هارد کامپیوتر اینترنال HDD استوک اچ پی استوک | asusmag

SSD ها با توجه به نوع رابط و ابعاد به دسته های مختلفی دسته بندی می شوند. بخش مرکزی پلاتر شامل یک موتور استوانه ای است که وظیفه چرخاندن دیسک ها را بر عهده دارد. این موتور بسته به نوع هارد می تواند سرعت چرخش متفاوتی داشته باشد اما معمولا در بازه 5400 تا 7200 فعالیت می کند، PRM یک هارد دیسک از روی سرعت چرخش این موتور تعیین می شود. در هنگام خرید هارد اینترنال برای دستگاه خود باید به فاکتورها و معیارهایی توجه داشته باشید تا یک هارد مناسب و هم خوان با کامپیوتر خود تهیه نمایید. هارد شرکت های مختلف درصد خرابی متفاوتی نسبت به شرکت های دیگر دارند که به HDD Failure Rate معروف است. با توجه به آمار هاردهای شرکت Toshiba و بعد Seagate در مقایسه با Western digital و HGST درصد خرابی بیشتری دارند.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements ظرفیت 1 ترابایت

هر یک از این کمپانی ها هر ساله فناوری های جدیدی را به دنیا معرفی می کنند و هارد اینترنال جدید خود را در مدل های متنوع تری روانه بازار می سازند. حافظه SSD هنگام خواندن و نوشتن داده ها سریع تر از HHD عمل می کند و شما با خرید هارد اینترنال SSD می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید. برای خرید هارد اینترنال پیشنهاد می کنیم ابتدا به قیمت آن توجه نموده و سپس با توجه به نیاز خود، خرید خود را انجام دهید. برند های مختلفی در حال تولید هارد دیسک اینترنال هستند که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند و کاربران با توجه به نیاز میتوانند از فروشگاه لیون کامپیوتر خرید کنند. اگر زیاد کامپیوتر و لپ تاپ خود را روشن نمی‌کنید و با سرعت کند آن نیز مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنم که دست به هارد خود نزنید و با همان هارد قبلی کار خود را انجام دهید.

هارددیسک اینترنال سیگیت مدل BarraCuda ST1000DM010 ظرفیت 1 ترابایت

مادربرد نیز حکم مادر کامپیوتر شما را بازی می‌کند و تمامی قطعات سخت افزاری را به یکدیگر متصل می‌کند. در کامپیوترهای دسکتاپی تعویض و ارتقای هارد آسان است و کافی است هارد قبلی را از روی مادربورد جدا کنید و هارد جدید را جایگزین کنید. ارتقای هارد در لپ تاپ به این آسانی نیست و باید سایت تولیدکننده را مطالعه کنید تا بتوانید به درستی هارد را تعویض کنید. رایانه‌های مدرن اغلب از SSD (درایو حالت جامد) به‌عنوان دستگاه ذخیره‌سازی اولیه، به جای هارد دیسک استفاده می‌کنند. هارد اینترنال مکانیکی از دیسک، بازو و موتور در یک پوشش فلزی ساخته شده است.

معماری داخل هارد

هاردهای SSD که جدیدا زیاد نامشان به گوش‌مان می‌خورد مخفف solid state drive است که هیچ قطعه‌ی متحرکتی مثل هاردهای HDD ندارد و سرعت بسیار بسیار زیادی نیز دارند. SSD ها دیسک داخلی ندارند و داخل SSD ها شاهد یک برد هستیم که اطلاعات برروی Flash NaND با سرعت بسیار زیاد نوشته و خوانده می‌شود. یکی از خوبی‌های این نوع از هاردها سرعت بسیار بالا و حفظ حالت شارژ و دشارژ است. به طور مثال هارد بنفش یک ترا یا هارد بنفش 4 ترا از مدل های هاردهای برند وسترن دیجیتال است. که اگر هریک از این عناوین را بشنوید لازم است بدانید منظور همان هارد دیسک یا همان مجله خبری محصولات ایسوس است که در این مقاله شرح می دهیم. شرکت آمریکایی آی بی ام در سال‌های 1963 میلادی هارد IBM 1311 را عرضه کرد.

http://738sms.ir

در دنیای دیجیتال، شما می توانید سکان‌دار کسب و کار خود در فضای مجازی باشید. سادگی در مدیریت، کارایی در عملکرد و متناسب با نیاز شما، فروش محصولات خوب شما بی‌وقفه ادامه خواهد داشت و شما به بازارهای جدیدی دست خواهید یافت. پس از اینکه این داده ها دریافت شد Head داده های مورد نظر را به ابتدای Actuator می فرستد تا داده ها بتوانند به صورت ۰ و ۱ به کنترل کننده ی دیسک ارسال می شود سپس مورد پردازش قرار می گیرند . هارد دیسک را حافظه ی دائم کامپیوتر می دانند و نام هارد دیسک به صورت اختصاری به صورت نوشته می شود. در واقع واژه ی HDD مخفف عبارت می باشد و اگر بخواهید به زبان فارسی این عبارت را معنی کنیم (دیسک درایو سخت) می باشد هارد دیسک ها با نام های دیگه نیز نوشته میشود. هارد اینترنال پاسپورتی همانطور که از نامش پیداست ظاهری مانند یک پاسپورت کوچک دارد و تنها با یک USB به دستگاه مورد نظرتان وصل می شود.

  • به طور کلی هارد دیسک ها از دو قسمت برد منطقی و بخش مکانیکی تشکیل شده اند و هر قسمت وابسته به قطعات دیگر فعالیت می کند.
  • دسترسی راحت و آسان کاربران یک شبکه محلی به اطلاعات روی هارد اکسترنال NAS را می‌توان مهم‌ترین مزیت این نوع هارد دانست.
  • تصاویر با کیفیت،‌ کامل‌ترین اطلاعات فنی و قیمت SSD و هارد در این بخش به کاربران ارائه می‌شود.
  • به عنوان مثال، SSD اولیه ممکن است شامل سیستم عامل و نرم افزار نصب شده باشد و یک هارد HDD ثانویه ممکن است برای ذخیره اسناد، دانلودها و فایل های صوتی یا تصویری استفاده شود.