آگهی‌های انواع مادربرد کامپیوتر در دیوار تهران | asusmag

علاوه بر این موارد، یکی دیگر از وظایف این بورد اصلی ذخیره اطلاعات بایوس می­باشد. پردازنده شرکت اینتل با مدل core i7 جزو ششمین نسل از پردازنده های این شرکت است که با به کارگیری معماری اسکای لیک ساخته شده است. این سری از پردازنده های این شرکت با فناوری ساخت 14 نانومتری طراحی شده اند که منجر به مصرف توان کمتر و بازدهی بیشتر می شود. توجه داشته باشید که برای نصب این پردازنده، همانند دیگر پردازنده های سری اسکای لیک، شما احتیاج به مادربردی با مدل LGA 1151 اینتل و چیپ ست Z170 دارید و هر مادربردی برطرف کننده نیاز شما نخواهدبود.

http://738sms.ir

در مادربرد مورد بررسی این مقاله، کنترلر PCI Express پردازنده دارای ۱۶ خط است. مادربردها یکی از کلیدی‌ترین اجزای محصولات حوزه‌ی فناوری به‌شمار می‌روند. برای آشنایی بیشتر با مادربرد‌ها و فناوری‌های به‌کار رفته در آن‌ها، با زومیت همراه باشید. این نوع سوکت معمولاً در مادربردهای AMD قرار می‌گیره و با پردازنده‌هایOpteron، Athlon 64 X2، Athlon 64 FX و Athlon 64 سازگاره. کار‌هایی مثل رندر کردن تصویر‌های 3D، ویرایش ویدئو، گیم‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی Ultra (بالاترین کیفیت) و Frame rate بالا و کارهای دیگه‌ای که یک مادربرد استاندارد ATX نمیتونه انجام بده، توسط مادربرد E-ATX قابل انجامه.

قیمت مادربرد گیمینگ

در واقع بر روی هر اسلات در این تخته، یک قطعه سخت‌افزاری نصب می‌شود. اگر شما قصد خرید یک مادربرد خوب و بهینه برای سیستم خود دارید، دانستن این نکات برای خرید مادربرد ضروری هستند. قبل از اینکه این نکات را باهم مرور کنیم؛ در نظر داشته‌باشید که تفاوت در قیمت مادربرد وابسته به تعداد اسلات ها و کاربردی بودن آن اسلات است.اکنون برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات برای خرید مادربرد را با هم مرور مي‌كنيم. همچنین سوکت های جدید مادربرد مثل سری T – H و سایر آنها به شما میتونن کمک کنند که سیستم هایی قویتر و بهتر از کامپیوتر های نسل قدیمی اسمبل کنید. در ادامه این مقاله به بررسی انواع سوکت های مادربورد به جهت راهنمای خرید مادربرد می پردازیم، با گلکسی پیکسل همراه باشید.

درواقع حافظه رم به باتری نیاز دارد در غیر این صورت، در زمان خاموش بودن کامپیوتر سبب از بین رفتن اطلاعات می‌شود. اما کامپیوترهای مدرن از CMOS RAM استفاده نمی‌کنند، آن ها تنظیمات BIOS را در حافظه‌‌ای که عمر طولانی‌تری دارد ذخیره می‌کنند. ببینید اسلات به معنی شکاف هست، در اینجا میشه شکاف‌های موجود بر روی برد اصلی سیستم که خوب کاربرد اصلیش قرار گرفتن سایر المان ها روشه. این پورت‌ها را میتوانید در پشت کیس خود مشاهده کنید، هنگامی که شما سیم مانیتور یا پرینتر را به کیس متصل میکنید در واقع دارید آن‌ها را مستقیما به برد اصلی مرتبط میکنید. درب کیس کامپیوترتان را باز کنید و تولیدکننده و شماره مدل مادربورد که روی آن هک شده است، ببینید. با وجود اینکه تراشه اینتل دارای یک آداپتور شبکه‌ی داخلی است، اما ایسوس ترجیح داده که از اتصالات پرسرعت ارزشمند دیگری استفاده کند و تراشه‌ی دیگری از اینتل به‌نام به آن افزوده است.

  • این تراشه سوکت اترنت‌قرمز را که در مجموعه‌ی I/O وجود داشت، مدیریت می‌کند.
  • به‌طور کلی هرچه پردازنده‌ها توانایی و قدرت بیشتری داشته باشند (از نظر تعداد هسته، مقدار حافظه نهان و…)، پین‌های بیشتری در سوکت یافت می‌شود.
  • گرچه پردازنده اینتل همچنان در عملکرد تک هسته ای بسیار قدرتمندتر از ای ام دی است، اما وقتی صحبت از عملکرد چند هسته ای به میان آید، پردازنده رایزن بی مانند است.
  • در ترکیبی که پردازنده/مادربرد از تراشه‌های DDR3 SDRAM (نرخ داده‌های دوبرابر نسخه‌ی ۳، حافظه دستیابی تصادفی پویا هم‌زمان) استفاده می‌کند، هر سوکت یک SIMM یا DIMM نگه می دارد؛ قسمت “IMM” مخفف ماژول حافظه Inline است.
  • ممکن است انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ مهم به نظر نرسد، اما باید در هنگام خرید مادربرد به مشخصات و قیمت مادربرد دقت کنید.

یک میان‌افزار (بین نرم‌افزار و سخت‌افزار) است که پس از روشن شدن سیستم، تمامی پارامترهای سیستم مانند حجم حافظۀ رم، فرکانس پردازنده، ولتاژها و … می‌توان گفت که رابط بایوس مانند روح یک سیستم رایانه‌ای است و بدون آن مجله خبری محصولات ایسوس هیچ فعالیتی در سیستم امکان‌پذیر نخواهد بود. بخش مرکزی و کنترلر اصلی مادربرد است و با معرفی هر سوکت، چندین چیپست برای آن تعریف می‌شود. به عنوان مثال سوکت LGA1200 دارای چیپست‌های مختلفی مانند Z590/Z490/H570 و …

مادربرد های Micro-ATX