ایسوس زنفون 10 در مقابل آیفون 14 اپل: جایگزین های آیفون مینی؟

Zenfone 10 با جدیدترین نسخه کوالکام، یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 عرضه می شود، در حالی که آیفون 14 دارای چیپست کمی قدیمی تر A15 Bionic (برگرفته از آیفون 13 پرو) است. امتیازات بنچمارک بسیار نزدیک است، اما نکته مهمتر این است که هر دوی این تلفن ها مانند پرچمداران واقعی در سناریوهای زندگی واقعی کار می کنند. شما متوجه هیچ تاخیر یا لکنت نخواهید شد و عملکرد نباید در انتخاب بین این دو عامل تعیین کننده باشد.

اما همه ما می دانیم که امروزه الگوریتم های عکاسی محاسباتی چقدر مهم هستند، بنابراین باید فقط چند عکس بگیریم و در مورد نتایج نظر بدهیم. در اینجا ما می رویم.

در برخی شرایط، Zenfone 10 می‌تواند محدوده دینامیکی گسترده‌تر و عکس‌های واقعی‌تری تولید کند، اما واقعاً به نور بستگی دارد، زیرا در برخی موارد Zenfone 10 تصاویر را کم نور می‌کند. بوکه در هر دو گوشی بسیار متقاعد کننده است و ایسوس در حالت پرتره 2X تحت تاثیر قرار می دهد.

سرعت شارژ بین این دو بسیار مشابه است، هر دو گوشی در حدود 30 دقیقه 50 درصد شارژ می شوند و شارژ کامل 80 تا 90 دقیقه طول می کشد.

خلاصه و حکم نهایی

وقتی صحبت از سیستم دوربین به میان می‌آید، هر دو آیفون 14 و زنفون 10 با تنظیمات دوگانه در پشت عرضه می‌شوند – فقط یک دوربین عریض و فوق عریض بدون هیچ اثری از تله فوتو. اکنون Zenphone از سنسور 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند و از طریق تنظیم پیکسل، عکس‌های 12 مگاپیکسلی را تولید می‌کند، در حالی که آیفون 14 سنسور سنتی 12 مگاپیکسلی با دیافراگم بازتر را انتخاب می‌کند.

کیفیت زوم

وضعیت نرم افزار حتی پیچیده تر است. Zenfone 10 با اندروید 13 عرضه می شود و به زودی نسخه بعدی، اندروید 14 را دریافت خواهد کرد. آیفون 14 با iOS 16.x عرضه می شود و دوباره پاییز امسال، این گوشی قرار است آپدیت بزرگ iOS 17 را دریافت کند.

قابل توجه ترین تفاوت در اینجا چرخه پشتیبانی نرم افزار است. اگر تصمیم به استفاده از آیفون 14 دارید، پنج آپدیت اصلی iOS را دریافت خواهید کرد، در حالی که با Zenfone، باید تنها به دو به‌روزرسانی بسنده کنید، به این معنی که اندروید 15 تا جایی که می‌توانید پیش بروید خواهد بود. .

دوربین

بنابراین، پس کدام یک را باید بخرید؟ اگرچه هیچ یک از این گوشی‌ها جایگزین واقعی آیفون مینی نیستند، اما هر دو یک تجربه پرچمدار را در شکل بسیار فشرده ارائه می‌دهند. قیمت‌های خرده‌فروشی آنها نیز بسیار مشابه است، بنابراین معضل پیچیده‌تر می‌شود. روی کاغذ، Zenfone 10 انتخاب واضحی است. دارای باتری بزرگ‌تر (که در آزمایش‌های ما به عمر باتری طولانی‌تر تبدیل می‌شود)، صفحه‌نمایش با فرکانس ۱۴۴ هرتز، شاسی کوچک‌تر و سبک‌تر و طراحی نسبتاً متمایز دارد.

نتایج تست باتری PhoneArena:

کیفیت ویدیو

اگر واقعاً مجبور بودیم بین این دو یکی را انتخاب کنیم، Zenfone 10 را انتخاب می‌کردیم، زیرا در سطوح بزرگنمایی کم عملکرد بهتری دارد. اما هیچ کدام از این گوشی ها قاتل گلکسی اولترا نیستند.

