هرآنچه که باید پیش از خرید پاور یا منبع تغذیه کامپیوتر بدانید | asusmag

این استاندارد محصولات را بررسی کرده و در شش رده (سفید، برنز، نقره، طلا، پلاتینیوم و تیتانیوم) به آن‌ها گواهی اعطا می‌کند. در خرید یک پاور مناسب خصوصا برای گیمینگ تنها کافیست از مدل‌ها با استاندارد برنز و بالاتر انتخاب کنید. در این میان اتصالات مادربرد و کارت گرافیک از مهم‌ترین اتصالات هستند. کانکتورهای مادربرد به شکل معمول در دو نوع ۲۰ پین و ۲۴ پین در دسترس است. با وجود محبوبیت بیشتر مورد دوم، امروزه بسیاری از پاورهای جدید اتصالات از هر دو نوع را ممکن ساخته‌اند.

  • به عنوان مثال2 کابل از مهم ترین کابل های پاور را معرفی می کنیم که تاثیر مستقیم در پاور دارند.
  • زمانی که یک قطعه به خاطر انرژی زیادی که به آن وارد شده است، عملکرد درست خودش را از دست بدهد شما نه تنها باید این قطعه را تعویض کنید بلکه باید سخت افزارهایی که با آن در ارتباط بودند را آزمایش کنید تا سالم باشند.
  • واحد منبع تغذیه یا به اصطلاح پاور، جریان متناوب ورودی را به جریان مستقیم خروجی تبدیل می کند.
  • واحد منبع تغذیه یا Power Supply Unit بخشی از تجهیزات سخت افزاری کامپیوتر و کیس می باشد که وظیفه تامین برق و انرژی مورد نیاز دیگر بخش های کامپیوتر را بر عهده دارد.
  • منبع تغذیه شما در واقع جریان AC را دریافت کرده و آن را به جریان مستقیم DC تبدیل می‌نماید.سپس این جریان را به تمام قطعات ارسال می‌کند.

دلیل اینکه تاکید داریم لپ تاپ های امروزی به این دلیل است که لپ تاپ های امروزی از باتری های سرخود استفاده می کنند. باتری لپ تاپ های قدیمی، توانایی جدا شدن از لپ تاپ را داشتن و قابل تعویض بودند. برای خرید پاور کامپیوتر موارد زیادی مثل، میزان توان، نوع کانتورها، تعداد ریل، راندمان ، ماژولار بودن و … در این حالت تعداد کابل ها زیاد بود و مشکل به هم ریختگی کابل ها وجود داشت. در عین حال مزیت هایی دارد که هنوز استفاده از این مدل از انواع پاور کامپیوتر رواج دارد. همانطور که از هر قطعه ای که با مقادیر زیادی نیرو سر و کار دارد انتظار می رود، ایمنی سیستم یک موضوع مهم است.

پاور کورسیر 1000 وات مدل HX1000

بنابراین عملکرد یا بهره وری منبع تغذیه به نحوه تبدیل این جریان و مقدار انرژی که از بین می رود اشاره دارد. این جاست که راندمان یا میزان بهره‌وری منبع تغذیه اهمیت پیدا می‌کند.برای در نظر گرفتن این فاکتور استاندارد 80PLUS به منبع‌های تغذیه نسبت داده می‌شود. نوع و تعداد کانکتورهای یک پاور به نوع و تعداد قطعات داخل کیس بستگی دارد.

جستجوی محصول

مطمئنا برای هیچ کسی خوشایند نیست که سیستم کارش ب یک اشتباه کوچک از بین برود. برای جلوگیری از این اتفاق ناگوار برای کامپیوتر شخصی داخل خانه تان و یا سیستم محل کارتان ، شما نیاز مجله خبری محصولات ایسوس به یک پاور خوب و باکیفیت دارید. این پاور باید آنقدر با کیفیت باشد که شما بتوانید با خیالی آسوده و راحت به آن اعتماد کنید و وظیفه برق رسانی به سیستم تان را برعهده او قرار دهید.

پاور گرین Green GP450A-ECO Rev3.1 White 450W

پاور های کامپیوتر به طور کلی به 3 دسته مختلف تقسیم می شوند، این تقسیم بندی از لحاظ قدرت یا قیمت پاور ها نیست و به فاکتوری بسیار مهم به نام کابل کشی در پاور ها بستگی دارد. اما کابل کشی چیست و چه تاثیری در تقسیم بندی انواع پاور کامپیوتر دارد؟ بعضی از پاورها بدون کابل کشی و بعضی با کابل کشی به بازار عرضه می شوند. در بعضی از مدل ها نیز برخی کابل های ضروری روی پاور قرار گرفته اند و مابقی را خودتان باید نصب کنید. یک پیشرفت جالب توجه در بازار فروش پاور کامپیوتر، پوشش سفارشی کابل منبع تغذیه است. این کابل های سفارشی به کاربر این امکان را می دهد که رنگ و جنس کابل های برق خود را تعیین کند، که سطح بیشتری از سفارشی سازی را به سیستم شما اضافه می کند.

http://738sms.ir