هارد کامپیوتر وسترن دیجیتال گرین 2T اینترنال 2 ترابایت کالاهمراه | asusmag

خواندن به این صورت است که قطب های مغناطیسی (N یا S) هر یک از مکان های داده را حس کرده سپس معادل صفر یا یک آن را برمی گرداند . سپس کنترل کننده مرکزی داده های خوانده شده را به دیسک کنترلر باز می گرداند تا مورد پردازش قرار گیرند . هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد که همگی آن ها در کنار هم داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . از طریق بخش راهنمای خرید می‌توانید محصولات برتر بازار که زومیت آن را توصیه می‌کند را نیز مشاهده کنید.

http://738sms.ir

مجله خبری محصولات ایسوس وسترن دیجیتال گرین 2T یکی از بهترین ها در این می باشد که در تنوع ها با کاربری های متفاوت توانسته بخش بزرگی از بازار ذخیره سازهای دیسک درایور را به خود اختصاص دهد. مدل گرین وسترن دیجیتال که برای کاربری های عمومی مورد استفاده است در بین اکثر کاربران کامپیوتر مورد محبوبیت خاصی است . ظرفیت دو ترابایت این مدل با سرعت دیسک 5400 دور در دقیقه و مقدار حافظه کش 64 مگابایت باعث شده علاوه بر قیمت مناسب برای کاربری های عمومی نیز بسیار مفید باشد .

  • این کلمه مخفف عبارت Hard Disk Drive به معنای (دیسک درایو سخت) است .هارد دیسک یکی از حساس ترین قطعات کامپیوتر می باشد .
  • یک هارد دیسک داخلی دارای اجزای مختلفی می باشد که هر کدام از آنها وظایف خاص خودشان را دارند و با کنار هم قرار گرفتن داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند .
  • حافظه SSD هنگام خواندن و نوشتن داده ها سریع تر از HHD عمل می کند و شما با خرید هارد اینترنال SSD می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید.
  • با توجه به قیمت بالای اس‌اس‌دی برای ذخیره‌ اطلاعات با حجم بالا و آرشیو کردن مناسب نیست.
  • البته این رابط دیگر منسوخ شده است و تمامی مادربوردهای جدید از این رابط پشتیبانی نمی کنند .

اما هارد اکسترنال وسیله ای جانبی است که توسط کاربر به سیستم متصل می شود. به همین دلیل هارد اکسترنال دسکتاپ در میان انواع هارد اکسترنال های موجود طرفداران کمتری دارند. اگر ضربه های شدید به هارد اکسترنالتان وارد شود ممکن است کل یا بخشی از اطلاعات شما پاک شود. انواع هارد های موجود در بازار به ذخیره و نگهداری داده های دیجیتال کمک می کنند.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Red Pro WD101KFBX ظرفیت 10 ترابایت

انتهای بازوی متحرک شامل یک آهن ربای قوی و موتوری به اسم Voice coil می باشد؛ این موتور وظیفه دارد بازوی متحرک را با سرعت بالا حرکت دهد. بازوی متحرک وظیفه دارد قسمت هد هارد را از بخش مرکزی پلاتر تا بخش کناری پلاتر جا به جا کند، این ویژگی موجب می شود هد به تمامی قسمت های حافظه دسترسی داشته باشد. اما نکته ی قابل توجه این است که هاردهای internal خود نیز به دو دسته ی HDD و SSD تقسیم می‌شوند. هاردی که می خرید بهتر است از قابلیت S.M.A.R.T پشتیبانی کند (که معمولاً این قابلیت را دارند) تا اشکال یابی هارد در آینده ساده تر باشد. کار این قسمت خواندن و نوشتن داده ها به صورت ۰ و ۱ (باینری) بر روی قسمت های بسیار ریز موجود در دیسک می باشد .

نکات دیگر در رابطه با خرید هارد

طول این هاردها ۱۴۶ میلیمتر، عرضشان ۱۰۱.۶ میلیمتر و ارتفاعشان در دو اندازه ۱۹ یا ۲۵.۴ میلیمتری در دسترس هستند. قسمت داخلی هارد دیسک ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل ، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود . همچنین در داخل هارد دیسک ها یک فیلترینگ هوا برای فیلتر و خارج کردن گرد و غبار ، جاسازی می شود .

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Purple WD10EJRX ظرفیت 1 ترابایت