حالت پرتره

مقدمه

از زمانی که اپل آیفون مینی را کشت، حفره‌ای در قسمت کوچک گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار وجود داشته است. افرادی که آیفون و iOS را به طور کلی ترجیح می دهند تنها دو گزینه جمع و جور دارند: سری آیفون SE که یک پرچمدار واقعی نیست و آیفون 14 وانیلی. از طرف دیگر، طرفداران اندروید باید بیشتر به گلکسی وانیلی بسنده کنند. زمان. یک نیروی جدید در حال ظهور در فضای پرچمدار فشرده اندروید وجود دارد، و این نیرو Asus نام دارد. شرکت تایوانی اکنون سه نسل است که ایده جمع و جور را کامل کرده است و به اندازه کافی بالغ شده است تا رودرروی آیفون ها و کهکشانی ها قرار بگیرد. . امروز قصد داریم آیفون 14 و زنفون 10 را با هم مقایسه کنیم، دو پرچمدار جمع و جور که با نیازهای دو اکوسیستم مختلف مطابقت دارند. در اینجا ما می رویم.

Zenfone 10 یک مزیت در قالب جک هدفون 3.5 میلی متری دارد. برخی از مردم به آن سوگند یاد می کنند، و قطعاً به نظر ما یک افزودنی مفید است، اما تغییر دهنده بازی نیست. هپتیک در هر دو گوشی خوب است: کوتاه، سریع و متمایز.

عمر باتری و شارژ

تفاوت زیادی در ظرفیت باتری روی کاغذ بین Zenfone 10 و iPhone 14 وجود دارد. اولی دارای یک سلول سنگین (به نسبت اندازه خود) 4300 میلی آمپر ساعتی است، در حالی که دومی “فقط” 3279 میلی آمپر ساعت را مدیریت می کند.

رنگ های آیفون 14 اپل:

  • نیمه شب
  • نور ستاره بنفش
  • (محصول) قرمز
  • آبی
  • رنگ زرد

Asus Zenfone 10 رنگ:

  • سیاه نیمه شب
  • آبی پر ستاره
  • دنباله دار سفید
  • Eclipse Red
  • شفق قطبی سبز

Zenfone 10 کم و بیش مشابه پنل قبلی خود دارد، یک AMOLED 5.9 اینچی ساخت سامسونگ با حداکثر روشنایی 1100 نیت و نرخ تجدید تا 144 هرتز. از سوی دیگر، آیفون 14 از نرخ رفرش سنتی 60 هرتز در پنل OLED 6.1 اینچی خود استفاده می کند که با توجه به مشخصات، 1200 نیت می تواند کمی روشن تر شود. کمی روشن تر می شود، و همچنین در سناریوهای واقعی و زیر نور مستقیم خورشید قابل توجه است. Zenfone 10 بسیار نرم‌تر است، اگرچه پنل آن LTPO نیست، و می‌تواند بین نرخ‌های تازه‌سازی 60، 90، 120 و 144 (فقط در بازی‌ها) جابجا شود.

از طرف دیگر، آیفون 14 در طبیعی نگه داشتن رنگ‌ها، با تناژ گرم معمولی که اکثر آیفون‌ها دارند، کار بسیار خوبی انجام می‌دهد. جزئیات در هر دو گوشی خوب است، اما وقتی صحبت از نوردهی به میان می‌آید، آیفون 14 عکس‌های متعادل‌تری تولید می‌کند که به طور ذهنی جزئیات بیشتری به نظر می‌رسند و دامنه دینامیکی وسیع‌تری دارند.

در جعبه خرده‌فروشی آیفون 14، یک کابل لایتنینگ و مقداری کاغذ بازی پیدا خواهید کرد. در Zenfone 10 وضعیت بسیار سخاوتمندانه‌تر است. یک آجر Hypercharge 30W در داخل، یک کابل USB-C به USB-C و یک قاب محافظ پشتی وجود دارد.

(جاسازی)https://www.youtube.com/watch?v=CpZlx8ILw4k(/embed)

آیفون 14 با سنسور 12 مگاپیکسلی خود دست و پنجه نرم می‌کند و عکس‌های شبانه جزئیات را با کیفیتی ملایم و گاهی کاملاً تار نشان می‌دهند. نورهای روشن یک جلوه هاله ایجاد می کنند و جزئیات را در اطراف آنها سخت تر می کند.

