خرید و قیمت هارد کامپیوتر ترب | asusmag

همانطور که مشاهده می‌کنید هارد دیسک‌ها انواع مختلفی دارند که معروف‌ترین آن‌ها، هارد دیسک‌های HDD و SSD است که بین اکثر کاربران شناخته شده می‌باشد. هارد دیسک های داخلی در یک محفظه درایو قرار دارند که با استفاده از کابل ATA، SCSI یا SATA به مادربرد متصل می شوند. علاوه بر تغییر در ساختار داخلی، مقاومت این نوع هارد دیسک نیز بسیار بالاتر از هارد اکسترنال HDD است. هارد اکسترنال یا حافظه خارجی برخلاف هارد اینترنال داخل سیستم قرار نمی گیرد و قابلیت حمل دارد. بعداز آن سیستم عامل (ویندوز)، نرم‌ افزار ها و همه‌ ی فایل‌ ها، روی هارد قرار می‌ گیرند تا شما بتوانید به صورت واقعی از کامپیوتر استفاده‌ بکنید. هنگامی که شما تصمیم دارید اطلاعاتی را بر روی هارد ذخیره کنید مانند نصب ویندوز، ضبط فیلم، کپی کردن اطلاعات و دیگر موارد در واقع دستور باینری ایجاد می کنید.

http://738sms.ir

آی تی بازار که فروشندگان کالاهای دیجیتال مانند قطعات کامپیوتر را به کاربران معرفی می کند، مشخصات فنی و قیمت روز انواع مجله خبری محصولات ایسوس وسترن دیجیتال، هارد دیسک سیگیت و هارد توشیبا را در اختیار کاربران قرار می دهد. هارد دیسک یک قطعه مهم سخت‌افزاری است که در خرید آن باید دقت کافی داشته باشید. با مراجعه به بخش محصولات زومیت در قسمت هارد دیسک می‌توانید انواع هارد دیسک با ظرفیت‌های مختلف و همچنین کاربری متفاوت را مشاهده و مقایسه کنید. تصاویر با کیفیت،‌ کامل‌ترین اطلاعات فنی و قیمت SSD و هارد در این بخش به کاربران ارائه می‌شود. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال سیگیت و هارد اکسترنال ADATA از محبوب‌ترین های بازار هستند که می‌توانید به همراه برندهای دیگر در این بخش مشاهده کنید. هارد دیسک اینترنال در فضای داخلی لپ تاپ یا کیس وصل شده و امکان جابه‌جایی بسیار کمی دارد.

  • این کلمه مخفف عبارت Hard Disk Drive به معنای (دیسک درایو سخت) است .
  • همچنین این بخش محل اتصال کابل دیتا از نوع SATA و کابل برق نیز می باشد.
  • درگاه داده می تواند دارای یک رابط SATA و یا ATA باشد که این رابط به کنترل کننده هارد اینترنال کامپیوتر متصل می شود و هارد را قادر می سازد تا با مادربرد ارتباط برقرار نماید.
  • دلیل این تفاوت نیز در مقدار حافظه ارائه شده توسط هارد اکسترنال رومیزی و استفاده از هاردهای ۳.۵ اینچی است که ظرفیت آنها تا 16 ترابایت نیز می‌رسد.
  • در حالیکه حافطه کش برای افزایش سرعت و حافظه بافر برای هماهنگی سرعت بین قطعات سخت افزاری استفاده می‌شود.

اما هارد اکسترنال وسیله ای جانبی است که توسط کاربر به سیستم متصل می شود. به همین دلیل هارد اکسترنال دسکتاپ در میان انواع هارد اکسترنال های موجود طرفداران کمتری دارند. اگر ضربه های شدید به هارد اکسترنالتان وارد شود ممکن است کل یا بخشی از اطلاعات شما پاک شود. انواع هارد های موجود در بازار به ذخیره و نگهداری داده های دیجیتال کمک می کنند.

طول این هاردها ۱۴۶ میلیمتر، عرضشان ۱۰۱.۶ میلیمتر و ارتفاعشان در دو اندازه ۱۹ یا ۲۵.۴ میلیمتری در دسترس هستند. قسمت داخلی هارد دیسک ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل ، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود . همچنین در داخل هارد دیسک ها یک فیلترینگ هوا برای فیلتر و خارج کردن گرد و غبار ، جاسازی می شود .

قیمت هارد کامپیوتر و لپ تاپ

انتهای بازوی متحرک شامل یک آهن ربای قوی و موتوری به اسم Voice coil می باشد؛ این موتور وظیفه دارد بازوی متحرک را با سرعت بالا حرکت دهد. بازوی متحرک وظیفه دارد قسمت هد هارد را از بخش مرکزی پلاتر تا بخش کناری پلاتر جا به جا کند، این ویژگی موجب می شود هد به تمامی قسمت های حافظه دسترسی داشته باشد. اما نکته ی قابل توجه این است که هاردهای internal خود نیز به دو دسته ی HDD و SSD تقسیم می‌شوند. هاردی که می خرید بهتر است از قابلیت S.M.A.R.T پشتیبانی کند (که معمولاً این قابلیت را دارند) تا اشکال یابی هارد در آینده ساده تر باشد. کار این قسمت خواندن و نوشتن داده ها به صورت ۰ و ۱ (باینری) بر روی قسمت های بسیار ریز موجود در دیسک می باشد .

هارددیسک اینترنال اچ پی مدل Enterprise 15K SFF 900GB