مادربورد کامپیوتر دست دو استوکستان | asusmag

این پین‌ها وظیفه‌ی تأمین برق و ارتباط با پردازنده را به عهده دارند. این سوکت دارای چند گیره است که با استفاده از آن‌ها باید سی پی یورا در جای خود ثابت کرد و سپس فن را روی آن قرار داد. اما این قسمت بسیار حساس است و نباید هیچگونه فشاری در زمان نصب CPU به آن وارد شود. به طوری که در نبود این قطعه رایانه یا سیستم شما روشن نخواهد شد .قطعه‌ای که بخش‌های گوناگون رایانه مثل واحد پردازنده مرکزی، ریزپردازنده‌ها و انواع حافظه‌ها مانند حافظه RAM و ROM و…

مادربرد Asus مدل PRIME H610M-K D4

اگر به دنبال خرید یک مادربرد قوی هستید احتمالا شما یک گیمر یا طراح حرفه ای باشید که کیفیت و قدرت مادربرد برایتان بسیار حائز اهمیت است. متاسفانه از لحاظ قیمتی، مادربردهای گیمینگ از قیمت بالاتری به نسبت مادربردهای معمولی برخوردار است و به همین دلیل اغلب افراد به ناچار مجبور به خرید مادربردی بی کیفیت و یا دست دوم می شوند. اما اگر شما به دنبال یک مادربرد ارزان قیمت و قوی هستید، گزینه های ذکر شده در زیر می تواند انتخاب مناسبی برایتان باشد.

مادربرد ایسوس ( Asus )

از تکنولوژی چند لایه استفاده شده تا بدین طریق برخی از لایه های برد ، قادر به حمل داده برای BIOS ، پردازنده و حافظه بوده در حالیکه لایه های دیگر ولتاژ و Ground را بدون نگرانی از اتصال کوتاه جابجا نمایند. در سال ۲۰۲۰ درآمد حاصل از فروش مادربرد کمپانی گیگابایت، چیزی در حدود ۱.۹۴ میلیارد دلار برآورد شد که آن را به یکی از برترین برندهای مادربرد جهان تبدیل کرد. برند های محبوب مادربرد MotherBoard به ترتیب الویت عبارتند از ایسوس,گیگابایت,پرایم,بایوستار, … از طرف دیگر چیپ پل جنوبی برخی از دستگاه‌های توسعه و درایوهای ذخیره‌سازی حجیم مانند هارد درایوها را پشتیبانی می‌کند.

  • با سلام .بنده علاقه زیادی به شناخت قطعات وتعمیرلوازم سخت افزاری دارم سوادم درحدسیکل ایامیتونم وارداین بحث بشم.اگرمیتونم باید ازچه مرحله‌ای شروع کنم.
  • در این مقاله ما آناتومی مادربرد استاندارد ATX (نمونه‌ی به‌کار رفته در دسکتاپ‌های متداول) را بررسی می‌کنیم.
  • دستگاه کوچک Pm25LD512 درکنار آن، که با رنگ آبی مشخص شده است، تراشه‌ی حافظه فلش است که در هنگام خاموش شدن مادربرد، تنظیمات ساعت و ولتاژ را ذخیره می‌کند،؛ ازاین‌رو لازم نیست هر بار که کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی می‌کنید، آن‌ها را دوباره تنظیم کنید.
  • به یاد داشته باشید باز کردن کامپیوترهای شخصی و انجام عملیات تعویض یا تعمیر، رویکردی استاندارد دارد.
  • برند های محبوب مادربرد MotherBoard به ترتیب الویت عبارتند از ایسوس,گیگابایت,پرایم,بایوستار, …

در کلاس دسکتاپ نیز همانند پردازنده‌ها با مدل‌های متنوعی از دو شرکت INTEL و AMD روبه‌رو هستیم که هریک دارای نسل‌های مختلف و چیپست‌های متنوعی هستند. راهنمای خرید مادربرد را بیان کردیم در صورت تمایل مطلب کارت گرافیک چیست را مطالعه کنید. اکنون باید ویژگی های مربوط به کارت گرافیک را در مادربرد خود بررسی کنید ، دقت کنید خرید کارت گرافیک پرقدرت ارزشی ندارد اگر مادربرد شما خصوصیات کارت گرافیک انتخابی شما را پشتیبانی نکند. قبل از تعویض باتری مادربرد، ابتدا سیستم‌عامل کامپیوتر را خاموش و آن را از منبع تغذیه جدا کنید.

http://738sms.irحداکثر دستگاه‌های قابل پیشتیبانی ۶ دستگاه هستند؛ اما فقط ۲ عدد از پورت‌ها دارای کانکتور پرسرعت هستند. اما دقیقا مادربرد چیست؟مادربرد، یک برد مدار چاپی الکترونیکی است که دارای کانکتور و سوکت‌های زیادی برای اتصال صدها قطعه و ایجاد اثر الکتریکی مجله خبری محصولات ایسوس مابین آن‌ها است. می‌توان تمام قطعات را با استفاده از انبوهی از سیم‌های مختلف به هم متصل کرد. اما سیگنال‌ها باهم تداخل پیدا می‌کنند؛ عملکرد آن وحشتناک خواهد بود و استفاده از این روش تلفات قابل توجهی از نظر نیرو، انرژی و حتی قطعات خواهد داشت.

مادربرد ایسوس مدل Asus PRIME H610M-A WIFI D4