ایسوس Zenfone 10 در مقابل Zenfone 9: شخصی فراموش کرده است که نقشه ها را تغییر دهد

برخی از انتقال‌ها از آریه‌های تیره‌تر به روشن‌تر وجود دارد که می‌توانستند صاف‌تر باشند، و همچنین سایه‌ها گهگاهی خرد شده باشند، اما در کل کیفیت ویدیو در هر دو گوشی عالی است.

کیفیت صدا و هپتیک

خبر عالی! جک 3.5 میلی متری هدفون زندگی می کند تا یک روز دیگر را ببیند! هر دو Zenfone 9 و Zenfone 10 دارای پورت کوچک هستند و برخی جادوهای هوشمندانه برای بهبود تجربه صوتی شما. هر دو گوشی دارای تنظیمات استریو با درایورهای بلند و واضح هستند. هر دو از بهبود فرکانس باس استفاده می کنند تا صدای شاسی کوچک بسیار بزرگتر شود. و هر دو تحت درمان دیراک (استودیو صدا از پاریس) قرار گرفته اند تا یک تجربه صوتی عالی را به شما ارائه دهند.

بله، Zenfone 10 با چیپست سریعتر و کارآمدتر، فضای ذخیره سازی سریعتر، برخی ارتقاءها و بهبودهای اینجا و آنجا و نرخ به روز رسانی صفحه نمایش 144 هرتز در بازی ها ارائه می شود. اما اگر قبلاً Zenfone 9 را دارید، این موارد برای ارتقای شما کافی نیستند.

Zenfone 10 و Zenfone 9 هر دو شباهت های زیادی دارند که برای برخی افراد، آخرین پرچمدار ایسوس را می توان Zenfone 9S یا Zenfone 9.5 نامید. در این مقاله، ما این دو گوشی را با جزئیات مقایسه می‌کنیم، نه تنها تشخیص می‌دهیم که کدام یک دستگاه بهتر است، بلکه به شما کمک می‌کند تا بهترین را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید.

Zenfone 10 vs Zenfone 9 به طور خلاصه:

  • 120 هرتز در Zenfone 9 در مقابل 144 Hz در Zenfone 10 (فقط در بازی ها)
  • شارژ بی سیم در Zenfone 10
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی جدید در Zenfone 10 در مقابل 8MP در مدل قدیمی تر
  • Snapdragon 8 Gen 2 vs Snapdragon 8 + Gen 1 در مدل های قدیمی تر
  • رم و فضای ذخیره سازی سریعتر در Zenfone 10

فهرست مطالب:

طراحی و کیفیت نمایش

اگر Zenfone 10 و Zenfone 9 را در کنار هم قرار دهید، تشخیص اینکه کدام کدام است به سختی انجام می شود. طراحی تقریباً بین این دو یکسان است، همانطور که ابعاد و مواد دقیق نیز مشابه است. هر دو گوشی دارای صفحه نمایش مسطح 5.9 اینچی AMOLED با یک سوراخ در گوشه سمت چپ بالا هستند. هر دو دارای قاب آلومینیومی مشکی هستند. و هر دو از همان اسفنجی و پشت کمی بیرون زده لاستیکی استفاده می کنند. محل قرارگیری دکمه ها در هر دو تلفن یکسان است. دو حلقه دوربین بزرگ در پشت به یک اندازه هستند. تنها تفاوت این است که در Zenfone 9، آن حلقه ها دارای لهجه های نقره ای در شعاع بیرونی هستند. هر دو گوشی دارای استاندارد IP68 و گوریلا گلس ویکتوس در جلو هستند.

بزرگترین ارتقاء دوربین سلفی است که اکنون 32 مگاپیکسل است و از فناوری جدید پیکسل سفید استفاده می کند. مدل سال گذشته یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی داشت، بنابراین ما انتظار داریم بیشترین تفاوت را در آنجا داشته باشیم.

دوربین اصلی – روز

با توجه به اینکه با سخت افزار یکسانی عرضه می شوند، می توان انتظار داشت که این دو با دوربین اصلی عکس های یکسانی بگیرند، اما در کمال تعجب اینطور نیست. ایسوس بدیهی است که الگوریتم‌های پس پردازش را بهینه‌سازی کرده است و زنفون 10 جدید اکنون عکس‌هایی با رنگ‌های اشباع‌شده‌تر تولید می‌کند و همچنین تمایل دارد در روزهای روشن بیش از حد آنها را در معرض دید قرار دهد.

با توجه به نتایج در روشنایی، دقت رنگ و دمای رنگ، پنل صفحه نمایش استفاده شده در هر دو زنفون 10 و زنفون 9 احتمالاً یکسان است. Zenfone 10 می تواند نمایشگر خود را در حین بازی به 144 هرتز افزایش دهد، اما این تنها تفاوت بین این دو تلفن است، در مورد آمار و عملکرد نمایشگر.

