هارد کامپیوتر فروشگاه آنلاین رابو مارکت | asusmag

کانکتور U.2 به دلیل پهنای باند بالا پر استفاده ترین کانکتور در کامپیوتر های سرور است. در حالت کلی در کامپیوتر های امروزی ویندوز و برنامه‌ های کاربردی روی SSD نصب میشوند. همچنین این بخش محل اتصال کابل دیتا از نوع SATA و کابل برق نیز می باشد. این بخش وظیفه کنترل بخش مکانیکی هارد را بر عهده دارد و به نوعی پردازنده هارد محسوب می شود. ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

  • البته جای ذکر است که استفاده از لفظ PATA یا ATA برای این رابط صحیح ترین مورد است.
  • هارد دیسک یا دیسک سخت HDD، حافظه ای جهت ذخیره سازی اطلاعات به صورت دائمی در یک سیستم می باشد.
  • هنگامی که شما تصمیم دارید اطلاعاتی را بر روی هارد ذخیره کنید مانند نصب ویندوز، ضبط فیلم، کپی کردن اطلاعات و دیگر موارد در واقع دستور باینری ایجاد می کنید.
  • حافظه SSD به دلیل فناوری متفاوت و مدرن خود سرعت بسیار بیشتر و گاه تا ده‌ها برابر هارد دیسک دارد.
  • همچنیننخواندن هارد اکسترنال در ویندوز ۱۰ و رفع مشکلآن یکی از مهمترین سوالات کاربرانرایانه کمک است که به صورت کامل برای شما در مطلب بالا بیان شده است.
  • هارد دیسک را می توان قطعه ای در نظر گرفت که اکثر کامپیوترها از آن استفاده می کنند و سیستم و دیگر برنامه های از پیش تعیین شده روی آن قرار می گیرد.

البته مقایسه در لینک آورده شده فقط بین این چهار شرکت انجام شده است. به این ترتیب قسمت هد می تواند داده ها را بر روی نقاط مختلف صفحات مغناطیسی بخواند یا بنویسد. قسمت موتور چرخان می تواند از ۴۲۰۰ (در هاردهای کم مصرف قابل حمل) تا ۱۵۰۰۰ (در هاردهایی مثل Cheetah 15K.4 محصول سی گیت) دور در دقیقه بچرخد. بر خلاف SSD‌ها هاردها در ظرفیت‌های بسیار بالایی تولید و عرضه می‌شوند. عموما در کامپیوترها کاربر قادر به اتصال بیش از یک هارد دیسک به مادربرد است اما این امکان در لپ‌تاپ‌ها عموما وجود ندارد؛ بنابراین باید پیش از انتخاب هارد به ظرفیت و کاربرد آن دقت کنید.

حافظه SSD چیست و چه تفاوتی با هارد دیسک دارد؟

هارد اکسترنال قابل حمل یا هارد دیسک پاسپورتی ابعاد کوچک و وزن کمی دارد و عموما از هارد‌های ۲.۵ اینچی در آن‌ها استفاده می‌شود. هارد دیسک یا HDD را می‌توان بزرگترین قطعه سخت‌افزاری در کامپیوتر دانست که وظیفه ذخیره اطلاعات را بر عهده دارد. با وجود ظهور SSD هنوز هم به دلیل ارزان‌تر بودن هاردها، این تجهیزات ذخیره‌سازی از محبوبیت بالایی به خصوص برای ذخیره حجم بالای اطلاعات برخوردار هستند. در هنگام خرید هارد اینترنال باید به نوع هارد، سرعت هارد، نوع اتصال، برند، طول عمر، ظرفیت، قیمت و تحمل پذیری آن باید توجه کنید. برند های محبوب هارد اینترنال به ترتیب الویت عبارتند از وسترن دیجیتال,سیگیت,توشیبا,خاویار, … برای خرید هارد کامپیوتر می‌توانید به فروشگاه آریا سر بزنید و اقدام به خرید هارد مورد نظر کنید.

نحوه خرید از جهان بازار

انواع دیگری نیز نظیر هاردهای ۱.۸ اینچی وجود دارد که برای مقاصد گوناگونی ساخته می شوند. اگر هاردی برای کامپیوتر رومیزی خود می خواهید، اگرچه از نوع ۲.۵ اینچی نیز می توانید استفاده کنید، بهتر است نوع ۳.۵ اینچی را در نظر داشته باشید. قسمت بازوی مکانیکی می تواند سر Head را از مرکزی ترین نقطه دیسک تا کناری ترین نقطه آن ببرد . هاردهای اکسترنال ضد ضربه عموما تنها در حالت خاموش بودن و استفاده نشدن در برابر ضربه و شوک مقاوم هستند.

وظیفه اصلی هارد دیسک ها

هزینه یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری هنگام خرید مجله خبری محصولات ایسوس است، قیمت هارد کامپیوتر نیز بر اساس عواملی از قبیل ظرفیت، سرعت و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد متفاوت است. هارد کامپیوتر با پورت SATA و IDE می باشد که امروزه اکثر دستگاه های موجود در بازار از هارد دیسک با پورت ساتا در ساخت خود استفاده می کنند. هارد دیسک کامپیوتر با ابعاد 3.5 اینچی می باشد که البته سری های قدیمی آن از نوع IDE بوده است که در حال حاضر کمتر از این نوع هارد چه در PC و چه لپ تاپ مشاهده می شود. قطعا شماهم همانند ما با هارد دیسک کامپیوتر آشنایی کامل دارید و می‌دانید که هارد دیسک وظیفه‌ی بسیار مهمی در کامپیوتر بازی می‌کند. هارد دیسک درواقع یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های سخت افزاری در کامپیوتر و لپ تا‌پ‌ها می‌باشد که اگر مشکلی در آن به وجود آید، ممکن است سیستم عامل ما دیگر بالا نیاید. همچنین اگر مشکلی برای هارد دیسک ما بوجود بیاید حتی ممکن است اطلاعات ما دچار مشکلات متعددی شود.

http://738sms.ir