خرید هارد کامپیوتر لیست قیمت فروشگاه اینترنتی آریا | asusmag

بسیاری از افراد بین حافظه بافر و حافشه کش تفاوتی قائل نبوده و یا هر دوی آنها را یکی می‌دانند. در حالیکه حافطه کش برای افزایش سرعت و حافظه بافر برای هماهنگی سرعت بین قطعات سخت افزاری استفاده می‌شود. حافظه بافر، یک حافظه برای ایجاد ارتباط بین دو قطعه یا دو سخت‌افزار است.

http://738sms.ir

این نوع از هاردها بدلیل نداشتن دیسک گردان سرعت بسیار بالاتری دارند و همین موضوع از آسیب رساندن به هارد دیسک نیز جلوگیری می‌کند. اگر HDD خریده باشید و یا از آن استفاده کرده باشید، می‌دانید زمانی که دستگاه روشن است نباید لپ تاپ و یا کامپیوتر خود را تکان دهید. اگر سیستم خود را تکان دهید، دیسگ گردان هارد نیز تکان می‌خورد و هارد دچار مشکل و درنهایت خرابی می‌شود.

دسترسی راحت و آسان کاربران یک شبکه محلی به اطلاعات روی هارد اکسترنال NAS را می‌توان مهم‌ترین مزیت این نوع هارد دانست. از هارد NAS می‌توان برای ذخیره‌سازی اطلاعات و تهیه پشتیبان استفاده کرد. با توجه به کارکرد خاص و قیمت بالا این هارد‌ها به کاربران عادی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود. هارد دیسک تحت شبکه که با نام NAS نیز شناخته می‌شوند، برای استفاده در محیط شبکه خانگی یا اداری مورد استفاده قرار می‌گیرند. NAS کار ذخیره‌سازی اطلاعات را بر پایه فایل انجام می‌دهد و دسترسی به داده‌ها را برای کاربران تحت شبکه از طریق اتصال اینترنت فراهم می‌کند.

هارددیسک اینترنال سیگیت مدل ST500DM009 ظرفیت 500 گیگابایت

به عنوان مثال، SSD اولیه ممکن است شامل سیستم عامل و نرم افزار نصب شده باشد و یک هارد HDD ثانویه ممکن است برای ذخیره اسناد، دانلودها و فایل های صوتی یا تصویری استفاده شود. دستورها همراه با داده‌های ارسالی یا دریافتی از هارد دیسک، توسط Disk Controller (کنترل کننده دیسک) تفسیر می‌شوند. قسمت داخلی هارد دیسک‌ها معمولاً مهر و موم شده هستند تا از ورود گرد و غبار به داخل، و اختلال در کار قطعات جلوگیری شود. همچنین در داخل هارد دیسک‌ها مجله خبری محصولات ایسوس یک فیلترینگ هوا برای فیلتر و خارج کردن گرد و غبار، جاسازی می‌شود. شاید برای شما هم سوال باشد وظیفه هارد در کامپیوتر چیست؟ هارد دیسک یکی از قطعات اصلی و معمولا بزرگترین سخت افزار ذخیره سازی اطلاعات هر کامپیوتری می‌باشد. هزینه و قیمت کم و سرعت نسبتاً زیاد هارد های اینترنال از مزایای آن و مقاومت کم آن ها در برابر شرایط محیطی (مانند ضربات) و احتمال از دست رفتن داده های نوشته شده از جمله معایب هاردهای اینترنال شناخته می شود.

هارد دیسک وسترن دیجیتال My Book Desktop ظرفیت 4 ترابایت

بهتر است در نظرات خود از تمرکز روی عناصر متغیر مثل قیمت، پرهیز کنید. نظرات خود را براساس تجربه و استفاده‌ی عملی و با دقت به نکات فنی ارسال کنید؛ بدون تعصب به محصول خاص، مزایا و معایب را بازگو کنید و بهتر است از ارسال نظرات چندکلمه‌‌ای خودداری کنید. اگر این محصول را قبلا از نگارشاپ خریده باشید، نظر شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. این مدارات الکترونیکی یک میدان مغناطیسی بر روی سطح دیسک (برای خواندن) و یک میدان مغناطیسی نیز بر روی بیت‌ها که البته با میدان اولی متفاوت است(برای نوشتن)ایجاد می‌ کنند. پروتکل AHCI (مخفف Advanced Host Controller Interface) با بهبود درگاه SATA انتقال اطلاعات بین حافظه و مادربورد را سریع تر می کند. این رابط امکان انتقال اطلاعات از طریق چیپست مادربورد و پردازنده را دارد و می توان آن را به هر دو درگاه متصل کرد.

  • در هنگام خرید هارد اینترنال باید به نوع هارد، سرعت هارد، نوع اتصال، برند، طول عمر، ظرفیت، قیمت و تحمل پذیری آن باید توجه کنید.
  • دیگران را با نوشتن نظرات خود، برای انتخاب این محصول راهنمایی کنید.
  • صاحبان این برند برآنند تا علاوه بر رفع نیاز مشتریان، حس اطمینان را نیز در مشتریان خود فراهم کنند.
  • همچنین SSD ها امکان بازیابی اطلاعات را نیز به شما نمی‌دهند که عیب بسیار بزرگی محسوب می‌شود.
  • برای مثال حتی اگر در حین انتقال اطلاعات به حافظه SSD ضربه وارد شود، اتفاقی برای آن نمی‌افتد و اطلاعات شما نیز از دست نخواهند رفت.