چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک | asusmag

سوکت M.2، که برای اتصالحافظه‌ ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌شود از فناوری ارتباطی فوق‌سریع PCI Express برای ارتباط سریع با حافظه‌ها بهره می‌برد. بااین‌حال، در برخی از ترکیب‌های CPU/مادربرد، سوکت‌های M.2 مستقیماً به CPU متصل می‌شوند؛ زیرا بسیاری از محصولات جدید بیش از ۱۶ خط PCIe را پشتیبانی می‌کنند و بدین ترتیب حافظه‌ی M2 پهنای باند مستقلی برای خود خواهد داشت. همچنین دارای آداپتور یکپارچه‌ی شبکه، تراشه یکپارچه‌ی صدا، خروجی صفحه‌نمایش VGA و مجموعه‌ی کاملی از دیگر کنترلر سیستم و زمان است. سایر مادربردها ممکن است دارای تراشه‌های پیشرفته‌تری باشند؛ به‌عنوان مثال ممکن است خطوط PCIe بیشتری ارائه کنند. اما به‌طور کلی، بیشتر تراشه‌ها ویژگی‌های یکسان و استانداردی ارائه می‌دهند.

http://738sms.irبنابر این این نوع مادربرد ها امروزه برای بستن سیستم کیس کامپیوتر کمترین میزان استفاده و خرید را دارند. ظاهر کلی مادربرد های AT بدین شرح است که سوکت پردازنده آنها در یک سمت از بورد و به دور از اسلات های گرافیک و رم می باشد و بطور معمول از فن و هیت سینک های قدیمی نیز استفاده می کنند. مادربرد قیمت های متفاوتی دارد، مادربردهای جدید بازار دارای قیمت بالاتر هستند و اگر به دنبال مادربرد ارزان هستید می توانید در محصولات قدیمی تر یا با مشخصات پایین تر به دنبال آن باشید. البته یک مادربرد ارزان هم در حال حاضر برای شما چند میلیونی هزینه دارد. با این حال قیمت انواع مادربرد از مادربرد ارزان گرفته تا محصولات بهترین برند مانیتور را می توانید در سایت تاپ رایان مشاهده نمایید. برد اصلی یکی از اجزای اساسی و مهم کامپیوترهای شخصی محسوب می گردد.

کیس گیمینگ، core i7 مادربرد ایسوس، رم ۱۶، ssd 500

مادربرد یک برد مدار چاپی اصلی در کامپیوتر است، به این معنی که مادربرد قطعۀ اصلی مداری است که تمام قطعات دیگر به آن متصل می‌شوند تا یک سیستم منسجم را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما ایجاد کنند. بعد از سوار شدن قطعات سخت افزاری روی مادربرد و اتصال آن به برق مورد نیازش، مادربرد بخش های مختلف را به هم متصل کرده و در کنار این که وظیفه انتقال مجله خبری محصولات ایسوس برق به قطعات مختلف را بر عهده دارد، انتقال اطلاعات بین این قطعات را نیز انجام می دهد. شرکت Jetway یک شرکت فناوری آمریکایی است که از سال 1998 با هدف ساخت مادربردهای صنعتی و تجاری شروع به کار نمود. از جمله محصولات این شرکت می توان به مادربردهای همراه با پردازنده، رایانه های صنعتی، سرورهای رک مونت و رایانه های پنل اشاره نمود.

مادربرد ایسوس مدل ASUS PRIME Z690-P WIFI

در مادربرد ما، مانند همه‌ی مادربردهای دیگر سوکت و اتصالات بسیاری برای مدیریت وجود دارند. از همین رو پردازنده پردازش از سایر سوکت‌ها و اتصالات کمک می‌گیرد. مادربرد وظیفه‌ی برق‌رسانی به همه‌ی اجزای سیستم رو بر عهده داره و اون‌ها رو به هم وصل می‌کنه. با اینکه انواع مادربرد کامپیوتر با هم متفاوت هستن، اما 4 نوع مادر برد بیشتر شناخته‌شده هستن. اگه میخواین سیستم اسمبل کنین یا دوست دارین راجع به Form Factor ها یا سوکت‌های مادربرد بدونید، با ما همراه باشید تا انواع مادربرد کامپیوتر رو بررسی کنیم.

وب سایت رهاکو به عنوان یک هلدینگ مهندسی توانسته است بعنوان مرجع مجازی سازی ایران رفرنس و منبع معتبری در زمینه مجازی سازی و همچنین ارائه خدمات و محصولات حوزه مجازی سازی شما را یاری کند. کاربر با فشار دادن یک دکمه‌ در زمان بارگذاری سیستم، می‌تواند تنظیمات آن را تغییر دهد. اینهمه سایت، برو یه جا دیگه، به جرئت میتونم بگم تا حالا سایتی ندیدم که مدیرش اینجوری جواب کاربرا رو بده.

  • اما به همان دلایلی که یک تراشه‌ی جداگانه برای شبکه در نظر گرفته شده است، و همچنین به‌عنوان مثال استفاده از کارت گرافیکی جداگانه ارزش بیشتری دارد، ایسوس تراشه‌ی صدا را نیز جدا کرده است.
  • از ویژگی های این مادربرد ویژه می توان به چهار شیار حافظه DDR4، پشتیبانی از حداکثر 128 گیگابایت حافظه رم، یک شیار PCle x16، یک شیار PCle x1، یک شیار M.2 و چهار پورت 0.
  • استفاده کنند، اما بیشتر پردازنده‌های گرافیکی از طریق کانکتورهای شش پین یا هشت پینی از یک منبع تغذیه بزرگ و به انرژی بیشتر نیاز دارند.
  • باتری مادربرد کامپیوتر، به نام CMOS شناخته‌شده و جز لاینکف این سیستم شناخته می‌شود.