درمان کرونا؛ چه زمانی دارو برای معالجه مبتلایان خواهیم داشت؟ BBC News فارسی | دراگمد

هر فردی که جواب آزمایشش مثبت شده؛ اما علامتی ندارد باید پروتکل‌های بهداشتی مانند ماسک زدن و فاصله اجتماعی را رعایت کند. دکتر بروس ایلوارد، از کارکنان سازمان بهداشت جهانی، پس از دیداری از چین گفته است که در حال حاضر داروی رمدسیویر تنها دارویی است که به نظر می‌رسد روی بیماران تاثیر داشته است. هشت مطالعه را با 10,656 بیمار بستری در بیمارستان و مبتلا به کووید-19 متوسط تا شدید و یک مطالعه را با 562 بیمار مبتلا به کووید-19 خفیف پیدا کردیم. هیچ مطالعه‌ای افرادی را بدون نشانه‌های کووید-19 ارزیابی نکرد.

  • نتایج مطالعات را مقایسه و خلاصه کرده و اعتماد خود را به شواهد بر اساس عواملی مانند روش‌های مطالعه و حجم نمونه مطالعات رتبه‌بندی کردیم.
  • به نظر می رسد در بیمارانی که از هیدروکسی کلروکین استفاده می کنند، ویروس ها با سرعت بیشتری از بین می روند.
  • تا کنون بیش از ۱۸ میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند و نزدیک ۷۰۰ هزار نفر هم جان خود را از دست داده اند.
  • با توجه به اینکه بسیاری از پزشکان در حال حاضر از ماکرولیدها مانند آزیترومایسین برای درمان بدون COVID-19 استفاده می کنند، این موضوع، نیاز فوری به آزمایش های بالینی بیشتری دارد.

اگر خودتان یا فرزندتان تب، سرفه یا مشکل در تنفس و یا هر یک از علائم کرونا را دارید، هرچه سریع‌تر کمک پزشکی بگیرید. اگر شما واکسن‌های خود را کامل زده‌اید ولی علائم کرونا دارید، باید حتماً با پزشک خود تماس بگیرید و بپرسید آیا نیازی به دادن تست دارید یا خیر. بیشتر علائم مشابه آنفولانزا، سرماخوردگی معمولی است، به همین دلیل برای تایید این که کسی کووید-۱۹ گرفته باشد، بایستی آزمایش شود. علائم ممکن است بین ۲ تا ۱۴ روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس بروز کند و از بیماری بسیار خفیف تا شدید متغیر باشد. این ریسک به محل زندگی شما و جایی که اخیراً به آن مسافرت کرده‌اید، بستگی دارد.

دکتر متخصص کودکان توضیح می­‌دهد که باید مراقب چه علائمی باشید و پیشنهادهایی برای درمان کرونا ارائه خواهد داد. نتایج جالب توجهی از یک آزمایش بالینی بسیار کوچکی در مورد تاثیر آزیترومایسین بر کرونا ویروس گزارش شده است. بررسی بر روی 20 بیمار مبتلا به COVID-19 در فرانسه صورت گرفته است.

بیماری ویروسی کرونا 2019

استرس مستقیما بر سیستم ایمنی تاثیر گذاشته و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می‌کند، مقابله با استرس و کاهش آن در زمان شیوع کرونا بسیار مهم است. راه‌هایی از جمله مدیتیشن، ورزش کردن و تکنیک‌های تنفسی می‌توانند در کنترل و کاهش سطح استرس کمک کننده باشند. در 22 اکتبر، 2020 سازمان غذا داروی آمریکا داروی ضد ویروس Veklury را به عنوان اولین داروی درمان COVID-19 تایید کرده. از این دارو میتوان برای درمان بیماران 12 ساله یا بیشتر که وزن آنها از 88 پوند بیشتر است استفاده کرد. از Veklury برای درمان بیماران در بیمارستان برای درمان بیماری حاد استفاده میشود.

توصیه‌هایی برای افراد دیابتی در صورت ابتلا به ویروس کرونا

CDC توصیه می کند حداقل ۶ فوت دور از هر کسی که به نظر می رسد بیمار است بایستید. مصرف مکمل‌هایی همچون ویتامین C جهت تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است. در روزهای بعدی ممکن است بیمار دردهای عضلانی، تنگی نفس و عدم قدرت بویایی و چشایی را خبر آزمایشگاه های پزشکی تجربه کند.

مواجهه اروپا با بدترین خشکسالی در ۵۰۰ سال اخیر

درمان کرونا؛ چه زمانی دارو برای معالجه مبتلایان خواهیم داشت؟ BBC News فارسی | دراگمد