هارد کامپیوتر HDD Computer خرید و قیمت HDD&SSD پی سی PC کامپیوتر افق | asusmag

اما هاردهای SSD دیگر این مشکل را ندارند و طول عمر بیشتری نیز دارند. خرید هارد دیسک اینترنال با قیمت منصفانه و در برندهای مختلف و محبوب در تیا آی تی عرضه می گردد. در ادامه توضیحات مختصری درباره اینکه هارد چیست و انواع آن و اجزای مختلف هارد و فاکتورهای مهم در برآورد قیمت هارد دیسک اینترنال را آورده ایم.

جهت مقایسه قیمت هارد دیسک اینترنال در انواع برند موجود در بازار هارد دیسک، روی نام برند مورد نظرتان کلیک نمایید. در این مقاله به شرح اینکه هارد دیسک کامپیوتر چیست؟ و چه کار بردی در رایانه ها و سرورها دارد؟ پرداختیم. به زبان ساده تر این گونه هارد کامپیوتر نمونه ای بزرگتر و پیشرفته تری از مموری ها یا فلش ها می باشد و برای ذخیره اطلاعات از آن می توان استفاده کرد و حافظه های ssd را می توان راحت تر حمل کرد .

http://738sms.ir

برای رفع مشکل غیر قابل حمل بودن این هارد ها، هارد های اکسترنال طراحی شدند. پروتکل NVMe (مخفف Non-Volatile Memory Express) به نسبت پروتکل قبل تکنولوژی جدید تری دارد و با همه گیری استفاده از SSD ها به وجود آمد. باید توجه داشت که پروتکل AHCI تنها بر روی درگاه های SATA مورد استفاده قرار می‌گیرد. پروتکل های حافظه SSD به دو دسته کلی پروتکل AHCI و پروتکل NVMe تقسیم می شوند. هارد های SSD به دلیل انواع مختلف و کارایی خاصی که دارند باید ارتباط کاملی با مادربورد داشته باشند.

  • با توجه به آمار هاردهای شرکت Toshiba و بعد Seagate در مقایسه با Western digital و HGST درصد خرابی بیشتری دارند.
  • در بین هاردهای اینترنال محصولات وسترن دیجیتال، توشیبا و سیگیت و در بین محصولات اکسترنال هاردهای وسترن، ای دیتا و سیلیکون پاور از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.
  • هارد دیسک های داخلی در یک محفظه درایو قرار دارند که با استفاده از کابل ATA، SCSI یا SATA به مادربرد متصل می شوند.
  • بسیار بالاتر از هارددیسک است و دسترسی سریع‌تر به داده، حساسیت کمتر، دوام بیشتر و مصرف پایین برق را به همراه دارند.
  • هارد های SSD به دلیل انواع مختلف و کارایی خاصی که دارند باید ارتباط کاملی با مادربورد داشته باشند.

این قطعه به نوعی مغز هارد دیسک است که وظیفه کنترل کردن قسمت های مختلف هارد را بر عهده دارد. حافظه SSD به دلیل فناوری متفاوت و مدرن خود سرعت بسیار بیشتر و گاه تا ده‌ها برابر هارد دیسک دارد. از 4 ترابایت تا 18 ترابایت گزینه های ظرفیت بالای هارد اینترنال هستند که در بازار میتوان آنها را خریداری کرد. هاردهای HDD نیز که مخفف hard disk drive است و همان دیسک‌های قدیمی چرخان می‌باشد که به تازگی کمتر نشانی از آن‌ها می‌بینیم و جای خود را به SSD های پرسرعت خوش قیمت داده‌اند.

دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید.

رابط هارد های SSD یا همان Interface به ارتباط داخلی بین حافظه و پردازنده گفته می شود. چون SSD بسیار سریع تر می‌تواند برنامه ها را نسبت به HDD اجرا کند.اما به دلیل کم بودن حافظه SSD و قیمت بالای مجله خبری محصولات ایسوس آن برای آرشیو و ذخیره اطلاعات روزمره از HDD ها در کنار SSD بهره گرفته میشود. HDD ها می توانند داده های زیادی را در خود ذخیره کنند و به دلیل قیمت مناسب طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند.

hdd 2t western purple