لیست قیمت مادربرد MotherBoard ۱۸ بهمن ایمالز | asusmag

این پین‌ها وظیفه‌ی تأمین برق و ارتباط با پردازنده را به عهده دارند. این سوکت دارای چند گیره است که با استفاده از آن‌ها باید سی پی یورا در جای خود ثابت کرد و سپس فن را روی آن قرار داد. اما این قسمت بسیار حساس است و نباید هیچگونه فشاری در زمان نصب CPU به آن وارد شود. به طوری که در نبود این قطعه رایانه یا سیستم شما روشن نخواهد شد .قطعه‌ای که بخش‌های گوناگون رایانه مثل واحد پردازنده مرکزی، ریزپردازنده‌ها و انواع حافظه‌ها مانند حافظه RAM و ROM و…

http://738sms.ir

حداکثر دستگاه‌های قابل پیشتیبانی ۶ دستگاه هستند؛ اما فقط ۲ عدد از پورت‌ها دارای کانکتور پرسرعت هستند. اما دقیقا مادربرد چیست؟مادربرد، یک برد مدار چاپی الکترونیکی است که دارای کانکتور و سوکت‌های زیادی برای اتصال صدها قطعه و ایجاد اثر الکتریکی مابین آن‌ها است. می‌توان تمام قطعات را با استفاده از انبوهی از سیم‌های مختلف به هم متصل کرد. اما سیگنال‌ها باهم تداخل پیدا می‌کنند؛ عملکرد آن وحشتناک خواهد بود و استفاده از این روش تلفات قابل توجهی از نظر نیرو، انرژی و حتی قطعات خواهد داشت.

سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) چیست و چگونه کار می‌کند؟

اگر به دنبال خرید یک مادربرد قوی هستید احتمالا شما یک گیمر یا طراح حرفه ای باشید که کیفیت و قدرت مادربرد برایتان بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه از لحاظ قیمتی، مادربردهای گیمینگ از قیمت بالاتری به نسبت مادربردهای معمولی مجله خبری محصولات ایسوس برخوردار است و به همین دلیل اغلب افراد به ناچار مجبور به خرید مادربردی بی کیفیت و یا دست دوم می شوند. اما اگر شما به دنبال یک مادربرد ارزان قیمت و قوی هستید، گزینه های ذکر شده در زیر می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

  • البته باید در نظر داشت که استفاده از حافظه‌های جامد نسل 4 در کنار پشتیبانی مادربرد، نیازمند پشتیبانی پردازنده نیز خواهد بود.
  • فهمیدن اطلاعات مربوط به مادربورد سیستم با دستور wmic baseboard در cmdبدین ترتیب می‌توانید تولید کننده، نام / مدل مادر بورد، نسخه و سریال نامبر، را ببیند.
  • و برخی از سیستم‌های خنک‌کننده آبی برای اتصال به نرم‌افزاری که نور و سنسورهای حرارتی را کنترل می‌کند، نیاز به هدرهای خاصی دارند.

از تکنولوژی چند لایه استفاده شده تا بدین طریق برخی از لایه های برد ، قادر به حمل داده برای BIOS ، پردازنده و حافظه بوده در حالیکه لایه های دیگر ولتاژ و Ground را بدون نگرانی از اتصال کوتاه جابجا نمایند. در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش مادربرد کمپانی گیگابایت، چیزی در حدود ۱.۹۴ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به یکی از برترین برندهای مادربرد جهان تبدیل کرد. برند های محبوب مادربرد MotherBoard به ترتیب الویت عبارتند از ایسوس,گیگابایت,پرایم,بایوستار, … از طرف دیگر چیپ پل جنوبی برخی از دستگاه‌های توسعه و درایوهای ذخیره‌سازی حجیم مانند هارد درایوها را پشتیبانی می‌کند.

اجزا مادربورد چیست؟

اما اگر قصد دارید باتری لپ‌تاپ خود را تعویض کنید، ابتدا باتری اصلی آن را جدا کنید. بهترین سرمایه گذاری در زمان خرید سیستم، سرمایه گذاری روی مادربرد است چرا که حقیقتا برد اصلی و ثابت رایانه شما محسوب می شود و وقتی در یک سیستم، مادربرد تعویض می گردد به این مفهوم است که کل سیستم تغییر می کند. در نتیجه باید بروزترین و بهترین مادربرد را متناسب با نیازتان انتخاب کنید. اگر قصد خرید یا تعویض CPU و یا کارت گرافیک دارید، مقاله “راهنمای خرید CPU” و “راهنمای خرید کارت گرافیک” را مطالعه کنید. برای خرید all in one و خرید لپ تاپ نیز کافی‌ست وارد لینک‌ها شوید. از جمله مواردی که لازم است تا بدانید مادربورد سیستم‌تان چیست، زمانی است که می‌خواهید سیستم‌تان را ارتقا دهید مثلا تعویض CPU، افزودن رم و حافظه، یا افزودن کارت گرافیک را در نظر داشته باشید.