انواع هارد کامپیوتر کدام اند؟ 2 نوع اصلی اکسترنال و اینترنال | asusmag

این صفحات با سرعت بالایی به چرخش در می آیند تا اطلاعات توسط سیستم به راحتی خوانده یا نوشته شود. خیلی ممنون از شما که این اطلاعات را در این وب ارائه کرده اید.مطالب بسیار باکیفیت از نظر علمی و کاربردی وبسیار آموزنده بودند. این کلمه مخفف عبارت Hard Disk Drive به معنای (دیسک درایو سخت) است .

هارددیسک اینترنال توشیبا P300 1TB

این هارد دیسک ها معمولاً در لپ تاپ ها و نوت بوک ها استفاده می شوند. بنابراین اگر قصد تغییر و ارتقاء هارد لپ تاپ را داشته باشید، نوع ۲.۵ اینچی را انتخاب کنید. این هاردها با طول ۱۰۰ میلیمتر، عرض ۶۹.۸۵ میلیمتر و ارتفاع در شش اندازه ۵ یا ۷ یا ۹.۵ یا ۱۲.۵ یا ۱۵ یا ۱۹ میلیمتری در دسترس است.

  • هارد کامپیوتر با پورت SATA و IDE می باشد که امروزه اکثر دستگاه های موجود در بازار از هارد دیسک با پورت ساتا در ساخت خود استفاده می کنند.
  • همچنین در نظر داشته باشید که تمامی اجزای کامپیوتر از جمله هارد اینترنال به راحتی قابل تعویض هستند.
  • هاردهای کامپیوتر دارای قیمت‌های مختلفی می‌باشند که این قیمت‌ها بسته به نوع هارد از HDD گرفته تا NVMe متغییر است.
  • همچنین بسته به ظرفیت هارد، قیمت‌های هارد دیسک‌ها می‌تواند متغییر باشد.
تعویض هارد و قرار دادن SSD و یا NVMe به جای هارد معمولی، هزینه‌ برروی دست شما می‌گذارد. لازم به ذکر است که تمامی کامپیوترها و لپ تاپ‌ها از تکنولوژی NVMe پشتیبانی نمی‌کنند و این تکنولوژی مخصوص لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای جدید می‌باشد. بهترین هارد کامپیوتر بسته به نیاز شما دارد و نمی‌توان گفت که کدام هارد بهترین است. اگر سرعت لپ تاپ و یا کامپیوتر شما به شدت کند است، پس از تعویض هارد و قرار دادن هریک از این دو هارد SSD و NVMe به شما قول خواهم داد کامپیوتر و یا لپ تاپ شما از دوباره متولد خواهد شد.

هارد دیسک ای دیتا HD770G ظرفیت 1 ترابایت

گیمرها معمولا برای ذخیره بازی‌های مورد علاقه‌شان با کمبود فضا مواجه هستند. به فکر این مشکل گیمرها بوده و هاردهای اکسترنال مناسب برای گیمینگ را به بازار عرضه کرده‌اند. این هاردها قابلیت اتصال به کنسول بازی ایکس باکس و پلی‌استیشن را داشته و به دلیل برخورداری از فضای ذخیره‌سازی کافی، می‌توان بازی با حجم بالا رو در آنها ذخیره کرد. دلیل این تفاوت نیز در مقدار حافظه ارائه شده توسط هارد اکسترنال رومیزی و استفاده از هاردهای ۳.۵ اینچی است که ظرفیت آنها تا 16 ترابایت نیز می‌رسد.

http://738sms.ir

داده ها ابتدا در حافظه بافر یا کش ذخیره می شوند سپس یکجا به کامپیوتر فرستاده می شوند. کش هارد دیسک ها بین ۸ تا ۱۲۸ گیگ و کش درایوهای مجله خبری محصولات ایسوس حالت جامد تا ۱ گیگابایت نیز است. با این که کش جزو آخرین معیارهاست و تفاوت ناچیزی در سرعت خواهد داشت، به عنوان یک نکته قابل ذکر است.

Seagate SkyHawk ST1000VX005 Internal Hard Drive -1TB