این یکی از بزرگترین تفاوت های این دو مدل است. اگر کاملاً به شارژ بی سیم نیاز دارید، Zenfone 10 راهی برای رفتن است. به غیر از این، اکثراً همان معامله است – یک روز کامل عمر باتری اگر دوست دارید با گوشی خود کار کنید و اگر مراقب باشید یا معتاد به TikTok نیستید تا دو روز. جدا از شوخی، عمر باتری هر دو گوشی قابل توجه است. در زیر می توانید برخی از نتایج آزمایش را بررسی کنید.

نتایج تست باتری PhoneArena:

موارد فوق یک تقلب نیست. پنل‌های ساخت سامسونگ و تنظیم‌شده توسط Pixelworks که ایسوس برای Zenfons خود استفاده کرده است، درجه یک هستند. تنها چیزی که دوست داریم ببینیم اوج روشنایی کمی بیشتر و البته LTPO و نرخ نوسازی متغیر است. همانطور که گفته شد، اگر می خواهید بین Zenfone 10 و Zenfone 9 تصمیم بگیرید، نمایشگر نباید عاملی در این تصمیم باشد.

Zenfone 10 رسما عرضه شد و موجی از شادی را در بین طرفداران گوشی های هوشمند جمع و جور در سراسر جهان به ارمغان آورد. ایسوس با دو نسل گذشته Zenfone عالی عمل کرد و ایده تلفن پرچمدار جمع و جور را زنده نگه داشت، اما یک موضوع مبرم وجود دارد که باید به آن پرداخته شود.

اسکنر اثر انگشت کناری که به عنوان یک کلید هوشمند عمل می‌کند، در اینجا شایسته چند کلمه است. این فناوری و اجرا در هر دو گوشی یکسان است و هنوز هم یکی از سریع‌ترین و دقیق‌ترین اسکنرهای اثر انگشت در گوشی‌هایی است که تا به امروز آزمایش کرده‌ایم.

عملکرد و نرم افزار

هیچ راهی برای دور زدن این موضوع وجود ندارد، دوربین اصلی در Zenfone 10 جدید تقریباً یکسان است. از همان سنسور 50MP سونی IMX766 استفاده می کند و دارای دیافراگم f/1.9 است. دوربین Ulrawide میدان دید وسیع تری نسبت به دوربین قبلی دارد (122 درجه در مقابل 113)، و هنوز خبری از تله فوتو نیست.

نمونه‌های 8X در هر دو گوشی تار هستند و برای اهدافی خارج از آزمایش خالص کم و بیش غیرقابل استفاده هستند.

حالت پرتره

استفاده از حالت پرتره در Zenfone 10 جدید نتایج بسیار خوشایندتری را به خصوص در حالت 2X ایجاد می کند. رنگ‌ها طبیعی‌تر به نظر می‌رسند و جزئیات بیشتری در مقایسه با آنچه Zenfone 9 می‌توانست مدیریت کند، وجود دارد. افکت بوکه نیز در مدل جدیدتر متقاعد کننده تر است و به تدریج پس زمینه را محو می کند.

دوربین فوق عریض

دوربین فوق عریض Zenfone 10 نسبت به نسل قبلی میدان دید وسیع تری دارد. این واقعیت با برخی مزایا و برخی معایب همراه است. اول، به لطف FOV گسترده تر، می توانید “موارد” بیشتری را ثبت کنید و رنگ ها نیز در مقایسه با Zenfone 9 زنده تر هستند.

زمان‌های شارژ بسیار مشابه است، جای تعجب نیست، و شما در حدود نیم ساعت 50 درصد و در حدود 80 دقیقه شارژ کامل را دریافت خواهید کرد.

خلاصه و حکم نهایی

ایسوس تسلیم فرمول «اگر خراب نیست آن را تعمیر نکن» تسلیم شده است. این کاملاً قابل درک است، با توجه به موفقیت Zenfone 9، اما همچنین کمی غم انگیز است. Zenfone 10 تقریباً مشابه مدل قبلی خود به نظر می رسد و تنها تفاوت اساسی آن پشتیبانی از شارژ بی سیم اضافه شده است.

اندازه گیری نمایشگر:

یک EQ 10 بانده برای تنظیم بیشتر گوش دادن، پشتیبانی از صدای با وضوح بالا، و در مجموع، هر دو Zenfone واقعاً در بخش صوتی تحت تأثیر قرار می گیرند. هاپتیک در هر دو گوشی کوتاه و سریع هستند. آنها احتمالا از موتورهای لمسی مشابه (یا حتی یکسان) استفاده می کنند.

