مادربورد کامپیوتر چیست و هر آنچه درباره‌ آن باید بدانید زومیت | asusmag

وظیفه‌ی بیشتر پین‌ها برای ارسال و دریافت داده‌ها به ویژگی مهم بعدی این مقاله است. البته این نامی است که اینتل برای سوکت نگهدارنده‌های خود بکار می‌برد. LGA مخفف Land Grid Array است که نوع متداولی از فناوری بسته‌بندی برای پردازنده‌ها و دیگر مدارهای مجتمع است. همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید سیستم‌های LGA تعداد زیادی پین کوچک روی مادربرد دارند.

قیمت مادربرد گیمینگ

مادربرد همانطور که از اسمش پیداست برد اصلی و مهم ترین بخش هر کامپیوتر است که وظیفه آن کنترل و برقراری ارتباط بین قطعات مختلف سیستم می باشد. در واقع وجود مادربرد، قطعات رایانه را در کنار هم قرار می دهد و به آنها مفهوم می بخشد. انتخاب این برد الکترونیکی در ابتدای چیدمان و اسمبل یک سیستم بسیار مهم است چرا که پس از آن اگر زمانی تصمیم به ارتقاء سیستم مجله خبری محصولات ایسوس خود بگیرید، تنها قطعه ای که می تواند تعیین و یا محدود کننده شما در انتخاب سایر قطعات باشد همین مادربرد است. نزدیک‌ترین سوکت یا شکاف به پردازنده‌ها از نظر ارتباطی آنهایی هستند که ماژول های DRAM، حافظه‌ی سیستم aka را در خود جای داده‌اند. آن‌ها به طورمستقیم به پردازنده متصل شده‌اند و هیچ مانعی در مادربرد میان پردازنده‌ها و حافظه‌ها قرار نمی‌گیرند.

ممکن است قیمت مادربرد برای خرید بهترین مادربرد بالا باشد، اما باید بدانید که کاربران معمولی به خرید مادربرد پیشرفته‌ای‌ که برای محاسبات در سطح سازمانی یا کامپیوترهای گیمینگ طراحی شده‌‌اند، نیازی نخواهند داشت. پس از بررسی مشخصات و ویژگی های مادربرد، اکنون نوبت به بررسی قیمت مادربرد به عنوان یک کالای ضروری فرا میرسد. از نظر قیمتی، مادربردها طیف وسیعی را شامل می شوند و قیمت های بسیار متنوعی را در بر دارند. به طور کلی مادربردهای دست اول و آکبند از حدود یک میلیون تومان شروع می شود ولی با توجه به کارایی، قیمت این کالا تا 20 میلیون تومان متغیر خواهد بود و شما می توانید در این میان، با توجه به نیاز خود، مناسب ترین مادربرد را تهیه نمایید. چیپ پل شمالی روی مادربرد ها بر اساس اینتل به پردازنده کمک می‌کند تا با رم کار کند.

  • شما میتوانید به خرید و مقایسه انواع محصولات مادربرد و دیگر محصولات درفروشگاه اینترنتی مقداد ای تیبپردازید.
  • باقی اثرها بین لایه‌های مختلفی که برد کامل مدار را تشکیل می‌دهند، پیچیده شده‌اند.
  • سلام، ممنون از پیشهادتون، تلاش‌مون اینه که در آینده محتوای ویدئویی هم به مقالات اضافه کنیم.
  • رندرگیری به فرایند تولید یک ویدیو یا تصویر از مدل های دو یا سه بعدی گفته می شود که به وسیله یک برنامه کامپیوتری انجام می شود.
  • مادربردهای موجود در بازار که مناسب کامپیوترهای خانگی عرضه شده اند، در دو نوع معمولی و گیمینگ در بازار به فروش می رسند.
در کامپیوترهای قدیمی‌ به‌جای استفاده از مادربرد UEFI، از BIOS استفاده می‌کردند. BIOS(Basic Input/Output System) در تراشه‌هایی که در مادربرد کامپیوتر ذخیره‌شده استفاده کرده و با روشن کردن کامپیوتر و در حین بارگذاری، BIOS کار خود را آغاز می‌کند. احتمال داره مشکل از کارت گرافیک یا کابل مانیتورتون باشه، بهتره سیستم رو به یک متخصص سخت‌افزار نشون بدید. پیشنهاد می کنیم که اگر تخصص و علم کافی راجع به سازگاری قطعات مختلف سیستم تان ندارید، می توانید از بخش اسمبل آنلاین در صفحه اصلی سایت و یا از کارشناسان کامپیوتر مرکزی کمک بگیرید. جهت مقایسه قیمت مادربرد در انواع برند موجود در بازار مین برد، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. همچنین در سراسر این مادربرد کانکتورهای زیادی از جمله فن و پورت USB اضافی وجود دارد؛ با اینکه همه‌ی مادربردها به این کانکتورها مجهز نیستند، اما درحال‌حاضر عموم محصولات موجود در بازار از آن‌ها بهره می‌برند.

http://738sms.ir

این نوع مادربردها جای خیلی کمی رو اشغال می‌کنن و در عین حال همه‌ی قابلیت‌های یک برد پایه رو دارن. مادر برد Mini-ITX برای اون دسته از افرادی که در کیسشون حجم کمی رو در اختیار دارن مناسبه. این نوع سوکت در سال 2009 معرفی شد ، جالب است بدانید که این نوع از سوکت ها که روی مادربرد های جدیدتر نصب می شدند محصوص پردازنده های نسل اول Core I یعنی نسل قبلی Sandy Bridge بودند.

مقدمه‌ای بر دوج کوین (Dogecoin)،ارز رمزنگاری شده Meme