مادربوردها در کامپیوتر چه وظیفه ای دارند؟-وبلاگ آمیار24 | asusmag

از ویژگی های این مادربرد می توان به این نکته اشاره نمود که چهار اسلات رم روی آن به کار رفته است که این امکان را فراهم می آورد تا 64 گیگابایت رم DDR4 را روی آن ها نصب کنید. اولین نکته در زمان خرید مادربرد، مربوط به نوع سوکت و پشتیبانی از پردازنده‌های مختلف است. باید در نظر داشت که انتخاب مادربرد و سی پی یو به صورت مکمل انجام می‌شود یعنی با انتخاب هریک از آنها، تکلیف قطعۀ دوم نیز مشخص می‌شود. مثلا با خرید یک مادربرد Z590 تنها امکان استفاده از پردازنده‌های نسل 10 و 11 اینتل امکان‌پذیر خواهد بود. کارت گرافیک (۱۶ خط) در مقایسه با کارت صدا (یک خط) از خطوط بیشتری استفاده می‌کند. زیرا کارت صدا داده‌های کمتری دارد و به خطوط بیشتر و اضافی نیازی ندارد.

اسلات PCI Express:

در حال حاضر این پورت دارای نسل‌ها و استانداردهای مختلفی است که جدیدترین آنها به نسل دوم نسخه 3.2 با پورت Type-C مربوط می‌شود. مهم‌ترین و معروف‌ترین شکاف توسعه برای نصب انواع قطعات سخت‌افزاری مانند کارت گرافیک، کارت صدا، حافظه‌های جامد مجله خبری محصولات ایسوس و … که در قالب استانداردهای مختلفی مانند x1 / x4 / x16 در مادربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکتۀ دوم که در حین خرید یک مادربورد باید به آنها توجه داشت، مربوط به فناوری‌ها و امکانات موردنیاز برای استفاده از سایر قطعات سیستم است.

انواع سوکت پردازنده روی مادربرد

در این انواع به طور معمول به هر میزان که یک مادربرد کوچکتر باشد قابلیت های آن کمتر است. بروید، می‌توانید مادربردهای مختلف را انتخاب و از نظر مشخصات و ویژگی ها با یکدیگر مقایسه کنید. همانگونه که از نام این بخش پیداست برای اتصال کابل آی دی ای به برد اصلی استفاده میشود، این کابل را میتوانید در بعضی از هارد‌ها یا درایوهای CD و DVD قدیمی‌تر ببینید. وضعیت فوق سرگذشت اولین بردهای اصلی استفاده شده در کامپیوترهای شخصی بود. ایسوس در سال ۲۰۲۰ چیزی در حدود ۱۲.۱۱ میلیارد دلار از فروش مادربرد درآمد به دست آورد و به عنوان برترین شرکت‌ تولید و فروش مادربرد در جهان شناخته شد. یک قابلیت جانبی است که معمولا در مادربردهای بالارده و برخی از مدل‌های میان‌رده دیده می‌شود.

http://738sms.ir

این نوع مادربردها برای افرادی مناسبه که در کیسشون مشکل فضا ندارن. مادربرد های E-ATX یکی را می توان بزرگ ترین نوع مادربرد شناخت که تولید می شود و در اختیار مشتریان قرار می گیرند. مادربرد های E-ATX فقط در سیستم های گیمینگ قوی به کار می روند و اگر قصد اسمبل کردن یک کیس گیمینگ خوب را دارید، باید این نوع از مادربرد گیمینگ را خریداری کنید. قطعه Motherboard را به آسانی میتوان گفت یکی از مهمترین قطعات و اساس کامپیوتر هاست که بدون وجود آنها امکان نصب سایر قطعات روی کیس نیز وجود نخواهد داشت. در ادامه این مقاله در سایت گلکسی پیکسل به توضیح و توصیف بیشتری در مورد خرید مادربورد می پردازیم. هر فضای ذخیره سازی را که انتخاب می کنید، باید در هنگام خرید مادربورد مطمئن شوید که نیازهای شما را در حال حاضر و آینده پشتیبانی می کند.

  • تعدادی از اصلی ترین اسلات‌ها را با هم مرور کردیم، بسته به نوع رایانه و مادربرد این بخش‌ها میتوانند در تعداد و اشکال یا رنگ های متفاوتی باشند اما ما سعی کردیم آن‌ها را در عمومی‌ترین حالت برای شما معرفی کنیم.
  • زیرا کارت صدا داده‌های کمتری دارد و به خطوط بیشتر و اضافی نیازی ندارد.
  • و پس از اجرای آزمایشی روشن شدن، سخت‌افزار کامپیوتر را به صورت اولیه راه می اندازد.
در این مقاله کاربری¬‌های باتری مادربرد را شرح داده و درباره‌ی عمر باتری CMOS و زمان تعویض آن صحبت خواهیم کرد. اما اگر میخواین اصولی تر یاد بگیرید و حتی بتونید مدرکش رو بگیرید و در این زمینه کار کنید به نظرم بهتره به آموزشگاه های فنی حرفه‌ای شهرتون مراجعه کنید و توی کلاس هایی که میذارن شرکت کنید، اینجوری هم یاد میگیرید و هم مدرک معتبر از فنی حرفه‌ای دریافت میکنید. با سلام .بنده علاقه زیادی به شناخت قطعات وتعمیرلوازم سخت افزاری دارم سوادم درحدسیکل ایامیتونم وارداین بحث بشم.اگرمیتونم باید ازچه مرحله‌ای شروع کنم. جنس این برد از سیلیسیم است و برای مقاومت بیشتر، درصد کمی چوب به آن اضافه شده‌است.

دختر بسیار زیبای اشپیتیم آرفی بازیگر خارجی ”چند میگیری گریه کنی ۲” در آلمان !!