قیمت مادربرد کامپیوتر آی تی بازار | asusmag

آیا می‌دانید بازار جهانی مادربرد چقدر بزرگ است؟ ارزش بازار جهانی مادربرد در سال ۲۰۲۰ برابر با ۱۲.۹۰۰ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۶ به ۱۴.۲۳۰ میلیون دلار برسد. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند. حق نشر ۱۴۰۰ تمامی حقوق برای لیون کامپیوتر محفوظ می‌باشد و هرگونه کپی‌برداری مستلزم کسب اجازۀ کتبی بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت. وظیفه کنترل نورپردازی در قطعات مختلفی مانند فن‌ خنک‌کننده، نوار نورپردازی و … نکتۀ مهم در خصوص این کانکتوها آن است که به دلیل داشتن ولتاژ متفاوت، نمی‌توان آنها را به جای یکدیگر مورد استفاده قرار داد. استفاده از مطالب رهامگ فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

خرید مادربرد | قیمت مادربرد کامپیوتر (Motherboard)

پس شما نیز همین حالا به جمع اعضای ویژه‌ی همیار پیوسته و به تمام آموزش‌ها و امکانات پریمیوم سایت دسترسی داشته باشید، این یک سرمایه‌گذاری عالی روی آینده‌ی کاری و حرفه‌ای شماست… اگر قصد دارید قطعات سخت افزاری داخل کیس را از نزدیک مشاهده کنید سعی کنید قطعات را از لبه آن ها به دست بگیرید، این قطعات بسیار حساس هستند و الکتریسیته ساکن دست میتوانید به آن ها آسیب برساند. فهمیدن مدل مادربورد از روی چیپروی چیپ مادربورد بگردید تا کد ۴ رقمی پیدا کنید. این کد می‌تواند با یک حرف شروع شود و سه عدد در ادامه آن بیاید ممکن است یک کد ۴ رقمی باشد.

  • در صورت باز کردن قطعات بهتر است آن ها را بروی یک سطح چوبی قرار دهید، قرارگیری این قطعات بر روی فرش یا فلز میتواند به آن ها آسیب برساند.
  • همانگونه که از نام این بخش پبداست برای اتصال کابل آی دی ای به برد اصلی استفاده میشود، این کابل را میتوانید در بعضی از هارد‌ها یا درایوهای CD و DVD قدیمی‌تر ببینید.
  • این مادربرد ها سرعت باس خیلی بالایی دارن (1600 مگاهرتز) و به خاطر همین تطابق‌پذیری اونا خیلی خوبه.
  • مادربرد یک برد مدار چاپی اصلی در کامپیوتر است، به این معنی که مادربرد قطعۀ اصلی مداری است که تمام قطعات دیگر به آن متصل می‌شوند تا یک سیستم منسجم را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ شما ایجاد کنند.
  • پردازندۀ صوتی مورد استفاده در مادربرد است که به صورت یک چیپست و مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی بر روی مدار چاپی قرار دارد و وظیفۀ پردازش سیگنال‌های صوتی بر عهدۀ این بخش است.
نقطۀ اشتراک پردازنده‌ها و مادربردها در نوع سوکت مورد استفاده در آنهاست که انتخاب این دو قطعه را به یکدیگر محدود می‌کند. در هر نسل از مادربردها با مدل‌های مختلفی از چیپست‌ها مواجه هستیم که هریک دارای امکانات و ویژگی‌های مخصوص به خود هستند. به طور مثال نسل 11 پردازنده‌های اینتل بر اساس سوکت LGA1200 طراحی شده و مادربردهای مورد استفاده برای این پردازنده‌ها تنها به چیپست‌های H470/Z490/H510/B560/B460/H570/Z590 محدود می‌شوند. به طور کلی مادربردها در دو گروه دسکتاپ و سرور دسته‌بندی می‌شوند. مادربردهای کلاس سرور بیشتر برای مقاصد تجاری و پردازش حجم بالای اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا فاقد مصرف خانگی هستند.

http://738sms.ir

دوم، اگر در هر دو سوکت از ماژول‌های ۱۶ لین PCIe استفاده شود، پردازنده تنها ۸ لین را به هر یک اختصاص می‌دهد و بدین ترتیب با وجود پشتیبانی مادربرد، اما به‌دلیل محدودیت پردازنده پهنای باند درگاه‌ها نصف می‌شود. درواقع آن‌ها تعداد محدودی از لین‌ها (یا خطوط ارتباطی PCI.E) را پشتیبانی می‌کنند. بنابراین هرچه تعداد مجله خبری محصولات ایسوس کارت‌هایی که به پردازنده متصل می‌شوند، بیشتر باشد، به همان نسبت از تعداد خطوطی که به هر کارت اختصاص می‌یابد، کاهش می‌یابد. تقریباْ همه‌ی ما یک کامیپوتر در محل کار، مدرسه یا خانه داریم که هرکدام ممکن است به نوع مختلفی از آن بهره ببریم.به احتمال زیاد شغل بسیاری از مردم نیز به کامپیوتر یا اجزای آن مرتبط است.

مغزهای بزرگ به حافظه‌های بزرگ نیاز دارند

بنابراین اگر به دنبال خرید مادربرد و یا سی پی یو با کیفیت ولی در عین حال با قیمت مناسب می باشید، می توانید خرید مادربرد از بروزکالا را تجربه کنید. مادربرد یک تخته مداری الکتریکی می باشد که به پایگاه ارتباطات رایانه نیز شهرت دارد. وظیفه اصلی مادربرد ایجاد ارتباط بین بخش های مختلف رایانه و تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز سایر قطعات است. انتخاب و خرید مادربرد بستگی زیادی به تعیین پردازشگر سیستم شما دارد. پردازشگرهای فعلی، عملکرد متفاوتی نسبت به پردازشگرهای نسل پیشین خود در سوکت و پشتیبانی تراشه ها دارند. پس حتما پیش از انتخاب مادربرد، بدانید که چه پردازنده ای می خواهید بر روی سیستم خود نصب کنید.

ASUS PRIME H610M-A D4 Motherboard