خرید مادربرد فروش بهترین انواع مادربورد + لیست قیمت بروز | asusmag

در مقایسه با مادربردهای Mini-ITX و Micro-ATX این مادربرد پورت‌ها و اسلات‌های بیشتری داره. ابعاد عمومی این مادربرد 30.5×24.4 سانتی‌متره و یکم از Micro-ATX بزرگ‌تره. این مادربرد رو تقریبا می‌تونین در همه‌ی کیس‌های Mid-Tower قرار بدین. در ادامه این مطلب در وب سایت فروشگاه اینترنتی گلکسی پیکسل نیز قصد داریم تا شما را با برخی از مشخصات مهم درباره مادربرد ها، چند برند مشهور مادربورد و نکات مهم برای خرید مادربورد آشنا کنیم. یکی از مهمترین مشخصه هایی که شما باید در هنگام خرید مادربورد بدان توجه داشته باشید سوکت های پردازنده مادربرد به همراه قیمت مادربورد است که در ادامه این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد.

تشخیص مدل مادربورد کامپیوتر موقع بالا آمدن ویندوز

یک مادربرد E-ATX میتونه از حداقل 3 تا 4 کارت گرافیک به شکل SLI یا CrossfireX پشتیبانی کنه. اگه میخواین بدونین چطوری میشه این کار رو کرد مقاله‌ی آموزش اتصال چند کارت گرافیک به یک مادربرد رو بخونین. حداکثر ظرفیت رم در این مادر بردها خیلی زیاده و استاندارد اون برای مادربردهای مدرن 128 گیگابایته. خیلی از مادربوردهای E-ATX به‌صورت پیش‌فرض کارت صدا و وای فای دارن و VRM قدرتمندشون اورکلاک رو بهینه‌تر می‌کنه. وظیفۀ اصلی مادربرد، اتصال بخش‌های مختلف سیستم و ایجاد ارتباط در میان اجزای مختلف آن است. از طرفی می‌توان مادربورد را به عنوان اصلی‌ترین قطعۀ یک سیستم کامپیوتری معرفی کرد زیرا بدون وجود آن، هیچ یک از قطعات سیستم، قادر به فعالیت نخواهند بود.

مادربرد ایسوس ASUS ROG MAXIMUS Z790 HERO DDR5

قیمت مادربرد گیمینگ بسیار متغیر است و به تعداد و نوع اسلات‌ها و نحوۀ استفاده شما از آن بستگی دارد. همیشه برندها تعیین می‌کنند که برای ویژگی‌های مشابه چقدر باید بپردازید. به عنوان مثال، برای خرید مادربرد گیمینگ اینتل هزینۀ بالاتری نسبت به مادربردهای دیگر باید بپردازید، اما در عوض خدمات گارانتی و پشتیبانی مجله خبری محصولات ایسوس تیم اینتل را خواهید داشت. انتخاب و خرید مادربرد کیس تقریبا آسان‌تر از یافتن مادربرد مناسب برای لپ‌تاپ است. مادربردهای لپ‌تاپ به صورت سفارشی ساخته شده و معمولاً برای هر مدل به صورت جداگانه طراحی و بهینه‌سازی می‌شوند؛ در حالی که مادربردهای کامپیوترها از استانداردهای طراحی خاصی پیروی می‌کنند.

  • اما مادربرد کامپیوتر UEFI محدودیت‌های گذشته را برداشته و گستره بیشتری از باتری ها را پشتیبانی می‌کند.
  • در صورت تجهیز پردازنده‌ی مرکزی به واحد گرافیکی یکپارچه، سوکت HDMI و DVI-D فعال می‌شود.
  • اما چقدر از ساختار تشکیل‌دهنده‌ی یک کامپیوتر آگاه هستید؟ آیا آن‌ها را می‌شناسید؟ تصور بسیاری از ما این است که قطعه‌ی کلیدی یک سیستم کامپیوتری پردازنده یا CPU است؛ یا تصویر می‌کنیم کارت ‌های گرافیک‌ تنها قطعه‌ی مهمی است که یک گیمر باید به آن توجه کند.
  • روی این نوع مادربرد 370 پی پردازنده وجود دارد و از پردازنده های Cyrix III Via، Intel Premium III و Celeron پشتیبانی می کنند.

قبل از اینکه بررسی آناتومی مادربرد را پایان دهیم، بیایید به‌طور خلاصه در مورد نحوه‌ی سیم کشی همه این دستگاه‌ها و کانکتورها کمی صحبت کنیم؛ در این مقاله به نوع اتصال و اثر الکتریکی آن‌ها اشاره کردیم. باقی اثرها بین لایه‌های مختلفی که برد کامل مدار را تشکیل می‌دهند، پیچیده شده‌اند. خطوط 3.3V ،+5+ و +12V برق را به اجزای مختلف موجود در خود مادربرد می‌رسانند. همچنین به پردازنده‌، DRAM و هر دستگاهی که به سوکت‌های افزوده‌شده مانند USB یا PCI Express وصل شده باشد، برق می‌دهد. دستگاه‌هایی که از درگاه‌های SATA استفاده می‌کنند، به‌طور مستقیم از PSU برق می‌گیرند. اگر دستگاه به نیروی بیشتری احتیاج داشته باشد (بسیاری از کارت‌های گرافیکی نیروی زیادی می‌خواهند) باید مستقیماً به PSU وصل شوند.

مادربرد ایسوس PRIME H310M-R R2.0 ا ASUS

ازاین‌رو یک کانکتور با ۸ پین اضافی برای حل این مشکل تعبیه شده است که چهار مجموعه‌ی دیگر از پین‌های ۱۲ ولتی را برای استفاده فراهم می‌کند. در صورت تجهیز پردازنده‌ی مرکزی به واحد گرافیکی یکپارچه، سوکت HDMI و DVI-D فعال می‌شود. طبیعی است؛ پس بیایید این تصویر را کنار بگذاریم و با دیاگرامی ساده بررسی را شروع کنیم. با وجود سادگی می‌بیند که سوکت‌ها و کانکتورهای زیادی برای بررسی وجود دارند. هر دو پردازنده‌های مختلفی را ارائه می‌دهند که به اندازه کافی برای مرور وب، کارهای روزمره، و بازی‌های سطح پایین خوب هستند تا پردازنده هایی قدرتمندی که می‌توانند از پروژه‌های ویرایش ویدیو گرفته تا سخت‌ترین بازی‌های امروزی را با فریم‌های بالا اجرا کنند. ، یک مادربرد مکمل معمولاً جزء بعدی خواهد بود که برای ساخت خود انتخاب می کنید.

http://738sms.ir