قیمت و خرید هارد دیسک اینترنال HDD کامپیوتر و لپ تاپ لیون کامپیوتر | asusmag

اگر نیاز به هارد دیسک دارید، ابتدا باید بدانید چه هارد دیسکی نیاز دارید و با چه ظرفیتی. ظرفیت در هارد دیسک‌ها بسیار اهمیت دارد زیرا یکی از فاکتورهایی که قیمت هارد کامپیوتر را تعیین می‌کند همین ظرفیت هارد دیسک است. تیا آی تی یک فروشگاه اینترنتی کامپیوتر است که در زمینه فروش انواع قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ فعالیت می کند . هارد دیسک ها در هنگام خواندن و نوشتن داده ها کندتر از SSD هستند، اما ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به قیمت دارند. اگرچه ممکن است یک هارد دیسک همچنان به عنوان حافظه اصلی رایانه استفاده شود، نصب آن به عنوان درایو دیسک ثانویه معمول است.

سایت کالاهمراه خدمات خود را در سراسر کشور ارائه می‌دهد تا تمامی هم‌وطنان بتوانند به‌راحتی در وبسایت، کالای یا کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنند و طی هفته کاری در هر نقطه‌ای از کشور برای آن‌‌ها ارسال شود. کلمه ی SSD مخفف عبارت Solid State Drive می باشد و به معنی (دیسک حالت جامد) است. این حافظه نیز برای ذخیره داده هاست اما تفاوت هایی با هارد دیسک سخت دارد که آن نداشتن بازوی الکتروکی می باشد .

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple WD10EJRX ظرفیت 1 ترابایت

زمانی که دستوری را از یک قطعه یا سخت‌افزار به یک قطعه یا سخت‌افزار دیگر اعلام می‌کنید، این دستور پیش از اجرا توسط سخت افزار دوم در حافظه بافر ذخیره می‌شود. به عبارتی می توان گفت کابل ها باعث پایین آمدن سرعت انتقال مجله خبری محصولات ایسوس اطلاعات می شوند. این نوع از هاردهای اکسترنال به دلیل اندازه کوچکشان قابل حمل هستند و به هاردهای جیبی معروف شده اند. در این هاردها همان طور که از اسمش نیز مشخص است اطلاعات به صورت سریالی انتقال می یابد.

http://738sms.ir

کامپیوترها دارای پردازنده مرکزی، پردازنده گرافیکی، منبع تغذیه و رم و مادربرد و … پردازنده مرکزی کل امور پردازشی سیستم را برعهده دارد و دیگر قطعات کامپیوتر را مدیریت می‌کند. منبع تغذیه نیز امور تبدیل انرژی و ارسال آن به قسمت‌های خواسته شده را انجام می‌دهد.

  • زمانی که دستوری را از یک قطعه یا سخت‌افزار به یک قطعه یا سخت‌افزار دیگر اعلام می‌کنید، این دستور پیش از اجرا توسط سخت افزار دوم در حافظه بافر ذخیره می‌شود.
  • اما اگر قرار باشد داده ای ذخیره شود کنترل کننده ی دیسک داده های موجود را به Actuator ارسال می کند سپس به Head فرستاده می شود و در قسمت های از سکتور مورد نظر خود به روی Platter ذخیره نماید.
  • بیشتر شرکت ها و سازمان ها از این نوع هارد برای ذخیره و نگهداری اطلاعات استفاده می کنند.
  • با وجود ظهور SSD هنوز هم به دلیل ارزان‌تر بودن هاردها، این تجهیزات ذخیره‌سازی از محبوبیت بالایی به خصوص برای ذخیره حجم بالای اطلاعات برخوردار هستند.
  • هارد اینترنال همان حافظه داخلی کامپیوتر می باشد که می توانید تمام داده های سیستم ، برنامه ها و فایل های خود را بدون نگرانی از بابت حذف شدن بر روی این دیسک سخت ذخیره سازی و محافظت نماید.

حال تیم فنی جهان بازار در این مقاله قصد دارد تا انواع هارد و کاربرد آنها را بصورت کامل بررسی کرده و در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد. هارد از اصلی ترین اجزای کامپیوتر بوده و وظیفه ذخیره اطلاعات را به دوش می‌کشد. نام هایی مثل IDE و ATA و PATA اغلب به رابطی قدیمی اشاره دارند که نحوه انتفال داده در آن به صورت موازی (در کنار یکدیگر) است. البته جای ذکر است که استفاده از لفظ PATA یا ATA برای این رابط صحیح ترین مورد است. حداکثر سرعت انتقال (نه لزوماً سرعت خواندن/نوشتن خود هارد) رابط پاتا یا آی دی ای یا آتا با توجه به نسل های مختلف آن از ۸.۳ مگابایت در هر ثانیه (8.3MB/s) تا ۱۰۰ مگابایت در ثانیه (۱۰۰MB/s) است.

قیمت