پاور کامپیوتر Archives مرکز کامپیوتر پارسیان PCC CENTER | asusmag

معمولا وقتی برق AC به DC تغییر می باید، هنوز موج های مشخصی دارد که نیاز به هموار سازی آن ها نیز می باشد بنابر این فیلتر امواج را کاملا صاف نمی کند اما به میزان قابل توجهی آن ها را کاهش می دهد. معمولا به سمت چپ بالای مادربرد، نزدیک ورودی/خروجی در یک طرح استاندارد متصل می شود. برای ذخیره‌سازی نوشته نیاز استوارد حساب کاربری خود شوید، اگر حساب کاربری نداریدثبت‌نام کنید. یک قاعده کلی می گوید که هرچه وزن پاور سنگین تر باشد، کیفیت آن نیز بهتر است.

  • خرابی معمولی منبع تغذیه اغلب به صورت بوی سوختگی درست قبل از خاموش شدن کامپیوتر مشاهده می شود.
  • ترانسفورماتور ولتاژ ورودی به دستگاه را به سطح ولتاژ خروجی مورد تیاز تغییر می دهد، این ولتاژ ها ممکن است افزایش یا کاهش داشته باشند؛ به طور معمول ولتاژ DC مورد نیاز کمتر از ولتاژ ورودی AC از منبع اصلی برق است.
  • در سایت آتی بازار که معرفی کننده بزرگ فروشندگان فعال در زمینه قطعات کامپیوتر و سایر کالاهای دیجیتال می باشد، می توانید قیمت روز انواع منبع تغذیه کامپیوتر و اطلاعات فنی آنها را مشاهده نمایید.
  • طراحی‌های جدید، کنترل فن را ارائه می‌کنند به طوری که فن تنها با سرعت مورد نیاز بسته به نیازهای خنک‌کننده کار می‌کند.
  • سایر ویژگی های ایمنی شامل عملکردهایی مانند حفاظت از اتصال کوتاه است که در صورت مواجهه با نوسانات برق می تواند بسیار مفید باشد.

دکمه فشاری روی کیس یک سیگنال 5 ولتی به منبع تغذیه می فرستد تا به آن بگوید چه زمانی روشن شود. منبع تغذیه همچنین دارای مداری به نام VSB است که 5 ولت را تامین می کند. VSB یا “ولتاژ آماده به کار” حتی زمانی که رسما سیستم “خاموش” است، طراحی شده است تا دکمه کار کند. قطعات کامپیوتری که به شکل مستقیم و بدون با واسطه از سایر قطعات برق دریافت می‌کنند باید به وسیله اتصالات سوکت‌ها به منبع تغذیه متصل شوند. از آن جایی که برخی از پاورهای قدیمی از سوکت‌های جدید پشتیبانی نمی‌کنند، یا از یک نوع سوکت خاص به تعداد مورد نیاز شما ارائه ندهند باید هنگام خرید به کانکتورهای منبع تغذیه نیز توجه کنید. واقعیت آن است که ملاک قرار دادن توان حرارتی برای خرید منبع تغذیه لزوما اشتباه نیست؛ اما این شیوه روی کاغذ موفق‌تر است و در عمل تفاوت‌هایی وجود دارد.

منبع تغذیه کامپیوتر کورسیر RM1000X دست دوم

تمامی قطعاتی که در کیس کامپیوتر شما قرار دارند، برق خود را از همین قطعه یعنی منبع تغذیه دریافت می کنند. این یعنی بدون وجود پاور کامپیوتر، سایر سخت افزارها کار نخواهند کرد. منابع تغذیه، کیس ها و مادربردها اندازه های مختلفی دارند که باید حتما این سه با هم سازگاری داشته باشند تا به خوبی با هم کار کنند. اکثرا ما انسان‌ها در هنگام خرید کامپیوتر به پردازنده، کارت گرافیک و رم دقت می‌کنیم و کمترین توجه به پاور کامپیوتر می‌شود؛ اما بهتر است این را بدانید که یک منبع تغذیه قوی با توان کافی، عمر قطعات را بیشتر می‌کند.

پاور گرین GREEN GP650A UK Plus Gold 650W

اگر تقاضای ناگهانی برای برق بیشتر وجود دارد، پاور سیستم شما باید بتواند با خروجی بالاتر کار کند، اما نباید انتظار داشت که به طور مداوم در آن وات های بالاتر کار کند. همیشه مطمئن شوید که منبع تغذیه ای که خریداری می کنید دارای توان خروجی مداوم به اندازه کافی بالا باشد و صرفاً با قابلیت های اوج قدرت و براساس اینکه مجله خبری محصولات ایسوس قیمت مناسبی دارد انتخاب نکنید. یکی از سوالاتی که همواره پرسیده می شود این است که چگونه منبع تغذیه مناسبی را برای خود تهیه کنیم؟ باید بدانید به چند وات نیاز دارید. شما می توانید با جمع کردن این توان ها، توان مصرفی سیستم خودتان را به دست بیاورید.

GREEN GP430A-EUD

قطعات کامپیوتر نیازمند جریان مستقیم هستند اما جریانی که داخل پریز وجود دارد متناوب است. درنتیجه یکی از وظایف پاور تبدیل جریان متناوب شهر، به جریان مستقیم موردنیاز قطعات است. البته باید در نظر داشته باشید که انتخاب از بین مدل های ماژولار و نیمه ماژولار می تواند سبب بالا رفتن هزینه شود. توان خروجی یک پاور با واحد وات نشان داده می شود و پاورها معمولا بر اساس توان خروجی خود قیمت های متفاوتی دارند. پاور یا منبع تغذیه با نام انگلیسی Power Supply Unit قطعه ای است که تعداد زیادی کابل به آن وصل است. یک رگولاتور ولتاژ های موج دار باقی مانده توسط فیلتر را کاهش خواهد داد، تا از وجود هرگونه ولتاژ اضافی یا افت ولتاژی که می تواند به دستگاه های متصل یا به منبع تغذیه آسیب برساند ایمن باشد.

http://738sms.ir