خرید هارد هارد کامپیوتر خرید هارد از فروشگاه استوک پی سی | asusmag

با این حال این هارد دیسک ها به عنوان پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین حافظه های جانبی شناخته شده و بهترین حافظه برای ذخیره داده های عادی به حساب می آید. در قسمت اطلاعاتی که بر روی هارد دیسک درج شده، عبارتی مانند 16 مگابایت کش به چشم می‌خورد؛ منظور از این 16 مگابایت، حافظه کش نیست بلکه همان بافر است. در یک جمله می‌توان گفت حافظه بافر برای تطبیق سرعت هارد با سایر دستگاه‌های سخت‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • هاردهای HDD نیز که مخفف hard disk drive است و همان دیسک‌های قدیمی چرخان می‌باشد که به تازگی کمتر نشانی از آن‌ها می‌بینیم و جای خود را به SSD های پرسرعت خوش قیمت داده‌اند.
  • به عبارت ساده تر، همان هاردهایی که در داخل کیس کامپیوتر استفاده می کنیم، اغلب از نوع ۳.۵ اینچی هستند.
  • هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد که همگی آن ها در کنار هم داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند .
  • به زبان ساده تر این گونه هارد کامپیوتر نمونه ای بزرگتر و پیشرفته تری از مموری ها یا فلش ها می باشد و برای ذخیره اطلاعات از آن می توان استفاده کرد و حافظه های ssd را می توان راحت تر حمل کرد .

سایت کالاهمراه خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می‌دهد تا تمامی هم‌وطنان بتوانند به‌راحتی در وبسایت، کالای یا کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنند و طی هفته کاری در هر نقطه‌ای از کشور برای آن‌‌ها ارسال شود. کلمه ی SSD مخفف عبارت Solid State Drive می باشد و به معنی (دیسک حالت جامد) است. این حافظه نیز برای ذخیره داده هاست اما تفاوت هایی با هارد دیسک سخت دارد که آن نداشتن بازوی الکتروکی می باشد .

معماری داخل هارد

زمانی که سیستم عامل یا یکی از قطعات سخت افزاری نیاز به ذخیره کردن داده یا دریافت آن داده ها را دارند ، دیسک کنترلر وارد عمل می شود و دستور مورد نظر را برای کنترل کننده مرکزی ارسال می کند . هر اطلاعاتی که برای ذخیره سازی به هارد دیسک ارسال می شود، تا زمانی که حذف نشود بر روی سکتورها، در مکان خود باقی خواهد ماند . البته ممکن است شرایط محیطی نیز در از بین درفتن این داده ها اثر بگذارد . اگر مایل به آشنایی با این محصول می باشید شما را به مطالعه ادامه مقاله دعوت می کنیم . هارد دیسک اکسترنال مانند هارد اینترنال نیاز به مراقبت داشته و باید مواظب بود تا به آن ضربه‌ای وارد نشود؛ با این حال عموما هاردهای اکسترنال به دلیل استفاده از ضربه‌گیرهایی مقاوم‌تر از اینترنال‌ها هستند.

قیمت

زمانی که دستوری را از یک قطعه یا سخت‌افزار به یک قطعه یا سخت‌افزار دیگر اعلام می‌کنید، این دستور پیش از اجرا توسط سخت افزار دوم در حافظه بافر ذخیره می‌شود. به عبارتی می توان گفت کابل ها باعث پایین آمدن سرعت انتقال مجله خبری محصولات ایسوس اطلاعات می شوند. این نوع از هاردهای اکسترنال به دلیل اندازه کوچکشان قابل حمل هستند و به هاردهای جیبی معروف شده اند. در این هاردها همان طور که از اسمش نیز مشخص است اطلاعات به صورت سریالی انتقال می یابد.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال سری سبز مدل WD10EURX ظرفیت 1 ترابایت

کامپیوترها دارای پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، منبع تغذیه و رم و مادربرد و … پردازنده مرکزی کل امور پردازشی سیستم را برعهده دارد و دیگر قطعات کامپیوتر را مدیریت می‌کند. منبع تغذیه نیز امور تبدیل انرژی و ارسال آن به قسمت‌های خواسته شده را انجام می‌دهد.

http://738sms.ir