خرید مادربرد فروش بهترین انواع مادربورد + لیست قیمت بروز | asusmag

بسیاری از چیپ‌های پل جنوبی نیازی به خنک‌کنندگی اضافی ندارند و این چیپ‌ها می‌توانند فقط توسط هیت سینک خنک شوند. برای اتصال، تامین انرژی الکتریکی و کنترل سرعت فن‌های خنک‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. کانکتورهای 3پین دارای مجله خبری محصولات ایسوس ولتاژ ثابت بوده و امکان تغییر و کنترل سرعت فن را ندارند اما کانکتورهای 4پین با ارائه سیگنال‌های کنترلی PWM این امکان را دارند که سرعت یک یا چند فن‌ خنک کننده را در یک بازۀ مشخص که به مدل فن مربوط می‌شود تغییر بدهند.

  • اما نگه‌داری، تجزیه و تحلیل و بازخورد عملکرد قطعات نیز از اهداف دیگر مادربردها هستند.
  • شرکت Jetway یک شرکت فناوری آمریکایی است که از سال 1998 با هدف ساخت مادربردهای صنعتی و تجاری شروع به کار نمود.
  • یک مادربرد گیمینگ قدرتمندتر است و ویژگی‌های بیشتری دارد، اما این بدان معنا نیست که برای هر فردی مناسب و ضروری باشد.
  • آن‌ها خارج از کار کاملا داغ می‌شوند؛ از این‌رو اغلب برای جلوگیری از اتلاف انرژی، توسط یک هیت‌سینک فلزی پوشانده می‌شوند.
  • یکی از تراشه‌های مادربورد، سوپر آی/اُ است که دیسک‌های کمکی، صفحه کلید، ماوس و قسمت‌های سریال و چاپگر را کنترل می‌کند.
  • برند ایسوس در زمینه تولید قطعات مختلف کامپیوتری فعالیت دارد و به خصوص در زمینه تولید مادربرد، بسیار قوی عمل کرده است و همیشه مادربردهای این برند جزو پرفروش ترین و بهترین مادربردها دیده شده است.
اگه میخواین هارد اینترنال بخرین ولی نمی‌دونین کدوم مدل براتون بهتره پیشنهاد می‌کنم مقاله‌یراهنمای خرید هارد اینترنال و انتخاب از بین سری‌های مختلف + نحوه تشخیص هارد معیوبرو مطالعه کنین. ممکن است انتخاب بهترین مادربرد گیمینگ مهم به نظر نرسد، اما باید در هنگام خرید مادربرد به مشخصات و قیمت مادربرد دقت کنید. انتخاب یک مادربرد گیمینگ خوب بستری مناسب را برای طراحی سایر اجزای سیستم رویایی شما فراهم می‌کند و همچنین تجربۀ بازی شما را لذت بخش‌تر خواهد کرد.

مادربرد ایسوس مدل ROG ROG STRIX Z590-A GAMING WIFI

مادربرد ایسوس مورد بررسی این مقاله از تراشه‌ی Nuvoton NCT6791D بهره گرفته و همه‌ی کانکتورهای کوچک برای فن‌ها و حسگرهای دما را ارائه می‌دهد. پردازنده‌ی Asmedia ASM1083 درکنار آن، دو سوکت PCI را مدیریت می‌کند؛ زیرا تراشه‌ی Intel Z97 چنین توانایی را ندارد. در این مقاله ما آناتومی مادربرد استاندارد ATX (نمونه‌ی به‌کار رفته در دسکتاپ‌های متداول) را بررسی می‌کنیم. تنها تفاوت بین مادربردهای بزرگ و کوچک تعداد سوکت‌ها برای ارتباط قطعات بیشتر و ارائه‌ی برق و نیروی بیشتر است.

http://738sms.ir

به‌عنوان مثال، پردازنده‌های اینتل برای فعالیت روی مادربرد Asus Z97 به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ولتاژی بین ۰.۷ تا ۱.۴ ولت ایجاد کنند. پردازنده‌های امروزی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش تولید حرارت، در شرایط کاری مختلف از ولتاژ متغیری بهره می‌برند. بنابراین هنگام انجام امور سبک پردازنده می‌تواند با کمتر از ۰.۸ ولت فعالیت داشته باشد.

چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟

شرکت دوم مطرح در زمینه تولید این محصول شرکتی با نام گیگابایت است که تخصص آن بر روی قطعات سخت‌افزاری رایانه ها است. این شرکت با ارائه مدل H110M-S2PH LGA 1151 Motherboard و H310M S2H LGA 1151 Motherboard دو مدل پرفروش مادربرد گیگابایتسخت‌افزاری هستند و به راستی که عمر این مدل از مادربردهای این شرکت بالا است. سلام، در منوی استارت برنامه System Information سرچ کنید و این برنامه رو باز کنید. در قسمت System Summary گزینه system manufaturer سازنده مادربرد و system model مدل مادربرد رو مشخص می کنن، میتونید مشخصات دقیق مادربرد مورد نظر رو از از سایت سازنده نگاه کنید. می تونید از نرم افزار CPU-Z هم برای پیدا کردن مشخصات سیستمتون استفاده کنید. یک مادربرد ATX تقریبا تمام قابلیت‌های لازم برای کاربر‌های حرفه‌ای مثل توانایی اورکلاک، پشتیبانی از چند دستگاه‌ ذخیره‌سازی، پردازنده‌های با کیفیت، حداکثر رم بالاتر و… رو داره.

کامپیوتر و اینترنت ( مروری بر گذشته )