خرید هارد کامپیوتر لیست قیمت فروشگاه اینترنتی آریا | asusmag

یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت خواندن / نوشتن هارد دیسک، سرعت چرخش صفحات درون آن است. هرچه سرعت چرخش هارد بیشتر باشد، تاخیر دسترسی به داده ها نیز کمتر می شود چون مجله خبری محصولات ایسوس چرخیدن صفحات است که سکتور داده ها را زیر هد خواندن/نوشتن قرار می دهد. به عبارت ساده تر، همان هاردهایی که در داخل کیس کامپیوتر استفاده می کنیم، اغلب از نوع ۳.۵ اینچی هستند.

هارددیسک اینترنال سیگیت مدل ST500DM002 ظرفیت 500 گیگابایت

هارد دیسک ها از یک نوار گردان پوشیده شده توسط لایه مواد مغناطیسی برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. یک هارد دیسک داخلی دارای اجزای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها وظایف خاص خودشان را دارند و با کنار هم قرار گرفتن داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . حال قسمت کنترل کننده مرکزی وظیفه دارد تا بازوی مکانیکی هد را به قسمت های مختلف دیسک هدایت کند . زیرا امکان دارد داده های یک فایل در مکان های مختلفی بر روی دیسک ها ذخیره شوند ، بنابراین بازوی مکانیکی ممکن است بین قسمت های مختلف پلاتر جابجا شود. حال قسمت هد وظیفه دارد تا با توجه به دستور داده شده (خواندن یا نوشتن داده) کار خود را بر روی سکتور فیزیکی مورد نظر انجام دهد .

راهنمای خرید هارد دیسک

جهت مقایسه قیمت هارد دیسک اینترنال در انواع برند موجود در بازار هارد دیسک، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. در این مقاله به شرح اینکه هارد دیسک کامپیوتر چیست؟ و چه کار بردی در رایانه ها و سرورها دارد؟ پرداختیم. به زبان ساده تر این گونه هارد کامپیوتر نمونه ای بزرگتر و پیشرفته تری از مموری ها یا فلش ها می باشد و برای ذخیره اطلاعات از آن می توان استفاده کرد و حافظه های ssd را می توان راحت تر حمل کرد .

http://738sms.ir

این قطعه به نوعی مغز هارد دیسک است که وظیفه کنترل کردن قسمت های مختلف هارد را بر عهده دارد. حافظه SSD به دلیل فناوری متفاوت و مدرن خود سرعت بسیار بیشتر و گاه تا ده‌ها برابر هارد دیسک دارد. از 4 ترابایت تا 18 ترابایت گزینه های ظرفیت بالای هارد اینترنال هستند که در بازار میتوان آنها را خریداری کرد. هاردهای HDD نیز که مخفف hard disk drive است و همان دیسک‌های قدیمی چرخان می‌باشد که به تازگی کمتر نشانی از آن‌ها می‌بینیم و جای خود را به SSD های پرسرعت خوش قیمت داده‌اند.

  • در این حافظه از Disk Pack (بسته‌های از صفحات دیسک) با دیسک‌هایی به قطر 14 اینچ استفاده شده بود.
  • فروشگاه اینترنتی سازگار، زیر مجموعه شرکت سازگار ارقام است که با هدف ارائه کالا و خدمات به مشتریان وفادار خود شروع به کار کرده است.
  • با این که کش جزو آخرین معیارهاست و تفاوت ناچیزی در سرعت خواهد داشت، به عنوان یک نکته قابل ذکر است.
  • اگر سرعت لپ تاپ و یا کامپیوتر شما به شدت کند است، پس از تعویض هارد و قرار دادن هریک از این دو هارد SSD و NVMe به شما قول خواهم داد کامپیوتر و یا لپ تاپ شما از دوباره متولد خواهد شد.
  • اگر قصد خرید هارد کامپیوتر را دارید، یا هارد قبلی‌تان به مشکل خورده و یا قصد دارید یک هارد برای سرعت بالاتر سیستم خریداری کنید.

اما هاردهای SSD دیگر این مشکل را ندارند و طول عمر بیشتری نیز دارند. خرید هارد دیسک اینترنال با قیمت منصفانه و در برندهای مختلف و محبوب در تیا آی تی عرضه می گردد. در ادامه توضیحات مختصری درباره اینکه هارد چیست و انواع آن و اجزای مختلف هارد و فاکتورهای مهم در برآورد قیمت هارد دیسک اینترنال را آورده ایم.

هارد کامپیوتر چیست (هارد دیسک)