منبع تغذیه کامپیوتر پاور | asusmag

برخی از رایانه های جدید، به ویژه آنهایی که برای استفاده به عنوان سرور طراحی شده اند، منابع تغذیه اضافی را ارائه می دهند. این بدان معنی است که دو یا چند پاور در سیستم وجود دارد که یکی از آنها برق را تامین می کند و دیگری به عنوان پشتیبان عمل می کند. سپس، پاور اولیه را می توان در حالی که منبع تغذیه دیگر در حال استفاده مجله خبری محصولات ایسوس است، تعویض کرد. برای هر مشکلی که گمان می‌کنید تقصیر منبع تغذیه باشد، می توانید منبع تغذیه را تغییر دهید. ابتدا مطمئن شوید که سیم برق را جدا کرده اید، زیرا ولتاژ وجود دارد حتی اگر کامپیوتر شما خاموش باشد. اکثر پاور ها دارای حالت سوئیچ هستند که هم کارایی سودمندی دارد و هم ورودی های ولتاژ چندگانه را آسان می کند.

  • به زبان ساده تر، برق را از منبع و برق شهری دریافت و به صورت انرژی قابل مصرف برای بخش های مختلف کامپیوتر تبدیل می کند.
  • اگر شما به زیبایی داخل کیس خود اهمیت نمی‌دهید پاور غیر ماژولار محصول پیشنهادی مناسبی برای شما خواهد بود.
  • اگر فقط یک کابل PCIe داشته باشید، سیستم‌تان با مشکل مواجه می‌شود؛ به‌علاوه، اجرای آن‌ها روی یک کابل اصلا استاندارد نیست.
  • یک منبع تغذیه خوب باید دارای قابلیت محافظت باشد، نه فقط برای محافظت از خود پاور پی سی، بلکه برای ایمن نگه داشتن سیستم شما در صورت بروز اتفاقی غیرمنتظره، مانند افزایش جریان ناگهانی برق.
  • اکثر مردم از هر کانکتوری که توسط منبع تغذیه متوسط ارائه می شود استفاده نمی کنند، که باعث می شود واحدهای ماژولار کمی کاربردی تر شوند.

در نتیجه باید برای خرید پاوری اقدام کنید که تهویه مناسب و طراحی خوبی داشته باشد. پاورهای جدید و مدرن یک فن 12 × 12 سانتی متری دارند که به راحتی باعث خنک کردن قطعات خواهند شد. در قسمت پشتی پاور کامپیوتر یک پورت نر و سه شاخه وجود دارد که به آن یک کابل برق متصل می شود. کانکتورهایی به اجزا و قطعات مختلف دستگاه شما متصل می شود و برق را تامین می کند. بعضی برای وصل شدن به مادربرد طراحی شده اند اما بعضی دیگر کانکتورهایی دارند که در هارد دیسک ها، فن ها، فلاپی درایوها، کارت های ویدئویی و… یک پاور گیمینگ خوب می‌تواند مدت زیادی برای سیستم شما دوام بیاورد، بنابراین خرید پاور گیمینگ مناسب هر چند با قیمت بالا منطقی است.

منبع تغذیه کامپیوتر (پاور)

در پاورهای ارزان قیمت‌ غیرماژولار کابل‌ها از قبل روی پاور نصب شده‌اند و به طور معمول قابلیت جداسازی را دارا نمی باشند. نکته ی قابل توجه این است که اگر کاربر از تعداد درایو نوری و یا فن زیادی استفاده خواهد کرد می بایست پاوری تهیه کرد که از تعداد سوکت های Molex بیشتری برخوردار باشد. علت این موضوع متفاوت بودن پورت برق مادربردها است و برخی از آنها سوکت 20 پین و برخی دیگر سوکت 24 پین لازم دارند. برای ثبت نهایی سفارش بر روی دکمه‌ی مشاهده سبدخرید کلیک کنید و برای افزودن دیگر محصولات به سبدخرید خود، بر روی دکمه‌ی ادامه کلیک کنید. استفاده از مطالب فروشگاه اینترنتی تاپ رایان فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

کانکتور15 پین SATA

این به این معنی است که اکثر منبع تغذیه ها می توانند در کشورهای مختلفی کار کنند که ممکن است ورودی برق تغییر کند. در بریتانیا ولتاژ 240 ولت 50 هرتز است، در حالی که در ایالات متحده ولتاژ 120 ولت 60 هرتز و در استرالیا 230 ولت 50 هرتز است. این استاندارد که در سال ۲۰۰۴ بنا گذاشته شد، به منظور تعیین کیفیت محصولات با بهره وری بالای ۸۰ درصد به کار می‌رود.

شما باید فاکتور فرم، کارایی، آمپر، حفاظت و کابل هایی را که به آن نیاز دارید، همراه با هر ویژگی دیگری که به دنبال آن هستید را در هنگام خرید پاور کامپیوتر در نظر بگیرید. یک منبع تغذیه خوب می تواند سال ها دوام بیاورد و می تواند تأثیر زیادی بر کارایی رایانه شما داشته باشد، بنابراین برای انتخاب عاقلانه وقت بگذارید. پس از خوشنامی گارانتی MIT GROUP از سال 1389؛ SHOPM.I.T به عنوان اولین فروشگاه اینترنتی مولتی برند ایران با حذف واسطه ها، مناسب ترین قیمت نسبت به قیمت جهانی محصولات و بالاترین سطح خدمات و پشتیبانی، از اسفندماه ۱۳۹۶ خورشیدی شروع به فعالیت کرد. یکی از بخش‌های کامپیوتر که با توجه به جذاب نبودن اما مهمترین بخش آن را تشکیل می‌هد پاور کامپیوتر است.

http://738sms.ir