خرید و قیمت انواع حافظه و هارد کامپیوتر جهان بازار | asusmag

خواندن به این صورت است که قطب های مغناطیسی (N یا S) هر یک از مکان های داده را حس کرده سپس معادل صفر یا یک آن را برمی گرداند . سپس کنترل کننده مرکزی داده های خوانده شده را به دیسک کنترلر باز می گرداند تا مورد پردازش قرار گیرند . هارد دیسک اجزاء و قطعات مختلفی دارد که همگی آن ها در کنار هم داده ها را ذخیره کرده یا جابجا می کنند . از طریق بخش راهنمای خرید می‌توانید محصولات برتر بازار که زومیت آن را توصیه می‌کند را نیز مشاهده کنید.

هارد 160GB اتصال IDE میکس برند

مانند تمامی اجزای کامپیوتر، هارد دیسک ها نیز به دلیل مصرف انرژی و حرکات مکانیکی متعدد به مرور زمان گرم می شوند. پلاتر ها تمامی اطلاعات را به صورت دائمی در خود ذخیره می کنند، معمولا در هر هارد دیسک بیش از یک platter وجود دارد. بخش مکانیکی شامل دیسک های گردان یا پلاتر می باشد که مهمترین بخش یک هارد است؛ اطلاعات و داده ها بر روی این دیسک ها ذخیره می شود و طبیعتا هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد،هارد بزرگتر ولی پرظرفیت تر خواهد بود.

Seagate Constellation ES.3 SED ST4000NM0053 Internal Hard Drive – 4TB

مجله خبری محصولات ایسوس وسترن دیجیتال گرین 2T یکی از بهترین ها در این می باشد که در تنوع ها با کاربری های متفاوت توانسته بخش بزرگی از بازار ذخیره سازهای دیسک درایور را به خود اختصاص دهد. مدل گرین وسترن دیجیتال که برای کاربری های عمومی مورد استفاده است در بین اکثر کاربران کامپیوتر مورد محبوبیت خاصی است . ظرفیت دو ترابایت این مدل با سرعت دیسک 5400 دور در دقیقه و مقدار حافظه کش 64 مگابایت باعث شده علاوه بر قیمت مناسب برای کاربری های عمومی نیز بسیار مفید باشد .

http://738sms.ir

انتهای بازوی متحرک شامل یک آهن ربای قوی و موتوری به اسم Voice coil می باشد؛ این موتور وظیفه دارد بازوی متحرک را با سرعت بالا حرکت دهد. بازوی متحرک وظیفه دارد قسمت هد هارد را از بخش مرکزی پلاتر تا بخش کناری پلاتر جا به جا کند، این ویژگی موجب می شود هد به تمامی قسمت های حافظه دسترسی داشته باشد. اما نکته ی قابل توجه این است که هاردهای internal خود نیز به دو دسته ی HDD و SSD تقسیم می‌شوند. هاردی که می خرید بهتر است از قابلیت S.M.A.R.T پشتیبانی کند (که معمولاً این قابلیت را دارند) تا اشکال یابی هارد در آینده ساده تر باشد. کار این قسمت خواندن و نوشتن داده ها به صورت ۰ و ۱ (باینری) بر روی قسمت های بسیار ریز موجود در دیسک می باشد .

آی بی ام در سال 1956 میلادی نخستین هارد را با نام RAMAC 305 تولید کرد. قیمت هارد IBM بسیار گران بود و تنها امکان ذخیره سازی پنج مگابایت اطلاعات را داشت. RAMAC 305 ابعادی در حدود دو یخچال کنار هم را داشت و از 50 دیسک 24 اینچی برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کرد. اگر جریان برق قطع و وصل شود یا به هارد ضربه‌ای وارد شود، این IC هارد را از مدار خارج می‌کند تا آسیبی به آن نرسد و اطلاعات حفظ شوند. با توجه به موارد فوق، می‌توان انواع هارد درایو اینترنال را از نظر کاربری به گروه‌های کامپیوتر شخصی، گیمینگ، ذخیره سازی اطلاعات سازمانی، سرور و دوربین مداربسته تقسیم کرد.

  • برد منطقی هارد شامل یک کنترلر، حافظه کش، حافظه رام و آی سی موتور هارد می شود.
  • کانکتور M.2 که شناخته شده ترین نوع اتصال برای حافظه های SSD است در سیستم های کامپیوتری رومیزی و قابل حمل استفاده می شود.
  • توسط کابل USB به درگاه خروجی لپ‌تاپ، کیس یا از طریق کابل OTG به گوشی هوشمند و تبلت وصل شده و می‌توانید اطلاعات را روی هارد ذخیره کرده و یا از روی آن بخوانید.
  • این هاردها برخلاف نوع قابل حمل نیازمند اتصال به برق برای کارکردن هستند.
  • محصولات فروشگاه اینترنتی سازگار موبایل، تبلت، لپ‌تاپ، کامپیوتر و فلش موری‌ها هستند.