قیمت و خرید پاور و منبع تغذیه کامپیوتر PSU لیون کامپیوتر | asusmag

برندهای مختلفی وجود دارند که پاور تولیدی بسیار با کیفیتی وارد بازار کرده‌اند، برندهایی مانند cooler master, deepcool و گرین. در ایران به دلیل قیمت بالای برندهای مطرح خارجی بیشتر افراد از منبع تغذیه‌های ایرانی گرین استفاده می‌نمایند. منبع تغذیه غیر ماژولار جزو اولین پاورهای مناسب رایانه شخصی محسوب شده و قدمت بالایی دارند. کابل‌های پاور کامپیوتر غیر ماژولار به صورت رنگی تولید می‌شوند تا کاربر به راحتی کابل مناسب هر بخش را پیدا کند تا به اشتباه اتصالات را با دیگر قطعات کامپیوتر کانفیگ نکند. نقطه قابل توجه در این منبع تغذیه‌ عملکرد برابر با مدل‌های دیگر است. اگر شما به زیبایی داخل کیس خود اهمیت نمی‌دهید پاور غیر ماژولار محصول پیشنهادی مناسبی برای شما خواهد بود.

  • پاور انرژی سیستم‌ را با برق تامین نمی‌کند، بلکه ولتاژ آن را تغییر می‌دهد؛ بدین صورت که پاور کامپیوتر جریان ولتاژ بالای متناوب را به جریان مستقیم تبدیل و ولتاژ خروجی DC را به تلورانس‌های مورد نیاز برای قطعات مختلف تنظیم می‌کند.
  • تمام مدل های کیس ها از برق مستقیم استفاده می کنند چرا که کامپیوتر های شخصی برای حمل و نقل ساخته نشده اند.
  • برای مثال کامپیوتری با خنک کننده اختصاصی و مادربرد سطح بالا نسبت به یک سیستم تغذیه ساده تر توان بیشتری نیاز دارد.
  • با مرور زمان پاور ها هر روز قوی تر می شوند و این قوی تر شدن نیز نیاز بیشتری به توجه شما دارد چرا که کوچکترین خطا در تنظیم ولتاژ و عدم قطع جریان های نادرست می تواند باعث بروز مشکلات اساسی در قطعات سخت افزاری شود.
  • اگر این قطعه در رایانه شما مطلوب نباشد و کیفیت مناسب را نداشته باشد، قطعات دیگر عملکرد و کارایی مناسبی را نخواهند داشت.

خرید هر منبع تغذیه‌ای برای راه اندازی رایانه شخصی وسوسه انگیز است، اما این انتخاب عقلانی نیست. پاور مناسب باید توانایی ارائه یک برق مورد اطمینان را داشته باشد تا مشکلات متعددی ایجاد نشود. قیمت پاور در بازار بسیار متنوع است همین تفاوت باعث ایجاد محصول با کیفیت و راندمان مختلف می‌شود. به همین علت استفاده از منبع تغذیه نامناسب منجر به هزینه مالی بالایی می‌شود. اگر درب یک کیس را باز کنید، خواهید دید که منبع تغذیه توسط کابل‌های برق متناسب خود به بخش‌های دیگر کامپیوتر متصل است. این کابل‌ها برق مورد نیاز مادربرد، هارد دیسک و دیگر قطعات داخل کیس را تامین می کنند.

قیمت پاور کامپیوتر

پاور های کامپیوتر از نظر کابل کشی به سه گروه کاملا ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار ( Non-Modular، Semi/Half-Modular و Full-Modular) تقسیم میشوند. برای برخی کارت گرافیک ها هم که نیاز به یک کانکتور برق جداگانه دارند، از سوکت های 6 یا 2+6 پین استفاده می شود یا اینکه یک کانکتور 8 پین قرار داده می شود. با مرور زمان پاور ها هر روز قوی تر می شوند و این قوی تر شدن نیز نیاز بیشتری به توجه شما دارد چرا که کوچکترین خطا در تنظیم ولتاژ و عدم قطع جریان های نادرست می تواند باعث بروز مشکلات اساسی در قطعات سخت افزاری شود. یکی از اساسی ترین فاکتور هایی که در هنگام خرید پاور باید به آن توجه داشته باشید، توان تامین انرژی آن می باشد، معمولا توان خروجی پاور به دو صورت روی آن ثبت می شود. در حال حاضر قیمت مجله خبری محصولات ایسوس از حدود 2 میلیون تومان تا حدود 20 میلیون تومان وجود دارند که هر کدام ویژگی و قدرت مورد نظر خود را دارند. یا محافظت از ولتاژ بیش از حد، این ویژگی و سیستم حفاظتی در صورت تشخیص ولتاژ بیش از حد در منبع تغذیه آن را به سرعت خاموش می کند.

اتصال 4 پین MOLEX

شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که سیستم شما به چه پاور کامپیوتری و با چه راندمانی نیاز دارد. استاندارد 80 پلاس در سال 2004 به منظور تعیین کیفیت محصولات با بهره وری بالای ۸۰ درصد بنا شد. این استاندارد محصولات را مورد بررسی قرار می‌دهد و نسبت به کارایی از سفید، برنز، نقره، طلا، پلاتینیوم و تیتانیوم دسته بندی می‌کند. اگر گیمر هستید و برای کامپیوتر خود به دنبال پاور مناسب هستید بهترین پاور مدل‌های برنز تا تیتانیوم هستند.

کانکتور برق هارد دارای ساتا دارای 15 پین است که در واقع در 5 رشته سیم خلاصه می شود. پاور را دقیقاً با نیازهای خود مطابقت دهید، در مورد خرید پاور کامپویتر با وات بالاتر تصمیم بگیرید. هر بار که از آن استفاده می شود گرم و سرد می شود و اولین جریان AC را هنگام روشن شدن رایانه شخصی دریافت می کند. به طور معمول، یک فن خنک کننده متوقف شده، پیش بینی کننده خرابی منبع تغذیه به دلیل گرم شدن بیش از حد قطعات پاور است.

http://738sms.ir