خرید هارد کامپیوتر لیست قیمت فروشگاه اینترنتی آریا | asusmag

یکی از مهم ترین فاکتورهای تعیین کننده سرعت خواندن / نوشتن هارد دیسک، سرعت چرخش صفحات درون آن است. هرچه سرعت چرخش هارد بیشتر باشد، تاخیر دسترسی به داده ها نیز کمتر می شود چون چرخیدن صفحات است که سکتور داده ها را زیر هد خواندن/نوشتن قرار می دهد. به عبارت ساده تر، همان هاردهایی که در داخل کیس کامپیوتر استفاده می کنیم، اغلب از نوع ۳.۵ اینچی هستند.

http://738sms.ir

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. اگر این محصول را قبلا از نگارشاپ خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. این مدارات الکترونیکی یک میدان مغناطیسی بر روی سطح دیسک (برای خواندن) و یک میدان مغناطیسی نیز بر روی بیت‌ها که البته با میدان اولی متفاوت است(برای نوشتن)ایجاد می‌ کنند. پروتکل AHCI (مخفف Advanced Host Controller Interface) با بهبود درگاه SATA انتقال اطلاعات بین حافظه و مادربورد را سریع تر می کند. این رابط امکان انتقال اطلاعات از طریق چیپست مادربورد و پردازنده را دارد و می توان آن را به هر دو درگاه متصل کرد.

بهترین هارد کامپیوتر

هارد دیسک ها از یک نوار گردان پوشیده شده توسط لایه مواد مغناطیسی برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. یک هارد دیسک داخلی دارای اجزای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها وظایف خاص خودشان را دارند و با کنار هم قرار گرفتن داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . حال قسمت کنترل کننده مرکزی وظیفه دارد تا بازوی مکانیکی هد مجله خبری محصولات ایسوس را به قسمت های مختلف دیسک هدایت کند . زیرا امکان دارد داده های یک فایل در مکان های مختلفی بر روی دیسک ها ذخیره شوند ، بنابراین بازوی مکانیکی ممکن است بین قسمت های مختلف پلاتر جابجا شود. حال قسمت هد وظیفه دارد تا با توجه به دستور داده شده (خواندن یا نوشتن داده) کار خود را بر روی سکتور فیزیکی مورد نظر انجام دهد .

هارد اینترنال وسترن Western

بسیاری از افراد بین حافظه بافر و حافشه کش تفاوتی قائل نبوده و یا هر دوی آنها را یکی می‌دانند. در حالیکه حافطه کش برای افزایش سرعت و حافظه بافر برای هماهنگی سرعت بین قطعات سخت افزاری استفاده می‌شود. حافظه بافر، یک حافظه برای ایجاد ارتباط بین دو قطعه یا دو سخت‌افزار است.

سرعت هارد دیسک بیشتر است یا SSD؟

همچنین هاردهای ضد آب نیز بسته به مدل آن‌ها عموما تنها در حالت بسته شدن خوب درگاه USB ضد آب هستند. هاردهای لپ‌‌تاپ فرم‌فکتور ۲.۵ اینچی دارند در صورتی که هارد‌های کامپیوتر دسکتاپ عموما ۳.۵ میلی‌متری هستند. با توجه به قیمت بالای اس‌اس‌دی برای ذخیره‌ اطلاعات با حجم بالا و آرشیو کردن مناسب نیست. بسیار بالاتر از هارددیسک است و دسترسی سریع‌تر به داده، حساسیت کمتر، دوام بیشتر و مصرف پایین برق را به همراه دارند. منوی دسته بندی های خود را در تنظیمات سربرگ در بخش منوی موبایل مشخص کنید.

  • اکثر کاربران می خواهند که حجم بالایی از یک هارد اینترنال را داشته باشند تا به راحتی بتوانند از فایل های بیشتری نگهداری کنند؛ به خصوص کاربرانی که از بازی ها و برنامه های حجیم بیشتری استفاده می کنند.
  • اما در سوی دیگر هارد های SSD به چشم می خورند که در چند سال اخیر با پتانسیل بالای خود توانسته اند از هر نظر گزینه بهتری نسبت به هارد های HDD باشند.
  • پیش از خرید هارد برای کامپیوتر خود باید بدانید که قیمت نهایی آن بسته به ظرفیت و سرعت هارد دیسک انتخابی شما متغییر است.
  • اگر جریان برق قطع و وصل شود یا به هارد ضربه‌ای وارد شود، این IC هارد را از مدار خارج می‌کند تا آسیبی به آن نرسد و اطلاعات حفظ شوند.
  • در یک جمله می‌توان گفت حافظه بافر برای تطبیق سرعت هارد با سایر دستگاه‌های سخت‌افزاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • این حافظه تقریبا تمام اطلاعات مورد نیاز کاربر از سیستم عامل تا برنامه‌ها و فایل‌ها را ذخیره می‌کند، بنابراین قطعه‌ای بسیار حائز اهمیت محسوب می‌شود.