خرید بهترین و جدیدترین انواع موس با قیمت مناسب Mouse بروزکالا | asusmag

از نقاط منفی ای که در مورد این ماوس های توپی وجود دارد، جمع شدن خاک و گرد و غبار در داخل محفظه توپ پلاستیکی است که همین مورد باعث گیر کردن توپ یا سفت شدن کار توپ در داخل محفظه می شود. البته برای رفع این مشکل می توانید به راحتی توپ را از داخل جایگاه آن خارج کنید و توپ و داخل محفظه را از گرد و غبار پاک کنید. ماوس های توپی متحرک، در داخل خودشان یک توپ پلاستیکی دارند که این توپ با سطح زیر موس تماس دارد. توپ این موس از جنس شیشه یا پلاستیک فشرده ساخته می شود تا از آلوده شدن و از کار افتادن آن جلوگیری شود.

حذف ماوس از سیستم عامل

ماوس‌های لیزری در مقایسه با ماوس‌های نوری، اندکی دقت بیشتری دارند. خرید موس به صورت کامل و با زبانی روان در اختیار خوانندگان مقاله قرار بگیرد. امروزه ماوس‌های پیشرفته تر در خود کلیدهای خاصی برای جلو رفتن، عقب رفتن، کم کردن صدا، زیاد کردن صدا، تنظیم حساسیت ماوس و… را در خود جا داده‌اند.

  • پس از اینکه کامپیوتر دوباره راه اندازی شد، مجدد موس را وصل کرده و درایو را دوباره نصب کنید.
  • این بسته های نرم افزاری وظیفه هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار و همچنین شناساندن سخت افزار جدید به بقیه سخت افزار ها را بر عهده دارند.
  • در برخی از ماوس‌های برند لاجیتک، قابلیت اپتیک نامرئی Invisible Optic وجود دارد.
  • در ادامه این مقاله به بررسی مشکلات ماوس کامپیوتر و چند راهکار بسیار ساده می‌پردازیم.

DPI نوع رایج اندازه‌گیری دقت ماوس‌ها است که به معنای نقطه بر اینچ است. برای واضح‌تر شدن این مفهوم، بیایید با این مثال ساده شروع کنیم؛ اگر دی پی ای ماوس ۱۶۰۰ باشد و شما ماوس خود را یک اینچ (۲٫۵۴ سانتی‌متر) حرکت دهید، نشانگر ۱۶۰۰ پیکسل حرکت خواهد کرد. هرچه DPI ماوس بالاتر باشد، حساس‌تر است؛ به این معنا که مجله خبری محصولات ایسوس کوچک‌ترین حرکت موجب می‌شود تا نشانگر ماوس به میزان زیادی در صفحه نمایش حرکت کند. ماوس، همانند صفحه‌کلید، یک واسط کاربر سخت‌افزاری محسوب می‌شود. این وسیله معمولاً دو لبه قابل فشردن دارد و با یک کابل به رایانه وصل می‌شود. در نرم‌افزارهای کنونی ماوس قابلیت بخش عمده‌ای از وظایف صفحه‌کلید را عهده‌دار است.

http://738sms.ir

این نوع موس برعکس بقیه مدل ها به صورت ثابت در جای خود قرار می گیرند و حرکت داده نمی شوند. یکی برای قرار گرفتن برد مدار چاپی در آن و دیگری بر روی آن قرار می‌گیرد. سازوکار ماوس‌های امروزی شامل یک بدنه، یک برد مدار چاپی، یک نور یا لیزر، یک سنسور سیماس ، سه کلید، انکودر و یک سیم است.

ماوس سیم دار (Wired Mouse)

نحوه کار آن نیز ساده است، از تغییرات در تصاویری که توسط سنسور گرفته شده، برای تشخیص جهت و سرعت حرکت موس کامپیوتر استفاده می کند. در واقع نور قرمزی که در زیر موس مشاهده می کنید، همان نوری است که توسط این سنسور استفاده می شود. همانطور که از نام این نوع موس مشخص است، موس سیم دار با استفاده از سیم به کامپیوتر متصل می شود. کاربران نام این ماوس را با محصولات گیمینگ با کیفیتش می شناسند.