چرا مادربرد کامپیوتر به باتری نیاز دارد؟ مجله خبری رها رهامگ | asusmag

بسته به اینکه از چه مادربردی استفاده کنید، راهکارها و تنظیمات مختلفی برای ارتباط مابین پردازنده‌ها و کنترلرها وجود دارد. به‌عنوان مثال مادربرد Gigabyte B450M Gaming دارای یک سوکت ۱۶ خطی PCIe، یک سوکت ۴ خطی PCIe و یک سوکت ۴ خطی M.2 است. تنها ۱۶ خط دردسترس پردازنده است؛ اما با استفاده از دو سوکت بزرگتر X16 به اجبار به ۸ خط متصل می‌شود. در مادربرد های رایج، معمولا تنها یک اسلات برای اتصال CPU وجود دارد ولی در رایانه‌ها قدرتمند‌تر مانند سرورها چند سوکت برای اتصال CPU تعبیه شده است.

مادربرد ایسوس ROG STRIX Z690-E GAMING WIFI

از مزایای این پردازنده می توان به این نکته اشاره نمود که دارای 4 هسته پردازشی و 8 رشته است و قادرخواهد بود چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا کند در حالیکه عملکرد سیستم دچار هیچ افتی نشود. چیپ ست نوع پردازنده قابل قبول توسط مادربرد، نوع و ظرفیت رم و دستگاه‌های بیرونی و درونی قابل پشتیبانی توسط کامپیوتر را مشخص می‌کند. چیپست‌ها از نظر امکانات، بازدهی و پایداری بسیار متفاوت اند و بنابراین گزینه ای بسیار حیاتی در انتخاب مادربرد به حساب می‌آیند. این بخش نیز مانند پردازندۀ صوتی به شکل آنبرد در تمامی مادربردهای سری دسکتاپ وجود دارد و امکان اتصال تجهیزات LAN مانند مودم‌ ADSL را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

مقایسه قیمت مادربرد در 8 برند

در حالتی که تمامی هسته‌ها با حداکثر توان خود فعال باشند، ولتاژ مورد نیاز پردازنده به ۱/۴ ولت یا بیشتر افزایش می‌یابد. تصویر زیر ۳ سوکت را نشان می‌دهد؛ دو مورد بالایی PCI Express هستند؛ سوکت دیگر، سوکت سیستم‌های قدیمی به‌نام PCI است که پهنای باند کمتری دارد. سوکت کوچک بالایی دارای برچسب PCIEX1_1 است زیرا این سوکت تنها به یک لِین یا خط درگاه ارتباطی PCI Express مجهز است. سوکت زیر آن نیز با برچسب PCIEX16_1، به ۱۶ لِین مجهز است و برای اتصال کارت‌هایی با پهنای باند بالا مثل کارت گرافیک به کار می‌رود. برای این بررسی مادربرد از نوع ATX و مدل Asus Z97-Pro Gamer در نظر گرفته شده است. همان‌طور که در تصویر می‌بینید تمام اجزا و جزییات آن کاملاْ مشخص است.

http://738sms.ir

شما می توانید تنها با وارد کردن شماره موبایل خود و دریافت کد ورود، وارد حساب کاربری خود شده و یا عضو شوید. تا کنون به ارائه خدمات در مجله خبری محصولات ایسوس خصوص معرفی منابع اصلی فروش محصولات آی تی و … با برداشتن تیک گزینه «بیمه ارسال سفارش»، ارسال کالای شما تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

  • این چهار نوع مادربرد بر اساس سایز و اندازه و شکل ظاهری مادربورد ها دسته بندی و اسم گذاری شده اند.
  • البته اضافه‌کردن لایه‌های بیشتر خودبه‌خود همه چیز را بهتر نمی‌کند.
  • مادربرد اصلی‌ترین بخش یک رایانه به‌شمار می‌رود و کار آن کنترل کردن پردازشگر مرکزی و ارتباط دادن آن با قسمت‌های دیگر است.
  • تصویر زیر ۳ سوکت را نشان می‌دهد؛ دو مورد بالایی PCI Express هستند؛ سوکت دیگر، سوکت سیستم‌های قدیمی به‌نام PCI است که پهنای باند کمتری دارد.
  • اما به جز این مادربرد، برند ایسوس نیز با مادربرد ASUS B250 MINING EXPERT این روزها توانسته است حسابی جای خود را در میان علاقمندان به این حرفه باز کند.

مثلا برای استفاده از حافظه‌های جامد نسل 4 باید از یک مادربرد مناسب همراه با چیپست سازگار با حافظه‌های جامد نسل 4 استفاده کرد. البته باید در نظر داشت که استفاده از حافظه‌های جامد نسل 4 در کنار پشتیبانی مادربرد، نیازمند پشتیبانی پردازنده نیز خواهد بود. درنتیجه، برای ذخیره‌سازی اطلاعات و داده‌های خود به جریان دائمی برق نیاز ندارند و نوع دیگر مادربردهای کامپیوتر، مادربرد UEFI است. این مادربرد تنظیمات را در حافظه‌های فلش یا روی هارد دیسک کامپیوتر ذخیره می‌کنند.

ASUS PRIME B560M-A LGA 1200 Motherboard