پاور کامپیوتر چیست؟ و چه وظایفی دارد؟ پی سی مکتب

در واقع پاور‌های Cooler Master‌ طیف وسیعی دارند و شما هر نیازی که داشته باشید و بودجه‌تان برای خرید پاور کامپیوتر هر چقدر هم باشد بالاخره می‌توانید پاور دلخواه‌تان را از بین پاورهای Cooler Master‌ پیدا کنید. فن پاور در هر دو این سری‌ها به صورت نرم‌افزاری قابل کنترل است و آن را می‌توان در حالت خاموش، ساکت و خنک‌کننده قرار داد که در حالت اول کلا فن پاور از چرخش می‌ایستد، در حالت دوم با حداقل سرعت می‌چرخد و در حالت سوم با سرعت بیشتری این کار را انجام می‌دهد تا بتواند قطعات داخلی پاور را خنک کند. همچنین باید بگوییم سری Prime دارای پاورهای Fanless‌ (بدون فن) نیز هست که در آنها از هیچ فنی استفاده نشده و طراحی بیرونی پاور است که تا حد زیادی باعث دفع گرما از آن می‌شود (دیواره‌های پاور بر خلاف پاورهای معمولی حالت مشبک دارند).

خانه هوشمند: راهکارها و فناوری‌های نوین برای…

در مورد اورکلاک باید بگوییم به زبان ساده استفاده از یک قطعه با قدرتی بیش از قدرت استاندارد آن است که البته در درازمدت باعث کاهش عمر قطعه می‌شود. وقتی قطعه‌ای اورکلاک می‌شود بدون شک به توان بیشتری هم برای کار کردن نیاز دارد و طبیعتا به تعداد پین‌های بیشتری که بتواند توان موردنیازش را از آنها تامین کند. برای خرید پاور گیمینگ می‌توانید با کارشناسان ما در واحد فروش اگزو تماس بگیرید؛ همچنین در این صفحه می‌توانید قیمت پاور گیمینگ را نیز ببینید. اگر هم که پاور انرژی بیشتر از حد نیاز برای قطعه سخت افزاری را به آن  بدهد ، ممکن است آن قطعه بسوزد و یا قطعه نیم سوز شده و کارکرد خوب خود را ازدست بدهد.

  • همچنین اگر ریستارت یا خاموش شدن در حین بالا آمدن کامپیوتر (بوت شدن) اتفاق بیافتد این نیز می‌تواند یکی از علائم خرابی پاور کامپیوتر باشد.
  • معمولا با چک کردن صفحه مشخصات پاور، می‌توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید.
  • شایان ذکر است که کابل‌های 12VHPWR فعلا فقط به عنوان یک گزینه در پاورهای ماژولار مطرحند.
  • برای تامین توان مورد نیاز درایوهای HDD و درایوهای نوری قدیمی‌تر و حتی کارت‌های گرافیک قدیمی مورد استفاده قرار می‌گرفت و این روزها دیگر در پاورهای جدید کاربردی ندارد و لحاظ هم نمی‌شود.
  • چنین فرآیندی چندان پیچیده نیست و چنانچه مشکلی در این فرآیند ایجاد شود، پاور انتقال جریان را متوقف می‌کند تا آسیبی به سیستم وارد نشود.
  • اگر بخواهید منبع تغذیه را بردارید، شبیه یک جعبه فلزی است که داخل آن یک فن و چند کابل به آن وصل شده است.

اما فن از همه این نکات مهم تر است چرا که هنگام کارکردن مداوم پاور این دستگاه حرارت بالایی تولید کرده و دمای این قطعه به شدت بالا می رود برای جلوگیری از آسیب به قطعات به کار رفته پاورها دارای فن هستند تا در زمان لازم آنها را خنک کند. البته ما برای خرید هر وسیله ای هزینه ای را در نظر می گیریم؛ اما قیمت پاور کامپیوتر یکی از مهم ترین نکات است که البته کاملا به بودجه شما وابسته است. در اینجا به پرفروش ترین مارک های پاور می پردازیم آنها را کوتاه معرفی می کنیم.

چنین کامپیوتری مصرف برق بالاتری هم خواهد داشت و لذا باید به فکر خرید پاور کامپیوتر با توان بالاتر برای آن باشید. اینکه پاور دارای کدام یک از استانداردهای 80 PLUS است حتما روی جعبه پاور و برچسبی که روی بدنه پاور است ذکر می‌شود. برای انتخاب یک منبع تغذیهٔ مناسب باید علیرغم توجه به مارک و تأیید شرکتهای تولید کنندهٔ سخت‌افزار باید طبق جدول مقادیر مصرف قطعات مختلف و جمع کردن مقدار مصرف کلیهٔ قطعات منبعی با وات مناسب واقعی تهیه کرد. اگر می‌خواهید بدانید که آیا می‌توانید کارت گرافیک خاصی را اجرا کنید ، باید بدانید چقدر فضای لازم برای ارتقاء دارید. منبع تغذیه استاندارد به مواردی اشاره دارد که به طور خاص توسط سازندگان برای استفاده در رایانه‌های بازی مانند PSU ساخته شده توسط Cooler Master ، Corsair ، EVGA ، Antec و Thermaltake استفاده می‌شود. پاور کامپیوتر یک سخت‌افزار است که به‌عنوان منبع تغذیه، برق موردنیاز قطعات الکتریکی و الکترونیکی داخل کامپیوتر را تامین می‌کند.

پاور SFX

اما روش بعدی ، به ویژه در مورد رایانه‌ای که تنها توسط یک سازنده ساخته شده است ، آسان‌تر است. می‌توانید به وب سایت رسمی آن سازنده بروید و مدل رایانه شخصی خود را جستجو کنید ، از آنجا می‌توانید از مشخصات PSU خود مطلع شوید. گاهی اوقات حتی در وب سایت نمی‌توانید متوجه شوید زیرا برخی از مارک‌های اصلی مانند دل از PSU های سفارشی استفاده می‌کنند که در وب سایت خود مشخص نکرده‌اند. در اینجا روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها از جزئیات منبع تغذیه یا مشخصات آن مطلع شوید.

PSU: Green GP1200B-OCDG Platinum