قیمت هارد کامپیوتر خرید هارد HDD آی تی بازار | asusmag

هاردهای SSD که جدیدا زیاد نامشان به گوش‌مان می‌خورد مخفف solid state drive است که هیچ قطعه‌ی متحرکتی مثل هاردهای HDD ندارد و سرعت بسیار بسیار زیادی نیز دارند. SSD ها دیسک داخلی ندارند و داخل SSD ها شاهد یک برد هستیم که اطلاعات برروی Flash NaND با سرعت بسیار زیاد نوشته و خوانده می‌شود. یکی از خوبی‌های این نوع از هاردها سرعت بسیار بالا و حفظ حالت شارژ و دشارژ است. به طور مثال هارد بنفش یک ترا یا هارد بنفش 4 ترا از مدل های هاردهای برند وسترن دیجیتال است. که اگر هریک از این عناوین را بشنوید لازم است بدانید منظور همان هارد دیسک یا همان هارد کامپیوتر است که در این مقاله شرح می دهیم. شرکت آمریکایی آی بی ام در سال‌های 1963 میلادی هارد IBM 1311 را عرضه کرد.

  • این قسمت وظیفه دارد تا با سایر قطعات کامپیوتر در ارتباط باشد و تمامی دستورات ارسالی از قطعات را با هارد دیسک هماهنگ کند تا جابجایی اطلاعات به بهترین نحو ممکن انجام شود .
  • بله آن چیزی که کم است مکانی برای ذخیره سازی اطلاعات پردازش شده و اطلاعات سیستمی است‌‌.
  • زیرا امکان دارد داده های یک فایل در مکان های مختلفی بر روی دیسک ها ذخیره شوند ، بنابراین بازوی مکانیکی ممکن است بین قسمت های مختلف پلاتر جابجا شود.
  • SSD مخفف شده Solid State Drive است که به معنای دیسک حالت جامد می باشد.

حافظه‌های SSD نسبت به هاردهای HDD سرعت انتقال داده و خواندن اطلاعات بالاتری دارند به همین دلیل نسبت HDD قیمت بالاتری دارند؛ در برخی مدل‌ها تا چند ده برابر سریع‌تر هستند. تفاوت دیگر حافظه SSD با هارد HDD در مقاومت آن است؛ حافظه SSD به دلیل عدم وجود هرگونه قطعه مکانیکی در آن نسبت به ضربه حساس نیستند. برای مثال حتی اگر در حین انتقال اطلاعات به حافظه SSD ضربه وارد شود، اتفاقی برای آن نمی‌افتد و اطلاعات شما نیز از دست نخواهند رفت. این شرکت برای دسته بندی هاردهای خود از رنگ های گوناگونی استفاده نموده که کاربران می توانند با توجه به نیاز خود مبنی بر کاربرد مصرف و میزان حجم لازم، یکی از آن ها را انتخاب نمایند. هارد اینترنال دارای دو اتصال اصلی است که یکی از آن ها برای پاور و دیگری برای داده است.

http://738sms.ir

هارد دیسک رومیزی یا هارد دیسک دسکتاپی ، علاوه بر کابل USB که برای انتقال داده به دستگاه وصل می شود، دارای یک آداپتور برق نیز می باشد که وظیفه آن تامین برق مورد نیاز هارد است. محبوبیت اس اس دی های M.2 به دلیل سازگاری بالای این دسته از حافظه های SSD است. حافظه های M.2 از درگاه SATA و PCIe و یا همزمان هر دو پشتیبانی می کنند. پایه اتصال SATA که شناخته شده ترین کانکتور برای اتصال حافظه است در حافظه های اس اس دی امروزی با نام SATA III موجود است. پس اگر از اس اس دی با رابط SATA استفاده می کنید باید آن را به پورت متناسب با هارد متصل کنید. SSD ها بدون هیچ گونه قطعه متحرک اطلاعات را بر روی تراشه حافظه ذخیره می کنند.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Black WD4005FZBX ظرفیت 4 ترابایت

SSD ها با توجه به نوع رابط و ابعاد به دسته های مختلفی دسته بندی می شوند. بخش مرکزی پلاتر شامل یک موتور استوانه ای است که وظیفه چرخاندن دیسک ها را بر عهده دارد. این موتور بسته به نوع هارد می تواند سرعت چرخش متفاوتی داشته باشد اما معمولا در بازه 5400 تا 7200 فعالیت می کند، PRM یک هارد دیسک از روی سرعت چرخش این موتور تعیین می شود. در هنگام خرید هارد مجله خبری محصولات ایسوس اینترنال برای دستگاه خود باید به فاکتورها و معیارهایی توجه داشته باشید تا یک هارد مناسب و هم خوان با کامپیوتر خود تهیه نمایید. هارد شرکت های مختلف درصد خرابی متفاوتی نسبت به شرکت های دیگر دارند که به HDD Failure Rate معروف است. با توجه به آمار هاردهای شرکت Toshiba و بعد Seagate در مقایسه با Western digital و HGST درصد خرابی بیشتری دارند.

انواع برند های هارد اینترنال

هر یک از این کمپانی ها هر ساله فناوری های جدیدی را به دنیا معرفی می کنند و هارد اینترنال جدید خود را در مدل های متنوع تری روانه بازار می سازند. حافظه SSD هنگام خواندن و نوشتن داده ها سریع تر از HHD عمل می کند و شما با خرید هارد اینترنال SSD می توانید شرایط بهتری را تجربه کنید. برای خرید هارد اینترنال پیشنهاد می کنیم ابتدا به قیمت آن توجه نموده و سپس با توجه به نیاز خود، خرید خود را انجام دهید. برند های مختلفی در حال تولید هارد دیسک اینترنال هستند که هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند و کاربران با توجه به نیاز میتوانند از فروشگاه لیون کامپیوتر خرید کنند. اگر زیاد کامپیوتر و لپ تاپ خود را روشن نمی‌کنید و با سرعت کند آن نیز مشکلی ندارید، پیشنهاد می‌کنم که دست به هارد خود نزنید و با همان هارد قبلی کار خود را انجام دهید.