عمر باتری و شارژ

ایسوس موفق شد یک باتری 4300 میلی آمپر ساعتی را در Zenfone 9 جمع کند و از آن به عنوان بهانه ای برای عدم شارژ بی سیم استفاده کرد (کویل ها فضا را اشغال می کنند و غیره). حدس بزن چی شده؟ Zenfone 10 دارای همان ظرفیت باتری است و با قابلیت شارژ بی سیم همراه است!

حالا، اگر به دنبال یک گوشی اندرویدی جمع و جور هستید و به اولین Zenfone خود فکر می کنید، پس این کار بیهوده ای است. هر دو گوشی عملاً قیمت یکسانی دارند، بنابراین به سراغ گوشی جدیدتر و کمی بهتر بروید – Zenfone 10.



منبع: https://www.phonearena.com/reviews/asus-zenfone-10-vs-zenfone-9_id5867

یکی دیگر از سورپرایزهای خوشایند، جعبه خرده فروشی فراوان هر دو گوشی است. آجر 30 واتی HyperCharge و قاب محافظ پشتی این روزها، زمانی که برخی از تلفن ها (به سونی شما نگاه می کنند) حتی با کابل هم نمی آیند، احساس می کنند.

(جاسازی)https://www.youtube.com/watch?v=10eGNSGqExM(/embed)

از سوی دیگر، Zenfone 9 در رنگ های طبیعی تری عکس می گیرد و نوردهی را کاملا متعادل نگه می دارد. جزئیات به همان اندازه خوب هستند و محدوده دینامیکی نیز مناسب است، اما به دلیل تمایل Zenfone 10 به نوردهی بیش از حد، عکس‌های مدل قبلی کمی بهتر به نظر می‌رسند.

مقایسه جالب دیگری که نتایج شگفت انگیزی به همراه دارد! عکس‌های با نور کم در Zenfone 10 روشن‌تر به نظر می‌رسند، اما رنگ زرد عجیبی در آن‌ها دیده می‌شود و فوکوس کامل نیست. نمونه‌های Zenfone 9 کمی تیره‌تر هستند، اما طبیعی‌تر و دقیق‌تر به نظر می‌رسند. به نظر می‌رسد Zenfone 9 با نورهای روشن و مصنوعات خیره‌کننده بهتر برخورد می‌کند. ما حدس می‌زنیم که مردم می‌توانند با تنظیمات بازی کنند، اما خارج از جعبه، Zenfone 9 عکس‌های واقعی‌تری تولید می‌کند، دوباره با رنگ‌ها، جزئیات و فوکوس بهتر.

کیفیت زوم

هیچ دوربین تله فوتو اختصاصی در هیچ یک از این تلفن‌ها وجود ندارد و برای جبران از دست رفتن جزئیات به زوم دیجیتال، برش و الگوریتم‌های هوشمندانه (یا نه چندان هوشمندانه) متکی هستند. عکس‌های زوم 2X در Zenfone 10 تیز به نظر می‌رسند، در حالی که Zenfone 9 عملکرد کمی بهتر در حفظ ظاهر طبیعی تصویر دارد.

و معجزه می کند! رنگ‌های دلپذیر، جزئیات بهبود یافته در مقایسه با مدل قبلی، و پشتیبانی بیشتر از دید گسترده برای گروه‌ها و حالت نمای نزدیک برای سلفی، زنفون 10 را به یک برنده آشکار در این نبرد خاص تبدیل کرده است.

کیفیت ویدیو

Zenfone 9 برای کار ویدیویی عالی بود! دوست دختر سابق من یکی را خرید و از آن برای عکسبرداری از مشتریان استفاده کرد، و تحت تاثیر تثبیت گیمبال و کیفیت کلی قرار گرفت (نیازی به آوردن دالی یا گیمبال های بزرگتر به مکان های بالقوه مجموعه از راه دور نیست). Zenfone 10 این موضوع را فراتر می‌برد، اما هر دو گوشی می‌توانند ویدیوهای فوق‌العاده‌ای را با جزئیات زیاد و تثبیت‌کننده عالی دوباره ضبط کنند.

از سوی دیگر، مشکلات تمرکز و آرتیفکت‌های هاله‌ای به سمت لبه‌های تصاویر وجود دارد که احتمالاً به دلیل شکست الگوریتم‌ها در جبران اعوجاج نوری است. با این حال، این یک معامله منصفانه است و نه یک تغییر دهنده بازی.

عکس های سلفی

سلفی‌ها در Zenfone 10 جدید عالی هستند، به خصوص در مقایسه با نمونه‌هایی که با Zenfone 9 گرفته شده‌اند. این ثابت می‌کند که ارتقاء سخت‌افزاری الگوریتم‌ها را شکست می‌دهد (بیشتر اوقات). Zenfone 10 دارای دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی جدید با فناوری پیکسل سفید است که برای بهبود جزئیات، حساسیت به نور کم و نوردهی طراحی شده است.