هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال گرین 2T اینترنال 2 ترابایت کالاهمراه | asusmag

مانند تمامی اجزای کامپیوتر، هارد دیسک ها نیز به دلیل مصرف انرژی و حرکات مکانیکی متعدد به مرور زمان گرم می شوند. پلاتر ها تمامی اطلاعات را به صورت دائمی در خود ذخیره می کنند، معمولا در هر هارد دیسک بیش از یک platter وجود دارد. بخش مکانیکی شامل دیسک های گردان یا پلاتر می باشد که مهمترین بخش یک هارد است؛ اطلاعات و داده ها بر روی این دیسک ها ذخیره می شود و طبیعتا هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد،هارد بزرگتر ولی پرظرفیت تر خواهد بود.

  • هاردهای اکسترنال ضد ضربه عموما تنها در حالت خاموش بودن و استفاده نشدن در برابر ضربه و شوک مقاوم هستند.
  • البته مقایسه در لینک آورده شده فقط بین این چهار شرکت انجام شده است.
  • در این مقاله به شرح اینکه هارد دیسک کامپیوتر چیست؟ و چه کار بردی در رایانه ها و سرورها دارد؟ پرداختیم.
  • ظرفیت در هارد دیسک‌ها بسیار اهمیت دارد زیرا یکی از فاکتورهایی که قیمت هارد کامپیوتر را تعیین می‌کند همین ظرفیت هارد دیسک است.
  • هارد دیسک یا HDD را می‌توان بزرگترین قطعه سخت‌افزاری در کامپیوتر دانست که وظیفه ذخیره اطلاعات را بر عهده دارد.

آی بی ام در سال 1956 میلادی نخستین هارد را با نام RAMAC 305 تولید کرد. قیمت هارد IBM بسیار گران بود و تنها امکان ذخیره سازی پنج مگابایت اطلاعات را داشت. RAMAC 305 ابعادی در حدود دو یخچال کنار هم را داشت و از 50 دیسک 24 اینچی برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کرد. اگر جریان برق قطع و وصل شود یا به هارد ضربه‌ای وارد شود، این IC هارد را از مدار خارج می‌کند تا آسیبی به آن نرسد و اطلاعات حفظ شوند. با توجه به موارد فوق، می‌توان انواع هارد درایو اینترنال را از نظر کاربری به گروه‌های کامپیوتر شخصی، گیمینگ، ذخیره سازی اطلاعات سازمانی، سرور و دوربین مداربسته تقسیم کرد.

هارد SSD اینترنال لون مدلJS-300 ظرفیت 480GB

خواندن به این صورت است که قطب های مغناطیسی (N یا S) هر یک از مکان های داده را حس کرده سپس معادل صفر یا یک آن را برمی گرداند . سپس کنترل کننده مرکزی داده های خوانده شده را به دیسک کنترلر باز می گرداند تا مورد پردازش قرار گیرند . هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد که همگی آن ها در کنار هم داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . از طریق بخش راهنمای خرید می‌توانید محصولات برتر بازار که زومیت آن را توصیه می‌کند را نیز مشاهده کنید.

Western Digital HDD WD60EFAX Red 6TB هارد دیسک وسترن دیجیتال

کاربران می توانند بعد از استفاده ارتباط هارد اکسترنال با سیستم را قطع کنند. در واقع می توان گفت هر کامپیوتر ظرفیت اتصال 4 هارد اینترنال PATA را داشت. بیشترین ظرفیت یک هارد درایو ۱۰ ترابایت مربوط به BarraCuda Pro می‌ باشد که شرکت سیگیت در حال حاضر به بازار عرضه کرده است. اما اگر مجله خبری محصولات ایسوس قرار باشد داده ای ذخیره شود کنترل کننده ی دیسک داده های موجود را به Actuator ارسال می کند سپس به Head فرستاده می شود و در قسمت های از سکتور مورد نظر خود به روی Platter ذخیره نماید. بخش داخلی یک هارد دیسک از اجزای زیادی تشکیل شده و تنها فاکتور انتخاب، به PRM محدود نمی شود.

هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال گرین 2T یکی از بهترین ها در این می باشد که در تنوع ها با کاربری های متفاوت توانسته بخش بزرگی از بازار ذخیره سازهای دیسک درایور را به خود اختصاص دهد. مدل گرین وسترن دیجیتال که برای کاربری های عمومی مورد استفاده است در بین اکثر کاربران کامپیوتر مورد محبوبیت خاصی است . ظرفیت دو ترابایت این مدل با سرعت دیسک 5400 دور در دقیقه و مقدار حافظه کش 64 مگابایت باعث شده علاوه بر قیمت مناسب برای کاربری های عمومی نیز بسیار مفید باشد .

http://738sms.ir