Zenfone 10 در مقابل iPhone 14 به طور خلاصه:

  • اندروید در مقابل iOS
  • صفحه نمایش 5.9 اینچی تا 144 هرتز در زنفون در مقابل 6.1 اینچی 60 هرتز در آیفون
  • Zenfone 10 باتری بزرگتری دارد (4300 میلی آمپر ساعت در مقابل 3279 میلی آمپر ساعت در آیفون)
  • سرعت شارژ سریعتر در Zenfone (30 وات در مقابل 20 وات در آیفون)
  • آیفون کمی عریض‌تر و سنگین‌تر است، در حالی که Zenfone ضخیم‌تر است
  • اسکنر اثر انگشت خازنی در مقابل قفل سه بعدی چهره
  • Zenfone 10 رم بیشتری دارد

فهرست مطالب:

طراحی و کیفیت نمایش

تفاوت طراحی مفهومی بین Zenfone 10 و iPhone 14 وجود دارد. اولی متکی بر پشتی بسیار جالب غیر شیشه ای است که حس کاغذی به آن دارد و کمی از شاسی بیرون زده است، در حالی که دومی همان را دارد (کهنه نمی شود) طراحی ساندویچ شیشه ای. آیفون 14 سه گرم از Zenfone 10 سنگین تر است، اما احتمالاً چنین تفاوتی را احساس نخواهید کرد. یکی از چیزهایی که قطعا احساس خواهید کرد آیفون گسترده تر است. این چند میلی متر تفاوت را ایجاد می کند و Zenfone 10 برای کار با یک دست راحت تر است.

هر دو ذنفون 10 و آیفون 14 فاقد دوربین تله فوتو اختصاصی هستند و این نشان می دهد. در اینجا هیچ برنده ای وجود ندارد. نمونه‌های زوم دیجیتال شبیه چیزی به نظر می‌رسند که دهه‌ها پیش، زمانی که دوربین‌های تلفن با وضوح پایین و کوچک بودند، گرفته شده‌اند.

Zenfone 10 به یک اسکنر اثر انگشت خازنی که در کناره گوشی تعبیه شده است، متکی است، در حالی که آیفون 14 دارای قفل 3 بعدی با چهره است. هر دو بی عیب و نقص کار می کنند. اسکنر خازنی در Zenfone یکی از بهترین‌هایی است که تا به حال آزمایش کرده‌ایم، و همه ما می‌دانیم که باز کردن قفل سه بعدی چهره در آیفون‌ها چقدر خوب است، بنابراین هیچ شکایتی در اینجا وجود ندارد.

عملکرد و نرم افزار

وقتی صحبت از عملکرد خام و معیارهای مصنوعی به میان می آید، مقایسه دستگاه های اندروید و iOS همیشه سخت است. نه تنها معماری سخت افزار متفاوت است، بلکه روشی که هر دو پلتفرم برنامه ها را مدیریت می کنند – بهینه سازی و مدیریت برنامه ها – نیز متفاوت است.

Zenfone 10 با دوربین سلفی جدید عرضه می شود که تقریباً تنها ارتقاء سخت افزاری معنادار در این بخش است. نتایج کاملاً خوشایند است و این گوشی اکنون با بسیاری از پرچمداران دیگر و همچنین با آیفون 14 برابری می کند.

سلفی ها با جزئیات، متعادل و دارای محدوده دینامیکی خوبی هستند. تنها تفاوت این است که آیفون 14 صدای گرم تری دارد و به طور کلی تصویر روشن تری دارد، اما هر دو گوشی می توانند تصاویر واقعا شگفت انگیزی با دوربین جلوی خود بگیرند.

دوربین فوق عریض Zenfone 10 میدان دید وسیع تری نسبت به مدل قبلی خود دارد. اگرچه این با برخی معاوضه ها همراه است. جزئیات در لبه‌های تصاویر از بین می‌رود و فوکوس نیز چندان خوب نیست. محدوده دینامیکی آسیب می بیند، و به طور کلی، الگوریتم های اعوجاج نوری در اینجا بهترین کار را انجام نمی دهند.

حالت پرتره در Zenfone 10 و iPhone 14 خوب است و حالت اول نسبت به مدل قبلی خود پیشرفت زیادی داشته است. دوباره اشباع رنگ بیشتری در Zenfone 10 وجود دارد، در حالی که iPhone 14 رنگ‌ها را خنثی‌تر نگه می‌دارد و تناژ گرم‌تری نسبت به تصویر کلی دارد.

دوربین فوق عریض

دوربین اصلی – نور کم