چگونه بفهمیم مادربورد کامپیوترمان چیست؟ روش های تشخیص نوع و مدل مادربورد فالنیک | asusmag

همچنین اگر قصد دارید که مستقیما به وای فای متصل شوید، پس نیاز است که مادربردی با کارت شبکه بی سیم انتخاب نمایید. سی پی یو یا همان پردازنده مرکزی بدون شک مهم ترین قسمت کامپیوتر شما محسوب می شود. وظیفه سی پی یو پردازش تمامی اطلاعاتی است که شما با آن ها سروکار دارید. به طور کلی انتخاب یک پردازنده ارزان قیمت کار خیلی سختی نیست، اما زمانی کار سخت خواهد شد که بخواهید یک پردازنده ارزان قیمت با عملکرد عالی برای خود تهیه کنید.

http://738sms.ir

این شامل انواع اتصالات و تعداد اتصالاتی است که برای افزودن فضای ذخیره سازی به رایانه شخصی و مادربورد مد نظر خود خواهید داشت. برخی از این ارتباطات داخلی و برخی خارجی هستند که توجه به آن ها خرید مادربورد را به امری نیاز به دقت بالا بدل می کند. در هنگام خرید مادربرد حرفه ای به تعداد و نوع اسلات رم حتما توجه نمایید. توصیه می شود که مادربردی با حداقل چهار اسلات رم تهیه کنید تا در صورت نیاز بتوانید کامپیوتر خود را ارتقا دهید. اما نکته دیگری که نیاز است تا به آن توجه شود سازگاری نوع اسلات با نوع رم کامپیوتر است.

زمانی که مادربرد درون کیس کامپیوتر قرار می‌گیرد، تنها این پورت‌ها هستند که از کیس بیرون می‌زنند و می‌توانند نمادی بیرونی از میزان قدرتمندی مادربرد باشند. چیزهایی که در پنل پشتی باید وجود داشته ‌باشد، پورت USB 3.0 به تعداد زیاد، پورت LAN و پورت‌های صدا و خروجی‌های تصویر (شامل VGA و DVI و HDMI و DisplayPort) است. در برخی مادربردهای جدید و اکثر مادربردهای قدیمی تعدادی پورت P/S2 برای وصل‌کردن ماوس و کیبورد هم وجود دارد.

مادربرد – مین بورد

برای اطلاع از جدیدترین قیمت ورک استیشن ، قیمت لپ تاپ و قیمت کامپیوتر می‌توانید روی لینک‌ها کلیک کنید. مادربردهای با قابلیت اورکلاک پردازنده، تراشه و حافظه‌های سیستمی درحال‌حاضر از نوع عادی هستند و بسیاری از آن‌ها برای مدیریت این ویژگی‌ها از مدارهای مجتمع اضافی بهره می‌برند. در برد نمونه‌ی این مقاله، که با رنگ قرمز مشخص شده است، ایسوس از طراحی خود به‌نام TPU (“واحد پردازش TurboV”) استفاده می‌کند که سرعت و ولتاژ کلاک را به سطحی خوب و قابل‌کنترل تنظیم می‌کند. تراشه‌ی دیگری که در مجله خبری محصولات ایسوس این مادربرد به‌صورت جداگانه افزوده شده است، تراشه‌ی صدا است. اما به همان دلایلی که یک تراشه‌ی جداگانه برای شبکه در نظر گرفته شده است، و همچنین به‌عنوان مثال استفاده از کارت گرافیکی جداگانه ارزش بیشتری دارد، ایسوس تراشه‌ی صدا را نیز جدا کرده است. اما اگر کنترلر پردازنده تنها پشتیبانی از ۱۶ لین PCI.e داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ اول از همه، فقط PCIEX16_1 و PCIEX16_2 به پردازنده متصل می‌شوند – سومین سوکت همراه‌با دو سوکت تک خطی دیگر به یک پردازنده دیگر در مادربرد متصل می‌شوند.

  • البته نیرو و توان باتری همیشگی نیست و به محض پایان یافتن، مادربرد به‌طور پیش‌فرض به زمان شروع/تاریخ در حافظه‌ی فلش دسترسی پیدا می‌کند.
  • این کنترلرها می‌توانند چندین اتصالات را کنترل کنند (معمولاً به آن‌ها خطوط گفته می‌شود)؛ حتی در یک سیستم “نقطه به نقطه” خطوط موجود در سوکت با هیچ وسیله‌ی دیگری به اشتراک گذاشته نمی‌شود.
  • اما به‌طور کلی، بیشتر تراشه‌ها ویژگی‌های یکسان و استانداردی ارائه می‌دهند.
  • انتخاب و خرید مادربرد کیس تقریبا آسان‌تر از یافتن مادربرد مناسب برای لپ‌تاپ است.
  • سوکت M.2، که برای اتصالحافظه‌ ذخیره‌سازی SSD استفاده می‌شود از فناوری ارتباطی فوق‌سریع PCI Express برای ارتباط سریع با حافظه‌ها بهره می‌برد.

در مادربرد تعیین می‌کند که چقدر تعداد رم را می‌توانید اضافه کنید که معمولاً از دو تا هشت اسلات متفاوت است. شما می‌توانید هر بار یک ماژول رم را به سیستم خود اضافه کنید، اما این نکته را فراموش نکنید، زمانی که رم را به صورت جفت همسان نصب کنید بهترین عملکرد را خواهید داشت. در این صورت، باید به خاطر داشته باشید که چه نوع پردازنده‌های گرافیکی را می‌توانید به مادربرد کامپیوتر خود وصل کنید، و یا اگر اهل ماین کردن باشید باید بدانید چند پردازنده گرافیکی را مادربورد شما می‌تواند پشتیبانی کند. این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از آن‌ها روی برد قرار دارد. اکثر کیس‌های کامپیوتر اندازه و پیکربندی‌های مشابهی دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از انواع مادربردها استفاده کنند.

مادربرد گیگابایت GigaByte