قیمت مادربرد کامپیوتر آی تی بازار | asusmag

به عبارت دیگر ، این محل کار رایانه شما است ، جایی که برنامه ها و داده های فعال بارگذاری می شوند به گونه ای که هر زمان پردازنده به آنها نیاز داشته باشد ، دیگر نیازی به واکشی آنها از دیسک سخت نیست. در کنار حافظه و پردازنده های قوی این مادربورد است که حرف اول را می زند. با سلام خدمت مدیر عزیز من دانشجوی نرم افزار ترم سه هستم و از شما به خاطر این مطلب تشکر میکنم به امید پیشرفت بیشتر. برای اینکه بتونید دلیل این اتفاق رو پیدا کنید یکی از بهترین راه‌حل‌ها اینه مجله خبری محصولات ایسوس که با استفاده از ابزار Event Viewer خود ویندوز (البته اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید) چک کنید و ببینید چه چیزی باعث روشن و خاموش شدن سیستم شده. سلام، باید همه‌ی اجزا رو چک کنید، اول از همه ببینید که رم‌ها به درستی در جای خودشون قرار گرفتن یا خیر (در بالا و پایین هر اسلات رم دکمه‌هایی قرار داره که باید به درستی بسته شده باشه) بعد از اون به سراغ بقیه‌ی اجزا برید. دکمه پاور کامپیوترم کار نمیکرد عوض کردمش باز هم مشکل داره بدون دکمه پاور روشن شده.

قیمت مادربرد کامپیوتر (Motherboard)

تصویر بالا، از یک مادربرد ASRock 939SLI32، به وضوح تراشه‌های NB/SB را نشان می‌دهد؛ هر دوی آن‌ها در زیر هیت‌سینک‌های آلومینیومی پنهان هستند؛ اما یکی از آن‌ها که به سوکت پردازنده نزدیک‌تر است و در وسط تصویر قرار گرفته، Northbridge است. چند سال پس از پایان استفاده از این محصول، هر دو تولیدکننده‌ی پردازنده، یعنی اینتل و AMD، پردازنده‌هایی را عرضه کردند که NB در آن‌ها ادغام شده بود. از طرفی اما Southbridge جدا مانده است و احتمال استفاده از آن در آینده قابل پیش‌بینی است. جالب اینجا است که هر دو تولید‌کننده‌ی CPU استفاده از نام SB را متوقف کرده‌اند و به آن لقب تراشه (نام اطلاقی اینتل PCH، مرکز کنترل پلتفرم است) می‌دهند؛ حتی اگر تراشه‌‌ای واحد باشد. این کنترلرها می‌توانند چندین اتصالات را کنترل کنند (معمولاً به آن‌ها خطوط گفته می‌شود)؛ حتی در یک سیستم “نقطه به نقطه” خطوط موجود در سوکت با هیچ وسیله‌ی دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

http://738sms.ir

در نظر داشته باشید که مادربرد بزرگ‌تر به کیس بزرگ‌تری نیز احتیاج دارد و بدین ترتیب ابعاد کامپیوتر دسکتاپ نیز به شکل‌قابل توجی افزایش می‌یابد. به‌همین دلیل تنها در صورتی که به درگاه و پورت‌های بیشتر احتیاج دارید، به سراغ مادربرد‌های بزرگ و گران‌تر بروید. شركت بزرگ و خوش‌نامي چون ايسوس هميشه به عنوان يكي از بهترين شركت هاي توليد كننده ابزارهاي الكترونيكي شناخته مي‌شود و دور از انتظار نيست كه اين شركت با سه مدل از بهترين مادربردهاي دنيا جايگاه نخست را ازآن خود كند. سه مدل پرفروش با كيفيت مادربرد ایسوس، با نام‌هاي PRIME H310-PLUS LGA 1151 Motherboard و PRIME H310M-K R2.0 LGA 1151 Motherboard و PRIME H310M-C/PS R2.0 LGA 1151 Motherboard هستند. قیمت مادربرد ها در برندهای دیگر تفاوت زیادی دارد اما شرکت ایسوس با بهینه کردن اسلات ها و بالا بردن کارایی قیمت محصولات را کاهش داده است. اسلات های مختلفی برای دسترسی و نصب انواع سخت‌افزار‌ها بر روی مادربرد وجود دارند.Slot در زبان انگلیسی به معنای شکاف است.

اتصالات کارت گرافیک یاGPU

تراشه‌های کوچک دیگری نیز وجود دارند که سوئیچ PCI Express هستند و به CPU و Southbridge کمک می‌کنند تا ۱۶ کانکتور PCIe را مدیریت کنند و در صورت نیاز به توزیع خطوط در دستگاه‌های بیشتر کمک می‌کنند. در امتداد سمت چپ این مادربرد، یک ردیف کانکتور وجود دارد که معمولاً به آن مجموعه‌ی I/O (ورودی/خروجی – input/output) گفته می‌شود و در این ماردبرد، تراشه‌ی Southbridge تنها تعدادی از آن‌ها را کنترل می‌کند. شما میتوانید به خرید و مقایسه انواع محصولات مادربرد و دیگر محصولات درفروشگاه اینترنتی مقداد ای تیبپردازید. یک مادربرد Micro-ATX با وجود قابلیت‌های زیاد ابعاد نسبتا کوچیکی داره. به دلیل اینکه این مادربرد از مادربردهای Mini-ITX بزرگ‌تره، اسلات‌ها و پورت‌های بیشتری داره و در عین حال کوچیک‌تر از یک مادربرد استاندارد ATX است. روی این نوع مادربرد 370 پی پردازنده وجود دارد و از پردازنده های Cyrix III Via، Intel Premium III و Celeron پشتیبانی می کنند.

مادربرد و سی پی یو

، به این معنی که باید مطمئن شوید که شکاف‌های توسعه کافی روی مادر بورد دارید و تعداد مناسبی برای پشتیبانی از تمام نیازهای فعلی و آینده شما دارند. اگر به پنل جلویی کیس خود دقت کنید احتمالا چند پورت یو‌اس‌بی را آنجا خواهید یافت، این پورت‌ها توسط این قسمت به برد اصلی متصل می‌شوند. مادربرد، کیس و منبع تغذیه باید با هم سازگار باشند تا به درستی کنند.

  • بعضی قابلیت‌ها مثل توانایی اورکلاک هم بسته به مدل مادربرد ممکنه فرق داشته باشه.
  • تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر بر روی سیستم‌های اصلی تمرکز دارند که قیمت مادربرد پایینتر را به همراه دارد.
  • استفاده‌ معمول از کامپیوتر می‌تواند باعث طولانی تر شدن عمر باتری شود.