لیست قیمت مادربرد MotherBoard ۱۸ بهمن ایمالز | asusmag

بُردِ مادر یا مادربرد یا برد اصلی تخته مداری الکتریکی است که بخش‌های گوناگون رایانه مانند واحد پردازنده مرکزی، حافظه دسترسی اتفاقی و… بر روی آن سوار می‌شوند و قطعه‌های بسیار کاربردی و مهم دیجیتالی نظیر بایوس در آن قرار گرفته‌اند. این برند در سال ۲۰۲۰ در لیست ۱۰ تولیدکنندۀ بزرگ مادربرد در جهان، رتبۀ سوم را به خود اختصاص داده است. Gigabyte Technology یک تولیدکننده و توزیع‌کنندۀ سخت‌افزار کامپیوتر تایوانی است. مادربردها، محصول اصلی شرکت گیگابایت هستند و در واقع این کمپانی بیشتر از هر شرکتی در جهان مادربرد تولید می‌کند.

تعداد درگاه‌های DRAM به پردازنده بستگی دارد؛ زیرا کنترلر حافظه درون پردازنده‌ی مرکزی قرار دارد. شرکت سومی که به عنوان یکی از بهترین ها میتوان معرفی کرد شرکت ام‌اس‌ای است. این بخش برای اتصال رم به برد اصلی استفاده میشود، بسته به نوع مادربرد تعداد متغیری از ان ها روی برد قرار دارد. انواع رمبرای عملکرد درست سیستم وجود دارد و حافظه‌های مختلفی بر روی مادربرد بر روی اسلات خودشان نصب می‌شوند.

نحوه تغییر رمز وای فای

اما چقدر از ساختار تشکیل‌دهنده‌ی یک کامپیوتر آگاه هستید؟ آیا آن‌ها را می‌شناسید؟ تصور بسیاری از ما این است که قطعه‌ی کلیدی یک سیستم کامپیوتری پردازنده یا CPU است؛ یا تصویر می‌کنیم کارت ‌های گرافیک‌ تنها قطعه‌ی مهمی است که یک گیمر باید به آن مجله خبری محصولات ایسوس توجه کند. غافل از اینکه مادربرد قطعه‌ی اصلی و عامل اصلی کارکرد تمام اجزای یک سیستم کامپیوتری است. در مادربرد حافظه‌ای محدود و فقط خواندنی به نام سیماس وجود دارد که اطلاعات فنی اجزای سخت‌افزاری و الکترونیکی کامپیوتر را در خود نگه می‌دارد.

نکاتی که هنگام خرید ظروف چدنی باید بدانیم

در مدل‌های آنلاک شده از VRM های خیلی با کیفیت به همراه هیت‌سینک‌های قوی برای زیاد شدن پایداری اورکلاک استفاده میشه. مادربرد های AT یکی از قدیمی ترین انواع مادربرد های کامپیوتر می باشند که امروزه دیگر با توجه به پیشرفت بسیار تکنولوژی و قطعات کامپیوتر نمی توانند بسیاری از قطعات از جمله پردازنده ها نسل جدید با سوکت های جدید را پشتیبانی کنند. مادربردها بر اساس تعداد اسلات ها و همچنین محل قرارگیری آن ها بسیار متفاوت هستند. باید مطمئن شوید که درهنگام خرید مادر بورد اسلات‌های کافی روی مادر بوردی که می خرید دارید و فضای کافی در اطراف آن‌ها برای جا دادن همه اجزای مورد نیاز شما وجود دارد. این قسمت، تنها جایی است که از بیرون کیس می‌توان به آن دسترسی داشت.

  • پاورسوئیچ نرم‌افزاری است و درواقع مادربرد را روشن یا خاموش نمی‌کند بلکه مدارهای روی برد، سوئیچ ولتاژ را با دو پین کنترل می‌کنند و هنگامی که آن‌ها به هم وصل شوند (اتصال کوتاه)، بسته به وضعیت فعلی آن، مادربرد را خاموش یا روشن می‌کند.
  • در واقع بر روی هر اسلات در این تخته، یک قطعه سخت‌افزاری نصب می‌شود.
  • سایت تاپ رایان با ارائه بهترین قیمت مادر برد کامپیوتر یکی بهترین فروشگاه های خرید ماربرد از مادربرد ارزان تا مادربردهای حرفه ای است.
  • اما مادربردهایی که برای سیستم های کامپیوتری معمولی طراحی شده اند، به طور معمول قدرت کمتری به نسبت مادربرد گیمینگ دارند و همچنین هزینه آن ها نیز به نسبت کمتر خواهدبود.
  • قیمت محصولاتی که قصد خریدشان را داریم، همیشه یکی از معیار های مهم برای خرید محصولات مختلف است و ما همیشه دوست داریم مناسب ترین خرید را داشته باشیم.
اما برخلاف باتری‌های معمولی، وظیفه تأمین برق دستگاه را به عهده ندارند زیرا باتری مادربرد رایانه در زمان غیرفعال بودن کامپیوتر کار می‌کند. تعداد زیادی از مؤلفه های اصلی ، که برای عملکرد کامپیوتر بسیار مهم هستند ، به مادربرد متصل شده اند. مادربرد به طور مستقیم یا غیرمستقیم به هر قسمت از کامپیوتر متصل می شود. مادربردهای ساده و ارزان‌قیمت تنها ممکن است دارای ۴ لایه باشند؛ اما امروزه اکثر آن‌ها دارای ۶ تا ۸ لایه هستند. البته اضافه‌کردن لایه‌های بیشتر خودبه‌خود همه چیز را بهتر نمی‌کند. مهم این است که چه تعداد اثر در کل مجموعه به‌کاررفته‌است و اینکه که آن‌ها چقدر از هم جدا و عایق هستند؛ وجود عایق از تداخل آن‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند.

http://738sms.ir