RTGI و شیدرهای RT کامل به‌روزرسانی‌های عمده را با رنگ آسمان دریافت می‌کنند

RTGI و شیدرهای RT کامل به‌روزرسانی‌های عمده را با رنگ آسمان دریافت می‌کنند

RTGI که ​​نباید با RTXGI SDK انویدیا که اخیراً به نسخه 2.0 به‌روزرسانی شده اشتباه گرفته شود، سایه‌زن معروف ReShade صفحه‌نمایش پاسکال گیلچر است. این موددر گرافیک آلمانی و کارمند سابق NVIDIA زمانی که آن را در ماه مه 2019 منتشر کرد به شهرت رسید و راهی آسان برای گیمرهای رایانه شخصی برای بهبود نورپردازی بازی های قدیمی با هزینه عملکرد قابل قبول فراهم کرد.

از آن زمان، تعداد بی‌شماری از پیش تنظیم‌های ReShade که توسط RTGI پشتیبانی می‌شوند، برای بازی‌های PC سازگار ایجاد شده‌اند که بسیاری از آنها را در اینجا در Wccftech پوشش داده‌ایم. در همین حال، پاسکال گیلچر به طور مداوم سایه زن را برای حامیان Patreon خود بهبود بخشیده است. سه ماه پس از آخرین به روز رسانی خود، Gilcher نسخه جدید (0.51) RTGI را در پنجشنبه گذشته منتشر کرد.

طبق معمول، موددر همچنین برخی از جزئیات را در مورد آخرین پیشرفت ها به اشتراک گذاشته است. به گفته او، ترفندهای زیادی در فیلترینگ و رندر شطرنجی وجود دارد که در حال حاضر بسیار پایدارتر از حرکت هستند. او همچنین قابلیت غیرفعال کردن GI منتشر یا specular را اضافه کرد، در صورتی که کاربران فقط بخواهند از یکی از این دو در هر زمان استفاده کنند. RTGI 0.51 همچنین رنگ آسمان ردیابی شده با اشعه را با روش جدیدی بازمی گرداند که گیلچر معتقد است باید نسبتاً قوی باشد و هنگامی که آسمان برای اولین بار قابل مشاهده است، اثر “تغییر روشن” نخواهد داشت. او همچنین به «پیشرفت‌های عملکردی قابل توجه» بسته به صحنه اشاره کرد و مقایسه تصویری در میراث هاگوارتز ارائه کرد.

RTGI 0.51 OFF
RTGI 0.51 ON

با این حال، RTGI دیگر تنها سایه‌زن ردیابی پرتو ReShade نیست. در اواخر سال 2023، NiceGuy یکی از موددرهای خود به اصطلاح شیدر کامل RT خود را منتشر کرد که از آن زمان در ویترین های مختلف (Horizon Zero Dawn، Fallout 4، Skyrim، Red Dead Redemption 2 و حتی Zelda از طریق شبیه ساز) پوشش داده ایم.

شیدر کامل RT نیز چند ساعت قبل از RTGI یک به روز رسانی بزرگ (نسخه 1.3) دریافت کرد. NiceGuy گفت که او اکنون یک تکنیک الهام گرفته از ReSTIR-GI را به طور کامل اجرا کرده است. نسخه 1.2 بخش فضایی را پیاده سازی کرد، در حالی که این به روز رسانی جدید بعد زمانی را اضافه می کند و یک تصویر دقیق تر و عملکرد بهبود یافته را به یکباره ارائه می دهد.

شیدر کامل RT همچنین عملکرد ارتقاء مقیاس زمانی آن بهبود یافته است. 1.3 اجازه می دهد تا نه تنها پاس ردیابی پرتو اصلی، بلکه پاس های حذف نویز نیز ارتقا یابد. خود افزایش مقیاس زمانی نیز یک بهبود کیفیت نسبت به ارتقاء دوطرفه مورد استفاده در نسخه های قبلی است. در نهایت، یک ویژگی نور پراکنده جدید به نام Sky Lighting وجود دارد که به کاربران کمک می کند تا رنگ آسمان را به محیط اطراف اعمال کنند، حتی اگر خود آسمان روی صفحه نمایش قابل مشاهده نباشد. Sky Lighting به‌طور خودکار رنگ آسمان را تشخیص می‌دهد، اما همچنین کاملاً قابل تنظیم است تا کاربران بتوانند رنگ را تغییر دهند، تشخیص خودکار رنگ را غیرفعال کنند و شدت را تنظیم کنند. در زیر می توانید نمایش رسمی Complete RT 1.3 را تماشا کنید.

به لطف دو مددر، من به هر دو شیدر دسترسی دارم، بنابراین این نسخه های جدید را در MMORPG Guild Wars 2 بررسی کردم. هر دو به روز رسانی دارای بهبود عملکرد هستند، و در حالی که درست است که RTGI 0.51 بهتر از نسخه قبلی اجرا می شود، Complete RT سریعتر باقی می ماند

مسلماً، هر دو شیدر منجر به یک ضربه بزرگ به نرخ فریم در سرمایه انسانی Guild Wars 2 یعنی Divinity's Reach از حدود 82 FPS به 46 FPS برای Complete RT و 36 FPS برای RTGI می‌شوند. با این حال، Complete RT به‌طور محسوسی نرم‌تر به نظر می‌رسد و در واقع می‌توان آن را حتی در موقعیت‌های جنگی شدید در صورتی که نمایشگر G-Sync VRR دارید روشن نگه داشت. من همچنین ظاهر Complete RT را هم در صحنه Plaza of Dwayna و هم در صحنه Palace ترجیح می دهم. هر دو از رنگ آسمان پشتیبانی می کنند، اما به نظر می رسد سایه زن NiceGuy در روشنایی پراکنده عملکرد بهتری دارد، شاید به دلیل اجرای ReSTIR-GI مانند آن.

RTGI 0.51 در Guild Wars 2
RT 1.3 را در Guild Wars 2 کامل کنید

جالب اینجاست که Complete RT به بهترین وجه با شیدر دیگری ساخته شده توسط پاسکال گیلچر به نام Launchpad ترکیب می شود. این یک سایه‌زن پیش‌گذر مجهز به یک الگوریتم تخمین حرکت است که از جریان نوری استفاده می‌کند و باید در بالای فهرست سایه‌زن کاربر در ReShade قرار گیرد. گیلچر گفت که آخرین نسخه Launchpad دارای «فیلتر کردن و تشخیص حرکت بدون هزینه عملکرد بسیار بهبود یافته است».

RTGI و شیدرهای RT کامل به‌روزرسانی‌های عمده را با رنگ آسمان دریافت می‌کنند

متأسفانه، Gilcher به‌روزرسانی راه‌حل پیشگامانه ردیابی مسیر ReShade خود را که برای اولین بار در آگوست 2023 معرفی شد، ارائه نکرد. می‌توانید در مصاحبه من با modder درباره آن پروژه جاه‌طلبی بیشتر بخوانید.

این داستان را به اشتراک بگذارید

فیس بوک

توییتر

منبع: https://wccftech.com/rtgi-and-complete-rt-shaders-get-major-updates-with-sky-color/