بوده و تنها به کاربران جرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.
  • البته این را فراموش نکنید که شما برای خرید هر وسیله ای باید کمی دست به جیب شوید.

برای به روز نگهداشتن یک کامپیوتر خروجی این پاورها باید حداقل 18 آمپر در ریل +12V باشد و هنگامی که از سیستم SLI/CrossFire استفاده می شود نباید کمتر از 34 آمپر باشد. برند نام آشنای کورسیر، امروزه اقدام به تولید پاور و منبع تغذیه های گیمینگ کرده است که از قیمت و کیفیت مناسبی برخوردارند. برند معتبر و نوپای گرین، از بهترین برند های تولید کننده پاور و قطعات گیمینگ ایرانی می باشد. برای منبع تغذیه های ماژولار و نیمه ماژولار، به خاطر داشته باشید که نمی توانید از کابل‌های تولیدکنندگان دیگر یا حتی مدل‌های مختلف یک سازنده در کنار هم استفاده کنید، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد. اگرچه سرهای کابلی که به اجزای سازنده شما متصل می شوند استاندارد شده اند، انتهایی که به منبع تغذیه متصل می شود استاندارد نیستند، به این معنی که مارک های مختلف می توانند اتصالات متفاوتی داشته باشند.

GREEN GP330A-ESD

معمولا کاربران پس از صرف هزینه‌های اصلی بابت قطعات اصلی یاد منبع تغذیه می‌افتند. قطعه‌ای که حضور و کارکرد آن بسیار اهمیت دارد و انتخاب نادرست آن می‌تواند منجر به کاهش راندمان کامپیوتر و کاهش عمر مفید قطعات شود. در ادامه به معرفی و بررسی نکات مهم در خرید منبع تغذیه کامپیوتر خواهیم پرداخت.

ولتاژ ورودی

البته شما می‌توانید از رابط‌های مولکس به ساتا نیز برای این دسته از تجهیزات استفاده کنید.هرچند اگر مادربرد و پردازنده‌های چند نسل اخیر خرید می‌کنید، نیازی نیست چندان بابت این مسئله نگران باشید. این به شما نشان می دهد که این قطعه چند درصد از برق متناوب ورودی را به برق مستقیم تبدیل خواهد کرد. میزان تلفات توان، این گونه به شما نشان داده می شود که معمولا ۵۰ درصد اعلام خواهد شد. به طور کلی، سیستم‌هایی که به یک پاور ۴۰۰ وات یا پایین‌تر نیاز دارند، اجزای کافی برای تعداد زیادی کابل برق را ندارند.

پاور گیم دیاس Gamdias HELIOS M1-850B ARGB Bronze 850W

در گذشته پاور کامپیوتر با ظرفیت بالا برای ولتاژهای سبک‌تر کارایی کمتری داشتند، اما در حال حاضر اینطور نیست. پاور با راندمان بالاتر نیز صرف نظر از ظرفیت آن، راندمان پایینی در بارهای سبک نخواهد داشت. اما فن از همه این نکات مهم تر است چرا که هنگام کارکردن مداوم پاور این دستگاه حرارت بالایی تولید کرده و دمای این قطعه به شدت بالا می رود برای جلوگیری از آسیب به قطعات به کار رفته پاورها دارای فن هستند تا در زمان لازم آنها را خنک کند. البته ما برای خرید هر وسیله ای هزینه ای را در نظر می گیریم؛ اما قیمت پاور کامپیوتر یکی از مهم ترین نکات است که البته کاملا به بودجه شما وابسته است. پاور معمولا به عنوان یکی از حیاتی ترین قطعات سیستم می باشد که بدون وجود آن کامپیوتر شما همانند یک جعبه ی بی فایده پر از پلاستیک و فلز است، در واقع پاور وظیفه تامین برق تمامی قطعات کامپیوتر را به عهده دارد.

http://738sms.ir