چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک | asusmag

این مادر برد برای راه اندازی به یک CPU خیلی قوی نیاز داره که تعداد هسته‌ها و رشته‌های اون از CPU های معمولی بیشتر باشه. همچنین، فضای زیادی اشغال می‌کنه و حداقل به یک کیس Full-Tower نیاز داره. ابعاد یک مادربرد E-ATX برابر با 30.5×27.7 سانتی‌متره و بزرگ‌ترین مادربرد از بین این 4 نوعه. این مادربرد اسلات های رم بیشتری داره و همین موضوع عرض اون رو زیاد کرده. میشه گفت سوکت‌ها و پردازنده‌های پشتیبانی‌شده توسط این نوع مادربرد متفاوت‌تر و قوی‌تر هستن. در یک کلام، توانایی‌های یک مادربرد E-ATX خیلی زیاده و در عین حال قیمت بالایی هم داره.

باندل مادربرد ایسوس

انواع برندهای لپ‌تاپ،‌ محصولات گیمینگ، گوشی موبایل،‌ هندزفری، ساعت هوشمند و دیگر کالاهای دیجیتال که رضایت مشتریان را به همراه داشته‌اند، در کالاوما عرضه می‌شود. کالاوما همچنین، در راستای ارائه‌ی بهتر خدمات و رضایت مشتریان، بازارگاه را راه‌اندازی کرده است تا کیفیت را به بالاترین سطح برساند. تولید محتوا و مشاوره رایگان در انتخاب، ارسال به موقع سفارشات به تمام نقاط ایران، ضمانت 7 روز تعویض کالا، بخش دیگری از خدمات کالاوما جهت جلب هرچه بیشتر رضایت مشتریان عزیز است که بالاترین ارزش در کالاوماست؛ زیرا آنان را شایسته‌ی این اعتماد می‌داند. چند کانکتور ذخیره سازی اصلی وجود دارد که باید هنگام خرید مادربرد کامپیوتر خود در نظر بگیرید.

  • در پروسه بوت امن Secure Boot، امنیت کامپیوتر شخصی در لایه‌ها و مراحل ابتدایی تامین می‌شود.
  • هر فضای ذخیره سازی را که انتخاب می کنید، باید در هنگام خرید مادربورد مطمئن شوید که نیازهای شما را در حال حاضر و آینده پشتیبانی می کند.
  • شرکت بایوستار یکی دیگر از شرکت های تولید کننده قطعات سخت افزاری کامپیوتر می باشد که قدمت این کارخانه تولیدی به حدود 4 دهه قبل باز می گردد.
  • باسلام.ممنون از اطلاعات وتصاویر واضح ومفیدتون.مستدام وپایدار باشید..
  • به دلیل اینکه این مادربرد از مادربردهای Mini-ITX بزرگ‌تره، اسلات‌ها و پورت‌های بیشتری داره و در عین حال کوچیک‌تر از یک مادربرد استاندارد ATX است.
یک درگاه ارتباطی بسیار سریع است که برای اتصال تجهیزات با پهنای باند بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. عبارت Complementary Metal-Oxide-Semiconductor مخفف شده کلمه CMOS می‌باشد. ابتدا در کامپیوترهای شخصی،‌ نوعی حافظه‌ی رم به‌نام CMOS RAM وجود داشت که این حافظه رم، تنظیمات BIOS را در خود ذخیره می‌کرد.

سوکت T – LGA775

در کلاس دسکتاپ نیز همانند پردازنده‌ها با مدل‌های متنوعی از دو شرکت INTEL و AMD روبه‌رو هستیم که هریک دارای نسل‌های مختلف و چیپست‌های متنوعی هستند. راهنمای خرید مادربرد را بیان کردیم در صورت تمایل مطلب کارت گرافیک چیست را مطالعه کنید. اکنون باید ویژگی های مربوط مجله خبری محصولات ایسوس به کارت گرافیک را در مادربرد خود بررسی کنید ، دقت کنید خرید کارت گرافیک پرقدرت ارزشی ندارد اگر مادربرد شما خصوصیات کارت گرافیک انتخابی شما را پشتیبانی نکند. قبل از تعویض باتری مادربرد، ابتدا سیستم‌عامل کامپیوتر را خاموش و آن را از منبع تغذیه جدا کنید.

http://738sms.ir

این نوع سوکت ها که برای جایگزینی با نوع 775 اومده بودند تفاوتی که با نوع قبلی خودشون داشتن این بود که پردازنده های 775 از طریق مادربورد به یک چیپ جداگانه به نام North Bridge وصل میشدند و سپس تکمیل می شدند. اما در این نوع سوکت های 1156 داخل خودشون این چیپ پل شمالی رو جاسازی کردند و نیازی به ارتباط با یک چیپ جداگانه را نداشتند. اما این موضوع همیشه و برای همه مدل های مادربرد صدق نمیکنه و ممکنه مدل مادربرد کوچکتری باشه که نسبت به نوع بزرگتر خود قابلیت ها بیشتری داشته باشه و در واقع این قابلیت های مادربرد کوچکتر در نوع بزرگتر تعبیه نشده باشه.

مادربرد چیست و چه کاری انجام می‌دهد؟