لیست قیمت مادربورد، ۱۸ بهمن ترب | asusmag

درواقع حافظه رم به باتری نیاز دارد در غیر این صورت، در زمان خاموش بودن کامپیوتر سبب از بین رفتن اطلاعات می‌شود. اما کامپیوترهای مدرن از CMOS RAM استفاده نمی‌کنند، آن ها تنظیمات BIOS را در حافظه‌‌ای که عمر طولانی‌تری دارد ذخیره می‌کنند. ببینید اسلات به معنی شکاف هست، در اینجا میشه شکاف‌های موجود بر روی برد اصلی سیستم که خوب کاربرد اصلیش قرار گرفتن سایر المان ها روشه. این پورت‌ها را میتوانید در پشت کیس خود مشاهده کنید، هنگامی که شما سیم مانیتور یا پرینتر را به کیس متصل میکنید در واقع دارید آن‌ها را مستقیما به برد اصلی مرتبط میکنید. درب کیس کامپیوترتان را باز کنید و تولیدکننده و شماره مدل مادربورد که روی آن هک شده است، ببینید. با وجود اینکه تراشه اینتل دارای یک آداپتور شبکه‌ی داخلی است، اما ایسوس ترجیح داده که از اتصالات پرسرعت ارزشمند دیگری استفاده کند و تراشه‌ی دیگری از اینتل به‌نام به آن افزوده است.

سیستم موقعیت‌یاب جهانی (GPS) چیست و چگونه کار می‌کند؟

بسیاری از انواع اتصالات دیگر نیز وجود دارد که امروزه مادربردها می توانند از آن ها پشتیبانی کنند، و یک بار دیگر زمانی که می خواهید مادربرد خود را خریداری کنید نیازهای خود را با دقت در نظر بگیرید. مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است. خود پردازشگر با هیج کدام از ابزار آلات بیرونی ارتباط مستقیم ندارد و همان‌طور که از نامش پیداست تنها یک پردازنده‌است. ارتباط پردازشگر با ابزار خارجی (به جز در موارد معدود) توسط بایوس مجله خبری محصولات ایسوس انجام می‌گیرد و در حقیقت بین پردازشگر و ورودی/خروجی‌ها همواره یک مدار واسط وجود دارد. این اسلات برای اتصال کابل ساتا به مادربرد استفاده میشود، این کابل را می‌توانید همراه هارد یا درایو سی دی و دی وی دی خود بیابید، معمولا ۴ عدد از این اسلات‌ها بر روی برد اصلی قرار دارد که به ترتیب اولویت با شماره های ۰، ۱، ۲ و ۳ بر روی برد مشخص شده. در صورتیکه قصد استفاده از فلاپی درایو و یا یک پورت موازی و … وجود داشت، می بایست یک برد جداگانه تهیه و آن را از طریق یکی از اسلات های موجود، به برد اصلی متصل کرد.

مادربرد ایسوس ASUS ROG STRIX Z790 E GAMING WIFI DDR5

دستگاه کوچک Pm25LD512 درکنار آن، که با رنگ آبی مشخص شده است، تراشه‌ی حافظه فلش است که در هنگام خاموش شدن مادربرد، تنظیمات ساعت و ولتاژ را ذخیره می‌کند،؛ ازاین‌رو لازم نیست هر بار که کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی می‌کنید، آن‌ها را دوباره تنظیم کنید. هر مادربرد تنها دارای حداقل یک دستگاه حافظه فلش است و برای ذخیره‌سازی بایوس مادربرد لازم ضروری است. ( بایوس سیستم‌عامل اولیه سخت‌افزاری است که قبل از بارگیری ویندوز، لینوکس، مکینتاش و… می‌تواند سیستم‌عامل را بارگذاری و سخت‌افزارها را شناسایی کند). در مادربرد مورد مثال، درگاه‌های SATA (که برای اتصال هارددرایوها، دی‌وی‌دی رایترها و… استفاده می‌شوند) به دلیل محدودیت پهنای باند ارتباطی کلی مادربرد که در بالا گفته شد، گروه‌بندی شده است. بلوک ۴ پورت سمت راست، از استاندارد ارتباطی عادی USB استفاده می‌کنند؛ درحالی ‌که کانکتور‌های سمت چپ از اتصال سریع این فناوری بهره می‌برند. بنابراین اگر از کانکتورهای سمت چپ استفاده کنید، پهنای باند ارتباطی کمتری برای سایر سوکت‌ها خواهد داشت.

کانکتورهای 4پین و 3پین فن‌های خنک‌کننده:

تعداد اسلات‌های PCI و رم DIMM در مادربرد Micro-ATX ممکنه بسته به ابعادشون متغیر باشه. از طرف دیگه، اکثرا فقط 1 اسلات PCI-E x16 دارن؛ ولی در بعضی‌هاشون 3 اسلات PCI-E x16 رو هم دارن. این مادربردها از مادربرد‌های ITX و ATX مقرون‌به‌صرفه‌تر هستن اما مدل‌های گرون‌قیمت این نوع می‌تونن قابلیت‌هایی مثل VRM قوی، هیت‌ سینک‌ های بزرگ‌تر، هدرهای فن بیشتر و… داشته باشن. این مادربرد های قابلیت اورکلاک بسیار بالایی دارند و برای گیمر هایی که کیس های گیمینگ پایین می بندند؛ بسیار مناسب است. مادربرد های ATX در کمترین حالت، تا 32 گیگابایت رم را ساپورت می کنند و مدل های بهتری نیز دارند. زمانی که قصد خرید مادربرد دارید، باید به اندازه آن، سوکت، مقدار و نوع رم پشتیبانی شده، تعداد درگاه‌های توسعه و…

http://738sms.ir

هنگام باز کردن درب کیس حتما برق کیس را قطع کنید و از دست زدن به قطعات روی آن خودداری کنید. دوم اینکه مسیری را فراهم می‌کند تا اجزا بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید. تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت نت ران (فن آوران تیوا آرنا) می‌باشد. مدار Voltage Regulator Module یا VRM ولتاژ ورودی PSU رو برای قطعه‌های مادربرد تصفیه می‌کنه مثلا ولتاژی ورودی 12 ولت رو به ولتاژ خروجی 1 تا 1.4 ولت تبدیل می‌کنه تا به CPU منتقل کنه. علاقه‌مند بودند، اما با نسل دوازدهم و سیزدهم پردازنده های اینتل، این شرکت دوباره به اوج برگشته و تاج عملکرد به دست آورده است.

  • انواع برندهای لپ‌تاپ،‌ محصولات گیمینگ، گوشی موبایل،‌ هندزفری، ساعت هوشمند و دیگر کالاهای دیجیتال که رضایت مشتریان را به همراه داشته‌اند، در کالاوما عرضه می‌شود.
  • اما این موضوع همیشه صدق نمی‌کنه و بعضی وقت‌ها مادربرد با اندازه‌ی کوچیک‌تر قابلیت‌های بیشتری نسبت به مادربرد بزرگ‌تر داره.
  • این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از ان ها روی برد قرار دارد.
  • در غیر این صورت باید به فکر فروش مادربرد خود و تهیه یک سیستم جدید باتوجه به نیازهای خود باشید.