خرید بهترین و جدیدترین انواع هارد اینترنال با قیمت مناسب بروزکالا | asusmag

در سال 1978 میلادی کمپانی Seagate Technology PLC پا به عرصه گذاشت، این شرکت که آن را با نام Seagate می‌شناسیم در حال حاضر سهم قابل توجهی از بازار هارد را در دست دارد. هارد های اینترنال یا داخلی همانطور که از اسمشان پیداست به صورت ثابت طراحی شده اند و برای استفاده در کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول بازی و … مورد استفاده قرار می گیرند. به همین منظور از زبان مخصوصی برای ارتباط با مادربورد استفاده می کنند. دستور زبانی که این ارتباط را بین مادربورد و حافظه اس اس دی برقرار می کند پروتکل نام دارد. هارد درایوها یک حافظه به نام کش داخلی یا همان بافر دارند که به عنوان یک حافظه موقتی بین صفحات هارد دیسک و کامپیوتر عمل می کنند.

اس اس دی چیست؟!

در حال حاضر در بازار کشورمان، محصولات تولید کنندگانی از جمله سیگیت، وسترن دیجیتال و توشیبا عرضه می‌شود. پیش از خرید هارد برای کامپیوتر خود باید بدانید که قیمت نهایی آن بسته به ظرفیت و سرعت هارد دیسک مجله خبری محصولات ایسوس انتخابی شما متغییر است. در نتیجه هرچه ظرفیت پایین تر و سرعت پایین تر انتخاب کنید با انتخاب های ارزان تری روبرو خواهید شد. هادر اینترنال وسیله‌ای برای ذخیره سازی مغناطیسی اطلاعات در کامپیوتر است.

http://738sms.ir

این قسمت وظیفه دارد تا با سایر قطعات کامپیوتر در ارتباط باشد و تمامی دستورات ارسالی از قطعات را با هارد دیسک هماهنگ کند تا جابجایی اطلاعات به بهترین نحو ممکن انجام شود . در بین هاردهای اینترنال محصولات وسترن دیجیتال، توشیبا و سیگیت و در بین محصولات اکسترنال هاردهای وسترن، ای دیتا و سیلیکون پاور از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اگر قاب هارد اکسترنال را باز کنید در داخل آن یک هارد اینترنال را مشاهده خواهید کرد.

هارددیسک اینترنال سیگیت مدل SkyHawk ST4000VX007 ظرفیت 4 ترابایت

اگر مادربورد شما رابط SATA نداشته باشد و بجای آن رابط IDE/ATA/PATA داشته باشد، به ناچار باید هاردی دارای این رابط را خریداری کنید. البته این رابط دیگر منسوخ شده است و تمامی مادربوردهای جدید از این رابط پشتیبانی نمی کنند . معمولاً یک هارد با حجم ۱ ترابایت نیاز کاربران عادی را تا حدود زیادی برطرف می کند. اگر قرار نیست فایل های زیادی را بر روی هارد نگه دارید، حجم ۱ ترابایت می تواند برای شما مناسب باشد.

هارد سرور اچ پی HPE 900GB SAS 12G 15K SFF ENT SC DS HDD

هارد دیسک یا دیسک سخت HDD، حافظه ای جهت ذخیره سازی اطلاعات به صورت دائمی در یک سیستم می باشد. هارد کامپیوتر معمولا در ابعاد 2.5 و 3.5 اینچ ساخته شده و در دو نوع اینترنال و اکسترنال در بازار عرضه می گردد. هارد دیسک اینترنال درون سیستم هایی مانند کامپیوتر رومیزی، آل این وان و لپ تاپ قرار می گیرند. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات توسط هارد کامپیوتر از فاکتورهای مهم هنگام خریداری آن می باشد و هرچه میزان سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در یک هارد درایو بیشتر باشد، مدت زمان دسترسی به اطلاعات کوتاه تر خواهد بود.

  • حال تیم فنی جهان بازار در این مقاله قصد دارد تا انواع هارد و کاربرد آنها را بصورت کامل بررسی کرده و در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهد.
  • بر خلاف SSD‌ها هاردها در ظرفیت‌های بسیار بالایی تولید و عرضه می‌شوند.
  • حافظه هاردتان دیگر پاسخگوی نیازهای شما نیست می توانید آن را ارتقا دهید.
  • این نوع هارد دیسک ها آداپتور به همراه دارند و این امر باعث افزایش فضای اشغالی و بالا رفتن وزن می شود.