خرید و قیمت هارد کامپیوتر ترب | asusmag

حال تیم فنی جهان بازار در این مقاله قصد دارد تا انواع هارد و کاربرد آنها را بصورت کامل بررسی کرده و در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد. هارد از اصلی ترین اجزای کامپیوتر بوده و وظیفه ذخیره اطلاعات را به دوش می‌کشد. نام هایی مثل IDE و ATA و PATA اغلب به رابطی قدیمی اشاره دارند که نحوه انتفال داده در آن به مجله خبری محصولات ایسوس صورت موازی (در کنار یکدیگر) است. البته جای ذکر است که استفاده از لفظ PATA یا ATA برای این رابط صحیح ترین مورد است. حداکثر سرعت انتقال (نه لزوماً سرعت خواندن/نوشتن خود هارد) رابط پاتا یا آی دی ای یا آتا با توجه به نسل های مختلف آن از ۸.۳ مگابایت در هر ثانیه (8.3MB/s) تا ۱۰۰ مگابایت در ثانیه (۱۰۰MB/s) است.

زمانی که دستوری را از یک قطعه یا سخت‌افزار به یک قطعه یا سخت‌افزار دیگر اعلام می‌کنید، این دستور پیش از اجرا توسط سخت افزار دوم در حافظه بافر ذخیره می‌شود. به عبارتی می توان گفت کابل ها باعث پایین آمدن سرعت انتقال اطلاعات می شوند. این نوع از هاردهای اکسترنال به دلیل اندازه کوچکشان قابل حمل هستند و به هاردهای جیبی معروف شده اند. در این هاردها همان طور که از اسمش نیز مشخص است اطلاعات به صورت سریالی انتقال می یابد.

رم کامپیوتر

همانطور که مشاهده می‌کنید هارد دیسک‌ها انواع مختلفی دارند که معروف‌ترین آن‌ها، هارد دیسک‌های HDD و SSD است که بین اکثر کاربران شناخته شده می‌باشد. هارد دیسک های داخلی در یک محفظه درایو قرار دارند که با استفاده از کابل ATA، SCSI یا SATA به مادربرد متصل می شوند. علاوه بر تغییر در ساختار داخلی، مقاومت این نوع هارد دیسک نیز بسیار بالاتر از هارد اکسترنال HDD است. هارد اکسترنال یا حافظه خارجی برخلاف هارد اینترنال داخل سیستم قرار نمی گیرد و قابلیت حمل دارد. بعداز آن سیستم عامل (ویندوز)، نرم‌ افزار ها و همه‌ ی فایل‌ ها، روی هارد قرار می‌ گیرند تا شما بتوانید به صورت واقعی از کامپیوتر استفاده‌ بکنید. هنگامی که شما تصمیم دارید اطلاعاتی را بر روی هارد ذخیره کنید مانند نصب ویندوز، ضبط فیلم، کپی کردن اطلاعات و دیگر موارد در واقع دستور باینری ایجاد می کنید.

نکات دیگر در رابطه با خرید هارد

آی تی بازار که فروشندگان کالاهای دیجیتال مانند قطعات کامپیوتر را به کاربران معرفی می کند، مشخصات فنی و قیمت روز انواع هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال، هارد دیسک سیگیت و هارد توشیبا را در اختیار کاربران قرار می دهد. هارد دیسک یک قطعه مهم سخت‌افزاری است که در خرید آن باید دقت کافی داشته باشید. با مراجعه به بخش محصولات زومیت در قسمت هارد دیسک می‌توانید انواع هارد دیسک با ظرفیت‌های مختلف و همچنین کاربری متفاوت را مشاهده و مقایسه کنید. تصاویر با کیفیت،‌ کامل‌ترین اطلاعات فنی و قیمت SSD و هارد در این بخش به کاربران ارائه می‌شود. هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال سیگیت و هارد اکسترنال ADATA از محبوب‌ترین های بازار هستند که می‌توانید به همراه برندهای دیگر در این بخش مشاهده کنید. هارد دیسک اینترنال در فضای داخلی لپ تاپ یا کیس وصل شده و امکان جابه‌جایی بسیار کمی دارد.

http://738sms.ir

اگر نیاز به هارد دیسک دارید، ابتدا باید بدانید چه هارد دیسکی نیاز دارید و با چه ظرفیتی. ظرفیت در هارد دیسک‌ها بسیار اهمیت دارد زیرا یکی از فاکتورهایی که قیمت هارد کامپیوتر را تعیین می‌کند همین ظرفیت هارد دیسک است. تیا آی تی یک فروشگاه اینترنتی کامپیوتر است که در زمینه فروش انواع قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر و لپ تاپ فعالیت می کند . هارد دیسک ها در هنگام خواندن و نوشتن داده ها کندتر از SSD هستند، اما ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به قیمت دارند. اگرچه ممکن است یک هارد دیسک همچنان به عنوان حافظه اصلی رایانه استفاده شود، نصب آن به عنوان درایو دیسک ثانویه معمول است.

  • با توجه به موارد فوق، می‌توان انواع هارد درایو اینترنال را از نظر کاربری به گروه‌های کامپیوتر شخصی، گیمینگ، ذخیره سازی اطلاعات سازمانی، سرور و دوربین مداربسته تقسیم کرد.
  • قسمت موتور چرخان می تواند از ۴۲۰۰ (در هاردهای کم مصرف قابل حمل) تا ۱۵۰۰۰ (در هاردهایی مثل Cheetah 15K.4 محصول سی گیت) دور در دقیقه بچرخد.
  • SATA مخفف Serial ATA بوده و درگاهی است که اطلاعات به صورت سریال (پشت سر هم) منتقل می شوند.
  • هارد دیسک ها در هنگام خواندن و نوشتن داده ها کندتر از SSD هستند، اما ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به قیمت دارند.