هارد کامپیوتر اینترنال HDD استوک اچ پی استوک | asusmag

در سال 1978 میلادی کمپانی Seagate Technology PLC پا به عرصه گذاشت، این شرکت که آن را با نام Seagate می‌شناسیم در حال حاضر سهم قابل توجهی از بازار هارد را در دست دارد. هارد های اینترنال یا داخلی همانطور که از اسمشان پیداست به صورت ثابت طراحی شده اند و برای استفاده در کامپیوتر، لپ تاپ، کنسول بازی و … مورد استفاده قرار می گیرند. به همین منظور از زبان مخصوصی برای ارتباط با مادربورد استفاده می کنند. دستور زبانی که این ارتباط را بین مادربورد و حافظه اس اس دی برقرار می کند پروتکل نام دارد. هارد درایوها یک حافظه به نام کش داخلی یا همان بافر دارند که به عنوان یک حافظه موقتی بین صفحات هارد دیسک و کامپیوتر عمل می کنند.

مادربرد نیز حکم مادر کامپیوتر شما را بازی می‌کند و تمامی قطعات سخت افزاری را به یکدیگر متصل می‌کند. در کامپیوترهای دسکتاپی تعویض و ارتقای هارد آسان است و کافی است هارد قبلی را از روی مادربورد جدا کنید و هارد جدید را جایگزین کنید. ارتقای هارد در لپ تاپ به این آسانی نیست و باید سایت تولیدکننده را مطالعه کنید تا بتوانید به درستی هارد را تعویض کنید. رایانه‌های مدرن اغلب از SSD (درایو حالت جامد) به‌عنوان دستگاه ذخیره‌سازی اولیه، به جای هارد دیسک استفاده می‌کنند. هارد اینترنال مکانیکی از دیسک، بازو و موتور در یک پوشش فلزی ساخته شده است.

هارددیسک اینترنال وسترن دیجیتال مدل Black WD1001FALS ظرفیت 1 ترابایت

این قسمت وظیفه دارد تا با سایر قطعات کامپیوتر در ارتباط باشد و تمامی دستورات ارسالی از قطعات را با هارد دیسک هماهنگ کند تا جابجایی اطلاعات به بهترین نحو ممکن انجام شود . در بین هاردهای اینترنال محصولات وسترن مجله خبری محصولات ایسوس دیجیتال، توشیبا و سیگیت و در بین محصولات اکسترنال هاردهای وسترن، ای دیتا و سیلیکون پاور از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. اگر قاب هارد اکسترنال را باز کنید در داخل آن یک هارد اینترنال را مشاهده خواهید کرد.

هارد دیسک وسترن دیجیتال My Book Desktop ظرفیت 6 ترابایت

در دنیای دیجیتال، شما می توانید سکان‌دار کسب و کار خود در فضای مجازی باشید. سادگی در مدیریت، کارایی در عملکرد و متناسب با نیاز شما، فروش محصولات خوب شما بی‌وقفه ادامه خواهد داشت و شما به بازارهای جدیدی دست خواهید یافت. پس از اینکه این داده ها دریافت شد Head داده های مورد نظر را به ابتدای Actuator می فرستد تا داده ها بتوانند به صورت ۰ و ۱ به کنترل کننده ی دیسک ارسال می شود سپس مورد پردازش قرار می گیرند . هارد دیسک را حافظه ی دائم کامپیوتر می دانند و نام هارد دیسک به صورت اختصاری به صورت نوشته می شود. در واقع واژه ی HDD مخفف عبارت می باشد و اگر بخواهید به زبان فارسی این عبارت را معنی کنیم (دیسک درایو سخت) می باشد هارد دیسک ها با نام های دیگه نیز نوشته میشود. هارد اینترنال پاسپورتی همانطور که از نامش پیداست ظاهری مانند یک پاسپورت کوچک دارد و تنها با یک USB به دستگاه مورد نظرتان وصل می شود.

http://738sms.ir

اگر مادربورد شما رابط SATA نداشته باشد و بجای آن رابط IDE/ATA/PATA داشته باشد، به ناچار باید هاردی دارای این رابط را خریداری کنید. البته این رابط دیگر منسوخ شده است و تمامی مادربوردهای جدید از این رابط پشتیبانی نمی کنند . معمولاً یک هارد با حجم ۱ ترابایت نیاز کاربران عادی را تا حدود زیادی برطرف می کند. اگر قرار نیست فایل های زیادی را بر روی هارد نگه دارید، حجم ۱ ترابایت می تواند برای شما مناسب باشد.

  • بازوی متحرک وظیفه دارد قسمت هد هارد را از بخش مرکزی پلاتر تا بخش کناری پلاتر جا به جا کند، این ویژگی موجب می شود هد به تمامی قسمت های حافظه دسترسی داشته باشد.
  • در دنیای دیجیتال، شما می توانید سکان‌دار کسب و کار خود در فضای مجازی باشید.
  • هادر اینترنال وسیله‌ای برای ذخیره سازی مغناطیسی اطلاعات در کامپیوتر است.